تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۳
۰
۱
plusresetminus
حجت الاسلام حشمت الله عباسپور گفت: روحانیت اصیل از جنس مردم، برای مردم و در کنار مردم در جهت جلب رضای خداست.
روحانیت اصیل از جنس مردم است/ این قشر هدایت دینی و سیاسی مردم را بر عهده دارد
به گزارش راه آرمان؛ برگزاری اولین کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید روحانی، فرصتی فراهم آورد تا خبرنگار ما نقش و ویژگی های شهدای روحانی و روحانیت اصیل را از مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان بردسیر جویا شود.

 شهدای روحانی رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند

  حجت الاسلام حشمت الله عباسپور مدیر حوزه علمیه برادران بردسیر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای حوزه و روحانیت؛ ۴ هزار شهید روحانی کشور که حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران انقلاب اسلامی بودند گفت: شهدای روحانیت هنگام جنگ رشته تعلقات درس و بحث را بریدند و سبکبالان به جمع ملکوتیان پیوستند.

وی افزود: شهدای روحانیت رساله علمیه و عملیه ی خود را با مرکب خون نوشتند و آنچه بر بالای منبر وعظ و خطابه  برای مردم  می گفتند خود عمل کردند.

مدیر حوزه علمیه برادران بردسیر افزود: شهدای روحانیت با توجه به آمار روحانیون و طلاب بیشترین آمار شهدا یعنی ۴ هزار شهید  را در دفاع مقدس داشتند. 

وی بیان کرد: البته شهدای روحانیت منحصر به شهدای جنگ نمی شود شهدای گمنامی داشتیم که در راه علم و استنباط و تبلیغ و نشر اسلام جان خود را خالصانه و عاشقانه تقدیم معبود کردند.

 روحانیت اصیل از جنس  مردم، برای مردم و در کنار مردم برای جلب رضای خداوند است

حجت الاسلام عباسپور افزود: روحانیت اصیل معتقد به مبانی اسلام ناب و مبانی انقلاب اسلامی است و برای دفاع از اسلام، شیعه،  انقلاب، ایران و مردم همیشه جان برکف و پیشگام در هر برهه و بحرانی بوده و هست.

وی افزود: شهدای روحانیت و روحانیت اصیل شاگردی مکتب امام صادق علیه السلام و سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف  را برای خود افتخار می داند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) بردسیر ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم درباره ویژگی های پیامبر اکرم (ص) تشریح کرد: روحانیت اصیل نیز در تبلیغ و انجام مسئولیتی که بر دوش دارد به پیامبر اسلام اقتدا می کند و دلسوز و مهربان نسبت به مردم است.

وی افزود: روحانیت اصیل از جنس مردم، برای مردم و به خاطر مردم و در کنار مردم است برای رضای خدا و در جهت مسئولیت و رسالتی که برعهده دارد بدون اینکه منتی بر مردم داشته باشند.



 قشر روحانیت هدایت دینی و سیاسی مردم را بر عهده دارد

پاکروانان مدیر حوزه علمیه خواهران بردسیر نیز  ضمن تسلیت شهادت رئیس مکتب تشیع، امام صادق علیه السلام گفت: با توجه به ایام  برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور چند نکته قابل توجه و بیان است.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: قشر روحانیت هم هدایت دینی و هم هدایت سیاسی مردم را برعهده دارد و اگر در فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز دقت کنیم ایشان،  ویژگی های منحصر به فرد روحانیت شیعه را با کلمه جهاد توضیح می دهند و از عبارت هایی نظیر جهاد تبلیغی، جهاد علمی و جهاد سیاسی در کنار سایر ویژگی های روحانیت اصیل که خودسازی، ظلم ستیزی و شهادت طلبی است یاد می کنند.

پاکروانان تشریح کرد: در دفاع مقدس روحانیت ۶ برابر اقشار دیگر جامعه شهید و ایثارگر  تقدیم انقلاب کرده است که از جمله؛ حدود ۳۸۹۰ شهید،  ۳هزار جانباز، ۳۰۰ آزاده و ۹۳ شهید روحانی که اصلا اثری از آنها به دست نیامده است. 

وی افزود: همچنین ۱۵۶ روحانی شهید ترور ، ۳۰ شهید روحانی در حد مجتهد و ۱۸۱ شهید روحانی سطح ۴ (دکتری) تقدیم انقلاب شده است و قبل از انقلاب نیز تعدادی از روحانیون در زندان های ساواک و راهپیمایی ها در جریان انقلاب به شهادت رسیدند. 

 وجود ۱۵ شهیده طلبه خواهر در جمع شهدای روحانی بیانگر حضور طلاب خواهر در همه عرصه های انقلاب و مایه افتخار است

مدیر حوزه علمیه خواهران بردسیر نقش خواهران طلبه را  نیز از اولین روزهای انقلاب تا سالهای جنگ و بعد از آن تا امروز نقش چشمگیری دانست و تاکید کرد: وجود ۱۵ شهیده طلبه خواهر در بین شهدای روحانیت از جمله شهید صدیقه  رودباری  و فهیمه سیاری از افتخارات طلاب خواهر است.
  
وی حضور طلاب خواهر و برادر را  در جامعه بنابر شاخصه ی مد نظر مقام معظم رهبری حضور هدایتگر و حضور میدانی دانست و بیان کرد:  در عرصه خدمات فرهنگی و اجتماعی مثل اردوهای جهادی، کاروان های راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و همه اقشار، همچنین  بحران هایی نظیر  سیل،  زلزله و کرونا شاهد حضور جهادی طلاب و روحانیت بوده و هستیم و البته در بحث اوج کرونا حضور جهادی روحانیت سبب تشویق سایر مردم برای رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا شد.

 با توجه به نقش اثرگذار روحانیت در جامعه دشمن همواره به دنبال حذف و تخریب این قشر است

مدیر حوزه علمیه فاطمیه (س) بردسیر در پایان تاکید کرد: با توجه به اثرگذاری و اهمیت نقش روحانیت در طول تاریخ، تلاش دشمن از اول، ‌در جهت حذف و تخریب این قشر تاثیرگزار در جامعه بوده و هست بنابراین مردم باید هوشیار باشند و خدای ناکرده آب به آسیاب دشمن نریزند.

انتهای پیام/شاه حیدری https://armanekerman.ir/vdcfjedy0w6d00a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
سلام حاج آقا عباسپور امروز به سمت امام جمعه شهر نگار بردسیر منصوب شدند