تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
۰
plusresetminus
برای رفع نگرانی شهروندان باتوجه به اینکه هیچ نقشه ای از پروژه بازار ستاره کرمان ثبت سازمان نظام مهندسی نشده است؛ شهرداری باید هرچه سریعتر نقشه های ساختمان را برای بررسی بیشتر و اعلام اظهارنظر نهایی به دادستانی به سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان تحویل دهد.
نگرانی شهروندان از تکرار حادثه متروپل در کرمان/ درخواست نظام مهندسی برای بررسی نقشه های ساختمان بازار ستاره
به گزارش راه آرمان؛ طی روزهای گذشته مطلبی با عنوان ناایمن بودن بازار ستاره کرمان مطرح شد که با انتشار عکسهایی در فضای مجازی همراه بود و باعث نگرانی شهروندان شد؛ که همزمانی طرح این موضوع با حادثه دردناک ریزش متروپل در آبادان نگرانی ها را دوچندان کرد.

 
برای بررسی موضوع با عباس طوفان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان گفتگو کردیم.

وی عنوان کرد: به اتفاق دادستان، شهردار کرمان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، شهردار منطقه پنج کرمان و تعدادی از متخصصان و کارشناسان از پاساژ ستاره بازدید کردیم.

طوفان افزود: باتوجه به اینکه هیچ نقشه ای از این پروژه ثبت سازمان نظام مهندسی نشده است؛ از شهرداری درخواست کردیم نقشه های ساختمان را هرچه سریعتر برای بررسی بیشتر و اعلام اظهارنظر نهایی به دادستانی به ما برسانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان تشریح کرد: ما نظر مقدماتی را ظرف 48 ساعت آینده به دادستان ارسال می کنیم ولی برای بررسی دقیق که آیا پروژه رانش و نشست دارد یا خیر باید نقشه ها بررسی شوند.

عباس طوفان با تاکید بر اینکه تشخیص نشست سازه با بررسی میدانی و بازدید محلی میسر نمیشود اظهار کرد: باید چاه بزنیم تا سطح آب زیرزمینی منطقه بررسی شود و دلیل ترکهای دیوارها نیز مشخص شود.

وی ادامه داد: در رابطه با اعلام اسامی ساختمانهای ناایمن بعد از ابلاغ شورای مرکزی به استان ها این کار با هماهنگی دادستانی و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی که نظارت بر کلیه پروژه ها را بر عهده دارد و تیم متخصص نظام مهندسی و دیگر سازمانهای متولی این گزارش به دادستان ارائه می شود.
 
همچنین محمدرسول جهانشاهی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در این رابطه با خبرنگار ما گفت: ساختمان هایی مانند پاساژ ستاره نیاز به بازبینی سالیانه دارند که در حال حاضر مهندسان سازه در حال بررسی ساختمان هستند که اگر نیاز به مقاوم سازی دارد انجام شود.

وی افزود: شایعات فضای مجازی که طبقه زیرین پاساژ نشست کرده و در حال تخریب و ریزش است واقعیت ندارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به لزوم بررسی های دوره ای آتش نشانی از ساختمانها عنوان کرد: آتش نشانی می تواند ساختمانها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تشخیص ناایمن بودن ابتدا به مالک اخطار می دهد بار دوم اگر به اخطار توجه نکردند رونوشت آن به نهادهای ذی صلاح ارائه می شود.
 
جهانشاهی ادامه داد: بررسی ساختمانهای تجاری در شهر کرمان در حال انجام است و ضعفهای ایمنی ابلاغ می شود اما رسانه ای شدن اسامی ساختمانها در صورت عدم توجه مالکین به تصمیم و دستور دادستان نیاز دارد.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcb9zb8frhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما