کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

کشور نیاز به جراحی اقتصادی دارد و در کوتاه مدت درد ایجاد می کند/ دشمن با ابزار رسانه به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است

16 ارديبهشت 1401 ساعت 16:29

حجت الاسلام حسینی امام جمعه موقت رفسنجان به گرانی برخی کالاها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کشور نیاز به جراحی هایی دارد و در کوتاه مدت دردهایی ایجاد و در بلند مدت به نفع مردم است.


به گزارش "راه آرمان" آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه موقت کرمان: در جبهه های فرهنگ، رسانه، اقتصاد نیازمند جهاد تبیین هستیم

 آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ماه رمضان و روزه تمرین و فرصتی برای مقابله با حرام است.

وی با بیان اینکه تقوا حاصل روزه بوده و یکی از برکات ماه رمضان مناجات با خدا است ادامه داد: تلاش کنیم تا شب زنده‌داری‌های ماه رمضان، شب‌های قدر و انس گرفتن با خدا و تلاوت قرآنی را که در ماه مبارک رمضان به‌دست آوردیم را بعد از این ماه مبارک از دست نداده و آن را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه قرآن، قدرت تشخیص انسان را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا ریزه‌کاری‌های مسائل را بهتر متوجه شویم گفت: یکی از  مسائلی که در قرآن به آن اشاره شده "تبیین" است و خداوند در بسیاری از آیات قرآن از آن نام برده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرمود که وظیفه پیامبر است که برای مردم تبیین کرده تا موضوعات روشن شده و حق از باطل جدا شود افزود: تبیین وظیفه هر انسانی است، عقل انسان نخستین مبین است اما مشکل این است که گاهی حق و باطل در هم آمیخته شده است.

شیخ‌بهایی ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند "اگر حق به طور خالص به مردم بیان شود همه آن را قبول می‌کنند و اگر باطل به طور خالص به مردم عرضه شود همه آن را رد می‌کنند" و مشکل این است حق و باطل درهم آمیخته شده‌اند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه در جنگ صفین که هر دو طرف الله اکبر می‌گفتند و هر دو طرف نماز جماعت می‌خوانند افزود: حضرت علی(ع) برای معاویه نامه می‌نویسد که از خدا بترس و معاویه نیز برای حضرت علی(ع) نامه این چنینی می‌فرستد؛ اینجاست که تشخیص مشکل می‌شود و روشنگری مانند عمار نیاز است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه ما در زمان حال در جبهه‌های مختلف مانند فرهنگ، رسانه، اقتصاد و غیره نیاز به جهاد تبیین داریم گفت: در چنین شرایطی اگر روشنگری انجام نشود، تلفات زیاد خواهد شد و چه بسا اتفاقاتی مانند صفین رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین تشخیص مغالطه لازم است که کار همگان نیست افزود: در جهاد تبیین باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم نشان بدهیم نه اینکه شرایط کشور را بد و وضعیت مردم در دیگر کشورها را طوری نشان دهیم همه چیز عالی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 شیخ‌بهایی گفت: بخشی از این مشکلات دست خود ما است و بخشی مربوط به عوامل خارجی مانند جنگ روسیه و اوکراین است که گرانی مواد غذایی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، علت اصلی این جنگ بوده و بیشترین سود را هم خود آمریکا از این جنگ برد و سلاح و مهمات خود را به فروش رسانده است خاطرنشان کرد: در 200 سال اخیر هر جنگی که رخ داده است، آمریکا را در آن می‌بینید و مشخص شد آزمایشگاه‌های موجود در اکراین برای جنگ میکروبی زیر نظر آمریکا بوده است.

امام جمعه موقت کرمان به خشکسالی که دامن منطقه ما را گرفته نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ما گرمسیری است البته ما مشکل کمبود آب نداریم و بنا به گفته مقام معظم رهبری ما مشکل مدیریت آب داریم که با ورود شرکت‌های دانش بنیان این موضوع رو به بهبودی است.

وی بیان کرد: باید مجلس و دولت با برنامه‌ریزی و هماهنگی و با کمک تمام مراکز علمی و دانشگاهی و با یک کار جهادی خستگی ناپذیر تلاش زیادی در این حوزه انجام دهند.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه گاهی خبرهایی از کم فروشی یا تقلب بعضی ‌از افراد در جامعه به گوش می‌رسد که خبرهای خوبی نیست افزود: وای بر کم فروشان که در قیامت باید جواب گو باشند؛ چه فروشنده‌ای که کم فروشی می‌کند و چه کارخانه‌ای که با تقلب اجناس خود را با ظاهری زیبا و باطنی ضعیف ارائه می‌کند همه مصداق این آیه هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم هم وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و اگر جایی ظلم و تخلفی دیدند همه مطالبه‌گری داشته باشند ادامه داد: امیدواریم استاندار جدید کرمان در راس هرم مطالبه‌گری باشد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه کرمان، شهر حاج قاسم و یک شهر بین‌المللی است گفت: امروز همه نگاه‌‌ها از داخل و خارج به کرمان است و هر روز ما میهمانی از داخل و خارج کشور داریم که برای زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی به کرمان می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه بیشتری به کرمان، جهانشهر مقاومت شود افزود: امیدواریم همان گونه که حاج قاسم سلیمانی دوست داشت، کرمان همیشه ولایی و با ولایت بماند و  استاندار جدید کرمان در راس هرم مطالبه‌گری باشد.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان در ارتباط با وضع پوشش، مفاسد و آسیب‌های اجتماعی تلاش بیشتری کنند تا از طریق کارهای فرهنگی و علمی که این مسائل و موضوعات کم کم از بین بروند ادامه داد: باید طوری رفتار کنیم و جامعه را طوری بسازیم که زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

امام جمعه  موقت جیرفت: آینده ی روشن تنها با تلاش و کوشش محقق می شود

حجت الاسلام والمسلمین روح الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تلاش و مجاهدت باعث پیشرفت جامعه خواهد شد و در این راستا مردم و مسئولین اهل تلاش و کوشش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا افزود: خداوند تبارک و تعالی یکی از مواردی که برای انسان بر می‌شمرد تلاش و کوشش است که باعث ایجاد دستاورد و آینده‌ای درخشان برای انسان فراهم می‌آورد و نتیجه زحمات خود را می‌بیند.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: کسی که خود را برای روزی خانواده خود به زحمت و تلاش می‌اندازد و کار می‌کند همانند مجاهد فی‌سبیل‌الله است و این فرزندی که اعتبار ما در اجتماع است باید با لقمه حلال بزرگ شود تا آینده روشن و عاقبت بخیری را پیش رو داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید در حوزه معنوی، مذهبی و فرهنگی بیشتر کار شود و خانواده‌ها فرزندان خود را در مساجد بیشتر قرار دهند.

امام جمعه موقت جیرفت تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا تلاش و کوشش است که باعث سعادت دنیا و آخرت می‌شود و برای رسیدن به تعالی و رضایت خداوند بلند مرتبه باید انسان تلاش نماید.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله اکبری نیا ابراز کرد: اثرات نماز و روزه باید در زندگی روزمره انسان جاری باشد تا خداوند متعال راضی و خشنود شود.

امام جمعه بردسیر: مرحوم طالب زاده فهم و باور عمیقی نسبت به انقلاب داشت

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر از حضور پرشور مردم در نماز عید سعید فطر قدردانی کرد و گفت: ان شاء الله آنچه که از مواهب و رحمت های ماه رمضان بهره مند شدیم حفظ کنیم.

وی روز ۱۸ اردیبهشت روز  هلال احمر را خدمت این سازمان مردمی تبریک گفت و افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تمام بحران ها نظیر سیل و زلزله و کرونا در کشور و حتی منطقه حضور فعال دارد که فعالیت های این عزیزان در بحث امدادرسانی و حفظ سلامت قابل تقدیر است.

حجت الاسلام کرمانی ضمن اشاره به شکل گیری حکومت آل سعود و چگونگی تخریب قبور ائمه بقیع عنوان کرد: شجره خبیثه صعودی در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ دستور تخریب قبور ائمه بقیع را صادر کرد و جای تاسف است برای کشوری که خود را ام القرای جهان اسلام می داند اینگونه رفتاری با قبور بزرگان دین و ائمه اطهار علیهم السلام داشته و دارد.

 وی عربستان را در بحث یمن شکست خورده دانست و تصریح کرد: عربستان با همه قدرت نظامی توان مقابله با ملت مظلوم یمن را ندارد و دست به دامان ایران شده است.

حجت الاسلام کرمانی رشد قیمت گندم، افزایش قیمت جهانی، صادرات ماکارونی،  قاچاق و احتکار آرد را از جمله عوامل گرانی ماکارونی برشمرد و گفت: دولت باید یارانه ویژه ای را برای جبران این گرانی در نظر بگیرد.

وی به حضور پررنگ مردم در مساجد و شب های قدر و روز قدس و نماز عید فطر حتی در دورترین نقاط کشور اشاره کرد و گفت: مردم با تمام گلایه های که در حوزه معیشتی و اجتماعی داشتند و دارند، سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه بردسیر تاکید کرد: در قبال این مردم همیشه در صحنه مسئولیت مسئولان سنگین تر از قبل است و از رئیس جمهور و مسئولان درخواست داریم تا در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم  نظارت بیشتری داشته باشند.
 
وی در پایان یاد مرحوم نادر  طالب زاده را گرامیداشت و گفت: مرحوم طالب زاده یک انقلابی به تمام معنا بود که هیچ وقت از انقلاب ناامید نشد زیرا فهم و باور عمیقی نسبت به انقلاب داشت و در طول زندگی در جبهه فرهنگی مجاهدانه فعالیت کرد و علی رغم همه ی موانع و مشکلات از موضع خود کوتاه نیامد.

امام جمعه کهنوج: نباید مشکلات فعلی بر روی پیشرفت های زیاد کشور غبار بنشاند

حجت الاسلام نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید شما در پرتگاه آتش قرار داشتید، خداوند شما را نجات داد عنوان کرد: کلام پیامبر دین در این زمینه حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد، کسی شب را به صبح برساند و به امور مسلمین بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست این کلام پیامبر نشان از یک رابطه مستحکم دینی بین مسلمانان است.

 نجنو ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اشاره کرد و متذکر شد: مسئولین با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای معظم له نقشه راه و مسیر  پیشرفت کشور را خواهند یافت.

وی افزود:  نباید مشکلات فعلی بر روی پیشرفت های زیاد غبار بنشاند این انقلاب برکات بسیار زیادی برای این کشور داشته و دلیل این برکات هم بالندگی انقلاب است.

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: ببینید دشمن کدام نقطه را هدف گرفته است، شما جوانان دقیقا نقطه مقابل آن حرکت کنید.

امام جمعه کهنوج اذعان کرد: دشمن باید بداند اگر کوچکترین غلط و اشتباهی مرتکب شود با پاسخ کوبنده فرزندان ولایت این سرزمین مواجهه خواهد شد.


امام جمعه نرماشیر: لزوم برخورد جدی با محتکران

حجت الاسلام روح الله ایران نژاد امام‌جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت هفته معلم بیان کرد: معلمان آینده سازان این کشور هستند.

وی افزود: معلمان با پرورش دادن دانش آموزان آینده ساز کشور هستند، معلمان در آینده کشور نقش مهمی دارند.

خطیب جمعه‌نرماشیر اذعان کرد: سیستم‌تنظیم بازار باید کنترل شود، برخی کالاها به دلیل احتکار کمبود می شوند.

حجت الاسلام روح الله ایران نژاد گفت:جلوی احتکارها گرفته شود، مشکل کمبود کالاها رفع می شود، با محتکران باجدیت باید برخورد شود.

امام جمعه‌نرماشیر بیان کرد: برخی افراد هستند که میخواهند این دولت انقلابی در کارش موفق نشود، آن ها به دنبال نارضایتی مردم هستند،این ها همان سودجویان ومحتکران هستند.

خطیب جمعه نرماشیر عنوان کرد: در راهپیمایی روز قدس قطعا دشمن فهمیده است مردم پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهداء ایستاده اند.

ایران نژاد افزود: حضور مردم با دهان‌روزه وگرمای بالا در راهپیمایی روزقدس مشت محکمی بردهان استکبار بود، دشمن به زانو در آمده است.


امام جمعه موقت رفسنجان: سالانه هزاران میلیارد تومان از جیب مردم با قاچاق، صادرات و رانت از بین می رود

حجت الاسلام حسینی امام جمعه موقت رفسنجان امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح اظهار کرد: جایگاه معلمان والاست و از نوع دیگر حرفه ها نیست، باید قدر موقعیت خود را بدانند، امانتدار انسان ها هستند و باید مراقبت کنند.

وی به روایات آمده در ستایش مقام معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان رسالتی سنگین دارند، انتقال علم و دانش، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و شغل ها، تزکیه متربیان،  تربیت نیروی انسانی سالم و کارآمد و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی از جمله این رسالت هستند.

حسینی خاطر نشان کرد: معلمان معماران اخلاق در جامعه هستند، کاهش جرم در آینده مستلزم آموزش خوب در دانش آموزان است و این وظیفه معلمان است.

وی بیان کرد: جهاد تبیین مورد تاکید رهبری متوجه معلمان نیز هست و می توانند نقش برجسته ای داشته باشند.

امام جمعه موقت رفسنجان به دیدار اخیر رهبر انقلاب با جوانان دانشجو اشاره کرد و بیان کرد: ایشان خطاب به جوانان فرمودند با مسائل کشور مماس شوید، وارد میدان شوید و برای مشکلات کشور راه چاره بیابید.

وی به گرانی برخی کالاها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کشور نیاز به جراحی هایی دارد و در کوتاه مدت دردهایی ایجاد و در بلند مدت به نفع مردم است.

حسینی افزود: حذف یارانه آرد بخش صنعت در کنار گرانی قیمت جهانی گندم موجب گرانی ماکارانی شده است، سالانه 30 هزار میلیارد تومان بصورت غیرشفاف از جیب مردم خارج شده و در قالب قاچاق صادرات رانت و فساد از بین می رود.

وی بیان کرد: صنایع ماکارانی آرد را با یک پنجم قیمت از دولت می خرند و صادر می کنند به این ترتیب بخش مهمی از آرد یارانه با صادرات ماکارانی از کشور خارج شده است، این یارانه به سر سفره خارجی ها رفته است.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: البته باید تمهیدات لازم بيانديشند تا فشاری بر قشر پایین نیاید.

امام جمعه عنبرآباد: استاندار جدید جوانگرایی و تعهد را در انتصابات مدنظر داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: دین‌، تنها راه سعادت و اصلاح کنند امور دنیوی است و قوای مختلفه را تنظیم می کند و حقیقت دین، جامعه را به فلاح و رستگاری نزدیک می کند.

وی افزود: سه عنصر اساسی به نام اعتقاد، اخلاق و اعمال، دین را می سازد و این آیین اسلام که همان تسلیم در برابر خداوند متعال است محقق می‌شود.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: برای شناخت، ارزیابی و تحلیل درست از وضعیت کشور، یک نگاه درست و یک نگاه غلط وجود دارد، نگاه درست عبارت است از خرسند کننده بودن وضعیت کشور با نگاه منظومه‌ای و نگاه غلط عبارت است از قضاوت در مورد وضعیت کشور صرفاً بر اساس مسئله اقتصاد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: شاخصه‌های دیگری هم وجود دارد که باید آن‌ها را دید، گرچه در همین زمینه اقتصاد هم نشانه‌های موفقیت در بخش‌های مختلفی وجود دارد مثلاً با وجود این‌همه تحریم بی‌سابقه‌ای که علیه کشور ما شد که خود دشمن هم اعتراف می‌کند و گفتند: که "از اول تاریخ چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده‌است" اما اقتصاد ایران ورشکست نشد و الحمدلله سرپا مانده و این یک موفقیت است.

وی افزود: با این‌همه تجربه موفقی که ما در بخش‌های مختلف داریم، واقعاً جفای به مردم، جفای به کشور و جفای به انقلاب است اگر کسی بخواهد مردم را ناامید کند و برطبل ناامیدی بکوبد و احساس بن‌بست را به مردم القا کند و بخواهد روحیه مردم را بشکند و اراده مسئولین را تضعیف کند.

خطیب جمعه عنبرآیاد ابراز کرد: با نگاهی به توانایی‌های دولت سیزدهم و انتظارات مردم، آیت الله رئیسی در هشت ماه گذشته باب گفت‌وگو و حضور در بین مردم را باز کرد، واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج‌گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد، حقوق و مزایا را بدون تاخیر پرداخت کرد، دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت داد، صادرات نفت را به حدود یک‌ونیم میلیون بشکه نفت رساند و افزایش داد، تجارت خارجی را به حدود صد میلیارد دلار ارتقاء داد، بدهی‌های به میراث مانده را پرداخت کرد، سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت، تا حد زیادی تحریم‌ها را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و هم‌زمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب‌وکار یکی پس‌از دیگری اعلام کرد و همین کارنامه خوب و سابقه ارزش منده هشت‌ماهه انتظارات مردم عزیز را به‌درستی و به‌حق بالا برده‌است.


حجت الاسلام بامری افزود: یکی از انتظارات به‌حق مردم از دولت انقلابی و جهادی، کنترل گرانی‌های افسار گسیخته است؛ گرانی‌هایی که مردم را امروز رنج می‌دهد شایسته دولت انقلابی نیست لذا باید این‌ها مهار شود و با محتکران برخورد فوری، جدی و قاطع صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از استاندار سابق و تبریک خدمت استاندار جدید استان کرمان گفت: آرزوی توفیق برای دکتر فداکار در سنگر خدمت‌گزاری به مردم استان کرمان داریم و چند مطالبه و انتظار را از استاندار محترم داریم، اول اینکه نگاه توام با عدالت و متوازن به تمام نقاط استان است، که تاکنون در توسعه شهرستان‌ها و در توزیع منابع و سرمایه‌های عمران و آبادانی در زمینه‌های مختلف در استان این توازن و عدالت لازم هنوز صورت نگرفته‌است و دوم اینکه، استاندار محترم در استان توجه ویژه به مناطق کم برخوردار داشته باشد و روی این مناطق با برنامه و با هدف رفع محرومیت‌زدایی و توانمندسازی متمرکز شود که این مهم محقق نخواهد شد مگر با همان نگاه عادلانه و متوازن داشتن در استان.

حجت الاسلام بامری اظهارکرد: مطالبه سوم ما از استاندار این است که حضور در بین مردم و ارتباط مستقیم با مردم و پای حرف مردم و درد و دل مردم بدون واسطه نشستن است.

امام جمعه عنبرآباد گفت: انتظار و مطالبه دیگر ما از استاندار، نظارت بر همه امور انتخاب و انتصاب مدیران و مسئولان در استان است که انتصابات باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و راهبردی که مقام‌معظم رهبری بیان کردند باشد یعنی جوان‌گرایی، متعهد بودن، پاک‌دست بودن، انقلابی و جهادی بودن براساس این شاخص‌ها باشد.

امام جمعه ریگان: تضعیف دولت خیانت به همه ایرانیان است


حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به اینکه با مشکلات فراوان‌ دولت جدید کار را آغاز کرده و برنامه های خوبی تنظیم کرده و در دست اقدام است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ را دولت با برنامه اقتصادی مناسب آغاز کرده است.

امام جمعه موقت ریگان با بیان اینکه دولت ۸ ماهه کار را آغاز کرده است، افزود: در این ۸ ماه به فوریت نمی شود کارهای اقتصادی را در مدت کوتاهی اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در بحث واکسن کرونا اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: با تلاش دولت امروز فراوانی واکسن در کشور وجود دارد و فوتی های کرونا خیلی کاهش یافته است.

غضنفرآبادی ادامه داد: وضعيت کارخانه های داخلی رو به بهبود است، باید دولت را کمک کرد و به دولت اعتماد داشت.

امام جمعه موقت ریگان در خاتمه عنوان کرد: یک عده ای منافق دوست ندارند ایران پیشرفت کند و تضعيف دولت خیانت است به همه ایرانیان.



امام جمعه فهرج: تخریب قبور ائمه بقیع جنایت وهابیت، خیانت بهائیت و پهلوی اول بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام توسط وهابیت اشاره کرد و گفت: فاجعه ۸ شوال جنایت وهابیت، خیانت بهائیت و پهلوی اول بود.

وی از افول آمریکا بعنوان مهمترین شاخصه ی نظم جدید جهانی نام برد و بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال های گذشته همواره به این نکته تاکید داشته اند که قدرت آمریکا در حال افول است و نباید به آن دل بست.

آقاملایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اکنون با توجه به تبعات جنگ اوکراین مجددا تاکید کرده اند این جنگ نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و میتواند بعنوان پایانی برای نظم جاری بین المللی قلمداد و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: با اشاره به اینکه دشمنان در فضای مجازی بدنبال تحریف واقعیت ها هستند افزود: آن کسانی که بخواهند درمورد وضع کشور قضاوت کنند نباید نگاه شان فقط به مسئله ی اقتصاد باشد و باید شاخص های دیگری نظیر امنیت، پیشرفت های علمی ، دیپلماسی و ... را لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: قدرت یک کشور یک منظومه و مجموعه ای از عوامل گوناگون است که به هم مرتبطند؛ این شکل منظومه ای قدرت و اعتبار را ندیدن و نفهمیدن موجب قضاوت های غلطی می شود.


امام جمعه زرند: دشمن با ابزار رسانه به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با اشاره به ماه مبارک رمضان و برکات ان و تبریک عید فطر گفت: خدارا شکر که ماه رمضان دیگری در کارنامه ما ثبت شد و ان شاالله برکات ان در زندگی ما جاری باشد.


وی افزود : این روزها دشمن دنبال این است که نظام را ناکارآمد جلوه دهد و با ابزارهای رسانه ای که‌در اختیار دارند و دنبال این سیاست هستند که به مردم ما و  نسل جوان ما القا کنند کن نظام ما به نقطه پایان رسیده است.


حجت الاسلام شجاعی با اشاره رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب که بخوبی همه چیز را می بینند ودر فرمایشات اخیر خود فرمودند : باید در تحلیل مسائل کشور جزیی نگر نباشد و نباید فقط براساس مسائل اقتصاد تحلیل کرد و باید امنیت و پیشرفت های علمی و دیپلماسی و ... دیگر مسایل و پیشرفت های کشور را دید و تحلیل کرد.

وی بااشاره به گوشه ای دیگر از فرمایشات رهبری ، گفت : کشور ما در طول بیش از چهل سال گذشته در حوزه های مختاف موفقیت های فراوانی داشته است که قابل تحسین و تقذیر است و فقط در بحث اقتصاد مدیریت ما قابل قبول نبوده است .

خطیب جمعه زرند با اشاره به افزایش قیمت آرد و ماکارونی افزود: در هفته اخیر قیمت آرد و ماکارونی ازاد شد و باعث نارضایتی مردم شد و نیز در سال ۹۸ در بحث افزایش قیمت بنزین که باعث دلخوری مردم شد و حق مردم هم هست . در سال ۹۸ ایت الله رییسی گفت: شیوه اجرای طرح افزایش بنزین غلط بود و‌امروز نیز شیوه اجرای افزایش قیمت آرد و ماکارونی غلط بود و از قبل افکار عمومی قانع بشود .

وی افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب به حضرت ایت الله رییسی این بود که در دولت مردمی وظیفه دارید مسایل کشور را با مردم در جریان بگذارید اما ابن اتفاق نیفتاد و در بحث افزایش نرخ ارد و نان و ماکارونی اجتماع نخبگانی صورت نگرفت و افکار عمومی قانع نشد.


حجت الاسلام شجاعی گفت : در بحث آزاد کردن قیمت اقلام اساسی مردم گفته شده که به جهت عدم قاچاق کالا ها افزایش قیمت پیدا کردند و بنظر بنده این دلیل صحیح نیست و مسئله قاچاق در کشور مگر مسئولی ندارد؟ برای جلوگیری قاچاق باید  قاچاقچی دستگیر شود نه اینکه دست در جیب مردم کرد  و بنظر بنده این اشتباه است. و این تریبون مردم است و ما باید از مردم حمایت کنیم و باید قاچاقچی دستگیر و اعدام شود نه فشار بر مردم بیاوریم .

امام جمعه زرند افزود: بجای فشار بر مردم باید جلوی قاچاقچی گرفته شود و قاچاق به‌ راحتی صورت گرفته نخواهد شد مگر اینکه مافیا در ای زمینه ها باشد و ما نباید سرمایه عظیم مردمی صبور و انقلابی خود را از دست بدهیم .

خطیب جمعه زرند همچنین گفت:  امروز خودروسازان چه افشاری بر مردم می اورند چرا کسی جلوی آنها را نمی گیرد چرا کسی با انها مقابله نمی کنند ؟ و امروز در تصادفات جاده ای چه سرمایه مردمی از دست میدهیم چون حمایت از یه عده سرمایه گذار شود؟!

وی افزود:  تورم و یارانه ایا نسبتی با هم دارند؟ چرا یارانه ثابت مانده و تورم سر به فلک کشیده است و ایا اصلا قابل مقایسه هستند؟ این یارانه برای نان دانه ای ۵۰ تومن است نه این نرخ های امروز

حجت الاسلام شجاعی گفت:  در سیاست های اقتصادی بیشتر تامل شود و دلمان برای مردم باید بسوزد با این اوضاع اقتصادی ، باید بریم یقه کسانی را بگیریم کن بنام خصوصی سازی عده ای را سرمایه دارتر کردند و مردم بیچاره هر روز فقیرتر

وی ادامه داد:  در همین شهرستان زرند چرا این صنایع و معادن یک ریال حق آلایندگی پرداخت نمی کنند ؟ در حالی که به شهادت همه کارشناسان آلاینده هستند چه ویژه خواری هایی هست که

خطیب جمعه زرند افزود: وضعیت اسفالت و کوچه خیابان های زرند و وضعیت مردم که بررسی میشود نسبت به دیگر شهرهای صنعتی کوتاهی شده است .

امام جمعه در زرند در پایان خطبه ها بیان کرد:  ما دلداده انقلاب و دلباخته این انقلاب و شهدا هستیم و از حقوق مردم باید حمایت و دفاع کرد وچتا این سرمایه عظیم مردمی از دست نزود.

امام جمعه راور: رسم بندگی نباید محدود به ماه رمضان باشد

حجت الاسلام عباس محمودی امام جمعه موقت راور پس از سفارش به تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتیم سی روز با معنویت را طی کردیم برای لحظه لحظه ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کردیم چون در خطبه شعبانیه پیامبر اشاره شده بود برای لحظه لحظه این ماه ثواب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم انسانی شویم که مورد عنایت خدا باشیم باید این کارها را دائمی انجام دهیم، ماه بندگی فقط ماه رمضان نیست و رسم بندگی را نباید تعطیل کنیم.

حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد: یک امتیازی را خداوند برای بعضی ماه ها و شب ها قرار داده است که باید غنیمت بشماریم اما رسم بندگی نباید برای مقطع خاصی باشد.

 وی گفت: در ماه مبارک رمضان رسم این است روزی یک جز قرآن تلاوت کنیم اما اگر بخواهیم برکت زندگی هایمان خوب شود باید تلاوت قرآن هر روز باشد.

امام جمعه موقت راور عنوان کرد: رسم بندگی این است همانطور که در ماه رمضان توجه به گوش و زبان وسحرهایمان داشتیم بعد از این ماه هم به کیفیت عبادات توجه داشته باشیم.

امام جمعه منوجان: دولت و قوه قضاییه قاطعانه و موثر با زیاده‌خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مردم توقع دارند که دولت و رئیس‌جمهور برای توقف گرانی های بی منطق و لجام گسیخته و سودجویی های دلالان فاسد و دست‌های اخلالگر پشت پرده و نفوذی های مفسد اقتصادی که در بزنگاه های حساس اقتصادی کشور جاخوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی امان اقتصادی دوچندان کردند وارد عمل شده و با همراهی قوه قضاییه که به حمدالله در میدان حاضر است قاطعانه و موثر با زیاده‌خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند.

وی افزود:سرعت عمل و حریت در حل مشکل معیشت مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.

حجت الاسلام محمد جعفری  با اشاره به شرایط فعلی کشور از انتظاراتی که مردم  از دولت مردمی دارند،بیان کرد: اول باید گفته شود که از زمان ریاست جمهوری آقای رئیسی هشت ماه می گذرد و با کسری بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و نقدینگی ۹ برابر شده رو به رو شد و همه این ها موتور تورم محسوب می شوند و رکورد جدید به شمار می رفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل دیگر موعد بازپرداخت بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی سود اوراق بانکی بود و تا پایان سال باید پرداخت می شد و برای میزان کسری بودجه نیز  می‌بایست ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد و از طرفی فضای کشور نیز به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار داشت و مردم  هر روز خبر فوت بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان و بستری شدن حدود ۴۰ هزار نفر را می‌شنیدند و اما این دولت بر خلاف دولت قبل که مشکل واکسن کرونا را به حل مشکل اف ای تی اف گره زده بود حل کرد و بدون هیچ محدودیتی واکسن وارد کرده و الان می بینیم که این روزها چقدر به سامان است و این اقدامات دولت مردمی که واقعا در میان مردم قرار دارد و تلاش می‌کند این توقعات مردم را بالا برده است انتظارات مردم بالا رفته است و دولت هم به خوبی می داند که مردم به ویژه اقشار محروم کشور در تنگنای اقتصادی و سخت معیشتی هستند.

خطیب موقت نمازجمعه آسمینون(نودژ) مطرح کرد: آمارهای موجود نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکاست و در دهه اخیر چین به عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز اندکی بیشتر است و امیدی برای کاهش آن وجود ندارد.

وی افزود: ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی با سایر کشورهاست و تجهیزات نیروی هوایی بسیار قدیمی است نیروی دریایی برای تامین مسئولیت های خویش در خارج از کشور دست کم ۸۰ کشتی جنگی کم دارد خودکشی در آمریکا بالاترین سطح ملی ۵ سال اخیر رسیده و این امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته به این نکته تاکید داشتند که قدرت ایالات متحده در حال افول است و نباید به آن دل بست و اکنون با توجه به تبعات جنگ  اوکراین مجددا تاکید کردند این جنگ نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و می تواند به عنوان پایانی برای شرایط جاری بین المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازنگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیرعامل محترم آب و فاضلاب استان ،نماینده محترم،فرماندار محترم وسایر مسئولین شهرستان و بخش و شهر در بازدید از مسائل و مشکلات حوزه آب بیان کرد: امیدواریم که این بازدیدها مثمرثمر باشند و مشکل کم آبی تمامی منطقه و بخش آسمینون و شهر نودژ حل شود اما آنچه که انتظار می‌رود این است که باید نواقص را رفع کنند شبانه روزی کار کنند از نماینده محترم و مسئولین انتظار خیلی بالاست.

امام جمعه فاریاب: جنگ روسیه و اوکراین از نشانه های ضعیف شدن آمریکا است

خطبه های این هفته نماز جمعه فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

حجت‌الاسلام گروهی ابتدا به سالروز  تخریب بقیع اشاره کرد و گفت:وهابیت شهر مدینه را گلوله باران کردنددر نتیجه مسلمانان سفر حج را تحریم کردند،چون سفر حج، منبع درآمد آنها بود، در تلاش برآمدند که ممنوعیت این سفر را بردارند و حتی حمله به شهر مدینه را تکذیب کردند.

وی افزود: نمایندگانی از کشورهای مسلمان برای بررسی موضوع به آنجا رفتند ولی متأسفانه شواهد را کمرنگ نشان دادند نتیجه این عادی سازی ها این شد که همین عبدالعزیز دستور تخریب قبور بقیع را هم صادر کرد.

خطیب نماز جمعه فاریاب مطرح کرد:حکومت پهلوی اول (رضا خان) خیانت کرد و روابطش را با عربستان، ادامه دادچرا عربستان حاضر به عقب نشینی با ایران شد،ما از همان اول انقلاب شاهد بودیم که حکومت عربستان حدود ۵۰۰ حاجی ایرانی را در منا به شهادت رساند.


حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: شاهد ارتباط و حمایت عربستان از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم،این روزها شاهدشکست عربستان و همه آنهایی که از این رژیم حمایت کردند، هستیم،این شکست عربستان و درخواست او برای برقراری با ایران، یک روزنه برای کشورهای ستمدیده عالم است،ان شاءالله شاهد اضمحلال سایر حکومت های استکباری در جهان باشیم.


خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: آمریکا از نظر اقتصادی و نظامی در حال نابودی است و دیگر حرف اول را نمی زند، نفس های آخرش را می کشد.

وی ادامه داد: بیشترین آمار خودکشی در آمریکاست،در جنگ اوکراین، آنها را تنها گذاشت و نتوانست در مقابل روسیه بایستد اینها نشانه هایی است که آمریکا اقتدار خود را از دست داده است.

امام جمعه رابر: دولت آمریکا در حال از دست دادن برتری خود در تکنولوژی و آموزش است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:  با اتمام ماه مبارک رمضان، در حقیقت مؤمنین از رزمایش و تمرین عبودیت نمره قبولی دریافت کردند و با روحی طراوت‌یافته و شاداب به میدان اصلی حیات انسانی یعنی میدان جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس وارد شدند.

وی افزود:  به همین نسبت باید ماه شوال را ماه شروع کارزار و مبارزه و استمرار تحکیم رابطه و انس با الله از طریق مهم‌ترین مأموریت انسانی‌مان یعنی جهاد اکبر بدانیم.


خطیب جمعه رابر بیان کرد : مطابق آموزه‌های دینی، آدمی در مسیر تکاملی خود، با دشمنی درونی به نام هوای نفس در ستیز است. دشمنی که سوق‌دهنده انسان به بدی و زشتی است.

وی با اشاره به راه های قرآن کریم  برای مبارزه به هوای نفس گفت: آخرت‌باوری و ابدیت‌اندیشی، اینکه حیات آدمی منحصر به چند روز دنیا نیست،  پیامد اندیشی در خصوص تبعیت از هوای نفس آگاهی به نفع هر امری، آدمی را وادار به انجام آن و آگاهی به ضرر هر چیزی او را به ترک آن وادار می‌کند.
 وی ادامه داد: حضورباوری خداوند در زندگی، پندپذیری و موعظه‌شنوایی چرا که جهل و غفلت باعث تیره‌بختی انسان است و آنچیزی جهل  از بین می برد؛ «علم» است و «موعظه» عامل غفلت‌زُدایی است.

 وی همچنین مراقبه و تقوا خویشتنداری را یکی دیگر از راههای مبارزه با نفس خواند و افزود:  برقراری ارتباط با خدا از مهارت‌های معنوی ارائه شده در قرآن برای غلبه نمودن بر هوای نفس است، کسی با خدا ارتباط میتواند برقرار کند که با هوای نفس خود مبارزه کند.


خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی گفت: امروز جهان در آستانه‌ یک نظم جدید است؛ یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است برای دنیا، در مقابل نظم دوقطبی‌ای که بیست و چند سال پیش بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیش از این نسبت به تولد این نظم خبر داده بودند اما تحولات اخیر به ویژه جنگ اوکراین نشان داد که جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: با غروب نظم آمریکایی نظام جدید به وجود خواهد آمد دوران افول آمریکا شروع شده و این کشور را در مسیر نوعی سقوط از قدرت برتر به قدرت میانی قرار داده است.

وی عنوان کرد: این نظم ضمن جلوگیری از حضور مؤثر دیگر بازیگران فرامنطقه‌ای، به‌تنهایی نظام امنیتی حاکم در غرب آسیا را تعیین کرده و با توجه به منافع خود به ایفای نقش می‌پردازد. بازیگران مؤثر منطقه‌ای در این نظم و نوع نظام امنیتی تأثیر بسیار کمی دارند و اکثریت آنها به‌عنوان مجریان سیاست‌های آمریکا عمل می‌کنند.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: سرعت‌گیری نظم جدید با جنگ اوکراین اکنون آمریکا در این بحران قدرت تعیین‌کنندگی خود را از دست داده و همه جهان این گزاره را درک کرده‌اند که دوران آمریکایی تمام شده است.

وی با اشاره به  برخی از شاخص‌های قدرت آمریکا گفت: آمارهای موجود نشان‌دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است. در دهه اخیر، چین به‌عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست افزود:  ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی بر سایر کشورهاست.


حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد:  پایگاه نشریه «ایندیپندنت» اخیراً گزارش داد که خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته همواره به این نکته تأکید داشته‌اند که قدرت ایالات‌متحده در حال افول است و نباید به آن دل بست و اکنون با توجه به تبعات جنگ اوکراین مجدداً تأکید کرده‌اند این جنگ نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و می‌تواند به‌عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کارنامه ۸ماهه دولت سیزدهم گفت: در ۸ماهه گذشته، دولت باب حضور و گفتگو با مردم و در بین مردم را باز کرد؛ واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد. حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید. صادرات نفت را به حدود 5/1 میلیون بشکه نفت رسانید و افزایش بخشید. تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰میلیارد دلار ارتقاء داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده را پرداخت. سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت؛ تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد .

وی ادامه داد : همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری اعلام کرد.

خطیب جمعه رابر گفت: همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ماهه، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده است. واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است.

وی ادامه داد:  دولت به‌خوبی می‌داند که مردم ما به‌ویژه اقشار محروم  در رنج  معیشت  هستند. مردم توقع دارند که دولت و رییس جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده و نفوذی‌های مفسد اقتصادی که در بزنگاه‌های حساس اقتصاد کشور جا خوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی‌امان اقتصادی دوچندان کرده‌اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضاییه در میدان حاضر و قاطعانه و موثر با زیاده‌خواهان و اخلال‌گران اقتصادی، برخورد کنند.

امام جمعه رابر گفت: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم، به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند.


امام جمعه شهرستان  قلعه گنج: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات معیشتی مردم ، اولویت کار دولت انقلابی باشد

ظهر امروز ۱۶  اردیبهشت ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت : یکی ازیاران حضرت علی(ع)به نام همام محضر حضرت عرض کرد: صَفِ  لیَ المُتقین ،متقین و پرهیزگاران را برایم توصیف کن انچنان که می گویی در آنها می نگرم حضرت علی (ع) ابتدا یک مکث و درنگی کرد و فرمود: ای همام از خدا بترس ونیکوکار باش که خدا با نیکوکاران و پرهیزگاری است بعد از این فرمایش،همام قانع شدو حضرت را سوگند دادو حضرت هم شروع کرد به حمد وثنای خداو درودبر پیامبر(ص) و بعد هن بطور مشروع ومبسوط صفات و ویژگی هایرا بیان فرمودند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تاکید کرد: انتظارات مردم از دولت انقلابی جهادی رئیسی بیش از این هست کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ ماهه، انتظارات مردم را بالا برده است و مشخص می شود که شرایط با قبل متفاوت است انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است، سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه برجلب اعتماد مردم، به کمک دولت خواهد امدو قطعا مردمی نجیب و صبور انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند

خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: به هر حال همه کارشناسان اقتصادی به این مسئله از آن دارند اقتصاد کشور ما نیازمند جراحی های اساسی و عمیق است و نمونه آنز یارانه پنهان آن است که به آن امروز هم آنها را درآورده و هم طبیعی است مشکلاتی برای مردم به وجود می آورد، اما دولت حتماً باید هم آگاهی بخشی و اقنا سازی کند و با مردم رودرو و شفاف صحبت کند و هم اینکه زیرساخت‌های لازم را برای جبران وحل این مشکلات، فشار ها به مردم ضعیف را در نظر بگیرد و حمایت کند.

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کرد: تشکر و قدردانی ویژه دارم از گروه پزشکی جهادی بقیه الله تهران که چند روز هست در منطقه ما هستند و همچنین تشکر از تلاش های مجموعه آب وفاضلاب شهرستان و استان از کارهای خوبی که در دست اقدام وانجام دادند و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هست تبریک عرض میکنم خدمت همه پرسنل خدوم هلال احمر.

انتهای پیام/


کد مطلب: 126708

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/126708/کشور-نیاز-جراحی-اقتصادی-کوتاه-مدت-درد-ایجاد-می-کند-دشمن-ابزار-رسانه-دنبال-ناکارآمد-نشان-دادن-نظام

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir