تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
۰
plusresetminus
علی سخنگو از مردم ریگان خواست که اخبار و اطلاعات احتکار کنندگان کالاها را از طریق سامانه سجام اعلام کنند.
دستگاه قضا با احتکار کنندگان و اخلال گران بازار به شدت برخورد می کند
به گزارش راه آرمان، امین سلطانی زرندی قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰۰پرونده درسال گذشته به مجموعه قضایی شهرستان دادسرا، دادگاه و شوراهای حل اختلاف تشکیل شد، اظهار کرد: از این تعداد ۹۰۰پرونده توسط شوراهای حل اختلاف و ۱۳۰۰ پرونده توسط دادگاه عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اشاره به اینکه درسال گذشته حدود ۹۰۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده وارد مجموعه قضایی شد، خواستار تلاش بیشتر  نهادهای مربوطه و افرادتاثیرگذار در جهت فرهنگ سازی و کاهش اختلاف خانوادگی شد.

وی از کسب رتبه برتر شهرستان ریگان برای پنجمین سال متوالی در زمینه صلح و سازش پرونده های صلحی توسط شوراهای حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی در استان خبر داد.

سلطانی به تشکیل اورژانس قضایی در ریگان اشاره کرد و افزود: اورژانس قضایی متشکل از افراد معتمد باهدف ایجاد صلح و جلوگیری از افزایش اختلافات در سریع ترین زمان راه اندازی می شود، اورژانس قضایی قبل از تشکیل پرونده اختلاف و درگیری سعی می کند صلح و سازش را برقرار سازد.

وی در این نشست خبری به تهیه نقشه جامع شهرستان ریگان اشاره داشت و یادآورشد: در جلسات حفظ حقوق بیت المال سعی بر این شد که مشکل و معضل بحث اراضی به صورت ریشه ای و اساسی مورد بررسی و حل و فصل گردد که در این رابطه نقشه جامعی از شهرستان تهیه شده که محدوده مالکیت تمامی ادارات در آن مشخص شده که این امر باعث سهولت در رسیدگی و تعیین تکلیف اراضی است.

رییس دادگستری درپاسخ سوالی که چرا بعضی  متهمین خیلی زود آزاد می گردند، گفت: با تغییر قانون مجازات اسلامی، مجازاتهای حبس نسبت به قبل کاهش پیدا کردند و سعی شده مجازات متناسب با جرم با قرار تامین صادر شده و حتی المقدور از حبس متهمین جلوگیری شود.

رییس دادگستری شهرستان در پاسخ به سوال تعیین و تکلیف زمین بزرگ سایت اداری ریگان گفت: سند تک برگ این زمین از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان ریگان صادر شده است.

امین سلطانی زرندی در پاسخ به سوال چرا آمار تیراندازی و قتل بوسیله سلاح گرم در شهرستان ریگان نسبت به شهرستانهای مجاور بیشتراست، افزود: مجاورت و دسترسی آسان به استان سیستان و بلوچستان، عدم آگاهی و سهل انگاری خانواده ها باعث شده که تهیه و حمل سلاح گرم برای مردم این منطقه به سهولت انجام شود  که این موضوع باید با فرهنگ سازی و همکاری خانواده ها جمع شود.

رییس دادگستری شهرستان ریگان خاطرنشان کرد: تا کنون سه طرح جمع آوری سلاح های گرم غیر مجاز در شهرستان انجام شده و مقادیر زیادی سلاح کشف و ضبط شده است.

رییس دستگاه قضایی شهرستان از مردم شهرستان ریگان بعنوان مردم صلح دوست و صلح جو یاد کرد و بیان کرد: در مدت قریب به ۸سال حضور در جمع مردم ریگان، بر این باور رسیدیم که مردم این منطقه بسیار صلح جو،صلح دوست، مهربان، ساده و خون گرم هستند و این صفات ارزشمند در کمتر جایی دیده می شود.

دادستان شهرستان ریگان هم در این نشست خبری از کشف و احتکار سه انبار بزرگ مواد غذایی در شهرستان خبر داد.

علی سخنگو عنوان داشت: دستگاه قضا با احتکار کنندگان و اخلال گران بازار به شدت برخورد می کند.

این مقام قضایی شهرستان از مردم خواست که اخبار و اطلاعات احتکار کنندگان را از طریق سامانه سجام اعلام کنند.

وی در خاتمه از مردم خواست روحیه مطالبه گری خود را افزایش دهند و هر جا احساس کردند که گرانفروشی صورت می گیرد فاکتور فروش درخواست کرده و موضوع را به نهادهای نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcfcvdy0w6d01a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما