تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۴
۰
plusresetminus
مهدی پور منعمی نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسن گفت: نگارش حوادث و وقایع مختلف در دوران دفاع مقدس و حوزه مقاومت و پایداری می تواند در عرصه های مختلف چراغ راه برای نسل آینده باشد.
نگارش آثار مقاومت و پایداری چراغ راهی برای نسل آینده/ محتوا دقیق برای اسطوره های دفاع مقدس باید تولید شود
به گزارش راه آرمان؛ امروز چهارم خرداد ماه روز مقاومت و پایداری، روز دزفول نامگذاری شده است؛ روزهایی که خروش ملت ایران در برابر زیاده خواهی های دشمن بعثی و مقاومت مرردم غیور خوزستان را شاهد بودیم. در این ایام آنچه که بیش از پیش حائز اهمیت است نگارش و تدوین آثار مختلف در عرصه مقاومت و پایداری زنان و مردان این سرزمین است.

مهری پور منعمی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر ضرورت ثبت وقایع دفاع مقدس و توجه به ادبیات مقاومت و پایداری گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است؛ برگی که در آن رشادت ها، ایثارگری ها و از خود گذشتگی های بسیاری رقم خورده است و ما نباید در ثبت و ضبط این وقایع کوتاهی کنیم و آنها را به دست فراموشی بسپاریم.

نگارش آثار مقاومت و پایداری چراغ راهی برای نسل آینده

نویسنده کتاب حسین پسر غلامحسین ادامه داد: نگارش حوادث و وقایع مختلف در دوران دفاع مقدس می تواند در عرصه های مختلف چراغ راه برای نسل آینده باشد؛ چرا که در آن شرایط و بسیار حساس، دشمن به ما حمله کرد و این در حالی بود که وضعیت نظامی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی پایه ریزی نداشت.

وی افزود: اما ما با همدلی، همراهی، همفکری و اطاعت از فرامین رهبری، سطح وسیعی از خاک کشورمان را آزاد کنیم؛ بنابراین امروزه ثبت وقایع پایداری و مقاومت کشورمان می تواند چراغ راهی برای ما باشد و به ما می فهماند که در هر شرایطی مشکلات در مقابل ما وجود دارد؛ اما با همدلی می توانیم مشکلاتمان را برطرف کنیم.

پور منعمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین ابراز کرد: این مسئله یکی از بزرگترین وظایفی است که بر دوش ما گذاشته شده است تا از آنچه که اتفاق افتاده است بگوییم.

محتوا دقیق برای اسطوره های دفاع مقدس باید تولید شود

محمد حسینخانی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه فرهنگ اسلام و ایران ما به مراتب غنی تر از فرهنگ غرب است، گفت: چنانچه ما بتوانیم اسطوره هایی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم همچون شهیدان گرانقدرمان را برای مردم، جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم، نیاز به اسطوره های غربی نداریم و مشکل ما این است که نتوانسته ایم اسطوره های خودمان را معرفی کنیم.  

نویسنده کتاب من قاسم سلیمانی هستم افزود: یکی از حوزه هایی که می توانیم برای معرفی اسطوره های خود اقدام کنیم، کتاب است که این حوزه پایه تمامی برنامه های هنری است؛ به عنوان مثال فیلمساز تا کتابی را نخوانده باشد نمی تواند فیلم نامه خود را بنویسد؛ بنابراین نقش مکتوبات بسیار اهمیت دارد و در این زمینه باید دقت کنیم.

وی بیان کرد: شهدا زندگی، جان، مال و مقام خود را گذاشتند و قدم در راهی گذاشتند که نتیجه آن شهادت بودند و این عزیزان اسطوره و قهرمان ملی هستند که ما باید این قهرمانان را مقابل دیدگاه مردم قرار دهیم و آنان را باید به درستی به جامعه بشناسانیم.

حسینخانی با تأکید بر اینکه باید محتوا خوب و دقیقی در زمینه قهرمانان و اسطوره های دوران دفاع مقدس، مقاومت و پایداری خاطر نشان کرد: متأسفانه دشمن بیشترین هزینه را در عرصه مسائل فرهنگی اتخاذ می کند و این در حالی است که در جامعه ما به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی، توجه به موضوعات فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdchqqnzi23nizd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین