تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
۰
۱
plusresetminus
محمود رجبی گفت: دختران جامعه ما باید بنیان های فکری و اعتقادی خود را الگو گرفتن از حضرت معصومه سلام الله علیها بالا ببرند تا سبک زندگی اسلامی خود را بدانند و تعامل با خانواده و جامعه را طبق موازین شرعی و دینی انجام دهند.
دختران؛ بنیان های فکری و اعتقادی خود با الگو از حضرت معصومه(س) مستحکم کنند/ ولایت مداری را از ایشان درس بگیریم
به گزارش راه آرمان؛ فردا اول ذی القعده سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها است که این روز در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز دختر نامگذاری شده است. در گزارش زیر در گفتگو با دو تن از کارشناسان مذهبی در خصوص اولویت هایی که دختران جامعه ایران اسلامی از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می توانند الگو بگیرند، پرداخته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه ما باید از بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها الگو بگیریم، گفت: دختران جامعه ما باید بنیان های فکری و اعتقادی خود را الگو گرفتن از حضرت معصومه سلام الله علیها بالا ببرند تا سبک زندگی اسلامی خود را بدانند و تعامل با خانواده و جامعه را طبق موازین شرعی و دینی انجام دهند.

دختران؛ بنیان های فکری و اعتقادی خود با الگو از حضرت معصومه(س) مستحکم کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بنیان های فکری دختران جامعه ما باید مستحکم باشد تا در برابر شبهاتی که امروز به ویژه در فضای مجازی همه را دچار آسیب کرده است، بتوانند پاسخگو باشند.

رئیس هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، اظهار کرد: دختران ولایت مداری را از این بانوی گرانقدر درس بگیرند؛ حضرت معصومه سلام الله علیها تمام سختی ها را تحمل کردند تا به دیدار ولی زمان خود نائل شوند و در این مسر جان خود را فدا کردند.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق بیان کرد: جامعه و آموزه های دینی ما می گوید که نقطه اتکا جامعه اسلامی و بقا فرهنگ دینی، ولایت است و امروزه که ما در دوران غیبت به سر می بریم، عشق، معرفت و تبعیت از ولایت فقیه می تواند جامعه ما را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

رشد علمی و معنوی در سایه رعایت حجاب و عفاف

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد: دختران ما در هر شرایطی که قرار دارند به این مهم بیاندیشند که چه کمکی می توانند در پشتیبانی از نظام و در جهت دهی توده مردم به سوی آرمان های انقلاب، می توانند انجام دهند و در این شرایط، حجاب و عفاف و ترویج این فرهنگ، بالاترین پشتوانه یک جامعه است و دختران ما با حجاب و عفاف خود می توانند به تعالی علمی و معنوی در سبک زندگی برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ارتباط و توسل به اهل بیت علیه السلام، توسل به ویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت بقیه الله(عج) را دختران مد نظر قرار دهند و از ائمه معصومین علیه السلام استمداد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از بانوان بسیار بزرگ و خردمند و از جمله پیشوایان بزرگ معنوی و مذهبی هستند که خداوند این نعمت بزرگ را همانند نعمت ولایت امام رضا علیه السلام به مردم ایران عنایت کرده است و ما همه باید قدردان این مهم باشیم.

هیچ چیز مانع از بافضیلت بودن انسان نمی شود

کارشناس مسائل مذهبی افزود: انسان نیاز به الگو اسوه دارد و همواره باید برای خود در مسیر زندگی و سعادت الگویی را در نظر بگیرد و خداوند متعال، الگوهای پاک و مقدسی را برای انسان قرار داده است که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یکی از الگوهای بشریت و به ویژه برای بانوان و دختران است.

وی بیان کرد: به دلیل برخی از ویژگی های لازم است که برای بانوان علاوه بر الگوهایی همچون ائمه معصومین علیه السلام، الگوهایی همانند حضرت زینب کبری سلام الله علیها، حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگر بانوان جهان اسلام قرار داده شود تا هیچ عذری برای بانوان باقی نماند.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی ابراز کرد: خداوند الگوهایی از بانوان بزرگ برای دختران و بانوان جامعه قرار داده است تا در هر شرایطی بدانیم که می توان با فضیلت زندگی کرد و هیچ چیز مانع از با فضیلت بودن انسان و به ویژه بانوان نخواهد بود.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcjvaevouqe8tz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آرتمیس
سلام ای دختر موسی بن جعفر

شما خودت میدونی چطوری حاجتمو دادی تشکر🌷
آخرین عناوین