تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۰
۰
plusresetminus
پیشرفت شهرک های صنعتی در راستای توسعه پایدار و فراهم کردن بستر رونق اقتصادی بسیار راهگشا است صنعت گران جیرفت با بهره گیری از امکانات و پتانسیل های داخلی و علم روز دنیا در جهت ارتقاء حوزه صنعت همت مضاعفی کرده اند و این امر با امکانات کارگاهی مجهز و پیشرفته ای که دارند، همخوانی دارد.
توسعه شهرک های صنعتی و حمایت از صنعت گران جنوب سبب رونق اقتصادی می شود/ فراوری صنایع معدنی با دانش روز الزامی ترین  پایه تقویت ساختار اقتصادی است
به گزارش راه آرمان؛ حوزه صنعت، معدن و تجارت در جنوب کرمان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که این پتانسیل ها به صورت بالقوه در مناطق جنوبی استان با گسترش فناوری نوین صنعتی بیشتر به چشم می خورد.

همه روزه صنعت گران با کار و تلاش خود در جهت رونق بخشی به امر صنعت و معدن توانسته اند گامی ارزنده را برای جامعه بردارند و این حرکت ها در سال جدید بنابر شعار سال از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی پیش خواهد رفت.

امروزه مکانیزه شدن جوامع موجب برطرف شدن بخش بزرگی از نیازهای مردم شده است و این امر در راستای ارتقاء بهره وری و رونق اقتصادی گام بر می دارد.

بررسی ها نشان می دهد که صنعت گران جیرفتی با دارا بودن امکانات و پتانسیل هایی که در دست دارند در جهت ارتقاء حوزه صنعت، همّت مضاعفی خواهند کرد و این برگرفته از امکانات کارگاهی مجهز و پیشرفته ای است که دارند.

حوزه صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برای صنعت گران راه تولید را فراهم کرده است و این فراهم نمودن بستر اقتصاد را رونق می بخشد که صنعت گر با رغبت و انگیزه بیشتر توانایی خدمات رسانی را در جامعه فراهم می آورد.

توسعه معادن و صنایع معدنی با استفاده از دانش روز یکی از ضرورت های امروز جامعه است که با توانمندسازی، اشتغال پایدار را برای جوانان جویای کار فراهم می آورد و باعث رشد اقتصادی و سرمایه گذاری طرح های صنعت گران خواهد شد.
 
وزارت صنعت در حوزه اصلاح اقتصادی پیشرو است

مسلم مروجی‌فرد رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان گفت: با وجود اقداماتی که در دولت برای اصلاح اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ بازار یک کار بسیار خوب و قدرتمندی را شروع کرده است که بحمدالله دولت تصمیم شجاعانه‌ای در این زمینه اتخاذ کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: وزارت صنعت در حوزه اصلاح اقتصادی پیشرو است و از ابتدای این طرح این مقوله به خوبی پیگیری شده است و مقوله مانور نظارت و بازرسی با جدیّت دنبال شده است.


مروجی‌فرد بیان کرد: هر روزه مانور بازرسی از بازار با حضور ۲۰ تیم در جنوب کرمان در همه شهرستان‌ها در حال انجام است که مجموع اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در جنوب کرمان پوشش و بازرسی را شروع کرده اند.

وی اظهار کرد: روزانه بیش از ۵۰۰ بازرسی ثبت سامانه شکایات می شود که در بحث کالاهای اساسی و غیراساسی در همان روز اول ۲ انبار احتکار نتایج خوب این پیگیری و نظارت بوده است.
 
جلسات تنظیم بازار در جنوب کرمان هر روزه برگزار می شود
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ابراز کرد: روزانه جلسات بازرسی و تنظیم بازار با حضور معاونین استاندار و استاندار کرمان رأس ساعت ۷ صبح برگزار می شود و بحث نظارت و بازرسی کالاهای اساسی دنبال می شود.














مروجی‌فرد تصریح کرد: جنوب کرمان پتانسیل‌های بسیار خوبی همچون کشاورزی و معدنی دارد که کشاورزی جنوب کرمان در بحث تولیدات در کشور سرآمد است و محصولات کشاورزی زیادی در کشور رتبه اول تا سوم را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حوزه تولید، توزیع، نظارت و اجرا بحث تنظیم بازار را پیش گرفته که یکی از رسالت‌های آن صنایع فرآوری است.


مروجی‌فرد تصریح کرد: بیش از 2 هزار و دویست مجوز در جنوب کرمان صادر شده است که یک اتفاق بسیار خوبی رقم خورده است که ۲۸۰ مورد آن پروانه بهره‌برداری و افتتاح است.

وی ابراز کرد: ۲۶۰ مورد جواز تأسیس وجود دارد که ۱۰۰ مجوز وارد چرخه شد و پیشرفت بالای ۴۰ درصدی داشته است و در اولویت اول سازمان صنعت و معدن جنوب استان کرمان قرار دارد که ۳۰ درصد مجوزها و پروانه‌ها در حوزه صنایعی هستند.
 
بیشترین افتتاح در حوزه طرح های صنعتی در جنوب کرمان صورت گرفته است

مروجی‌فرد گفت: سرآمد طرح‌ها، طرح پایانه صادراتی جیرفت و نیلی صنعت در عنبرآباد است که این 2 طرح کمک فراوانی به بحث بسته‌بندی و سورت فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

وی گفت: در موضوع زیرساخت پایانه صادراتی آماده افتتاح است و در حال رایزنی جهت ارائه تسهیلات به آن تزریق و راه‌اندازی و افتتاح صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ابراز کرد: پتانسیل مهم بعدی حوزه معدن است و منابع خدادادی که سال‌ها در منطقه وجود دارد با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت بیش از ۵۴ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان مجوز صادر شد.

وی در بحث معادن عنوان کرد: از ۳۷ مورد از این طرح‌ها ۱۶ مورد آن نیز به بهره‌برداری رسید و مابقی در حال اجرا است و سال گذشته برای اولین بار در تاریخ جنوب بیش از هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد و هزار نفر در منطقه به صورت مستقیم در معادن مشغول به کار شدند.

مروجی‌فرد بیان کرد: طرح‌هایی مثل مس سرگز در اسفندقه جیرفت که بیش از ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد و کارخانه مس در ساردوئیه و رمشک است.

وی گفت: در حوزه معدنی ۱۰۰ پرونده بهره‌برداری ۲۸۰ اکتشاف و ۵۴ کارخانه مجوز صنایع معدنی که روند رو به رشدی داشته است در حوزه مجوزه‌ها ۷۰ درصد طی این چند سال صورت گرفت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مطرح کرد: طی سامانه رصد که مربوط به اشتغال است ما هر ساله نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد اشتغال را داشته‌ایم، و امسال 3 هزار و هفتصد نفر مشغول به کار در حوزه صنعت و معدن شدند.


وی تصریح کرد: راه‌اندازی کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان هر هفته در سطح استان در استانداری تشکیل می‌شود و هر واحد و طرح صنعتی که مشکل دارد در این کارگروه مشکلات آن رفع خواهد شد.

مروجی‌فرد تأکید کرد: در حوزه صنعتی بحث تسهیلات تبصره ۱۸ دولت ابلاغ کرده با سود ۱۲ درصد که واحدها سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار گیرد تا واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال وارد چرخه تولید شود.

وی بیان کرد: ساختار رفع موانع تولید آماده است و هر هفته در حال تشکیل است که به واحدهای صنعتی و شهرک‌های جنوب کرمان در حال فعالیت هستند کمک نماید که با قدرت کامل فعالیت خود را ادامه دهند.
 
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در جهت شعار سال حرکت می کند

مروجی‌فرد افزود: مقام معظّم رهبری مدظله العالی اکثر سال‌ها را به تولید نامگذاری کرده اند و این نشان‌گر اهمیت موضوع است که مسئولین باید این مقوله را دنبال کنند و جنوب کرمان در این راستا کارگروه رفع موانع تولید را راه‌اندازی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ابراز کرد: وزارت صنعت کلیه نیرو و انرژی خود را همراه با تمامی امکانات برای کمک به اصلاح اقتصادی که توسط دولت صورت گرفته است در حوزه تنظیم بازار، نظارت و بازرسی با جدیت در حال انجام و پیگیری است.
 
شهرک صنعتی جیرفت قطب صنعت جنوب استان است

یحیی مالکی مدیر شهرک‌های صنعتی جنوب استان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و به نوبه خود، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وظیفه ایجاد و تکمیل زیرساخت در کلیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و استان را دارد.

مدیر شهرک‌های صنعتی جنوب استان افزود: رسالت اصلی شهرک‌های صنعتی جیرفت حفظ و گسترش واحدهای صنعتی است که به عبارتی زیرساخت برای واحدهای صنعتی و خدماتی آماده‌سازی خواهد شد تا کار احداث واحد و اشتغال‌زایی و پیشرفت اقتصادی شهر و یا شهرستان صورت گیرد.


مالکی بیان کرد: در سال جاری شرکت شهرک‌های صنعتی برای صنعت گرانی که از ابتدای کار خواهان کار و فعالیت ساخت و ساز هستند با ۶۰ درصد تخفیف به آن‌ها تعلّق خواهد گرفت و امسال درصد قیمت نقدی کمتر شده است که در حال حاضر چند نمونه فروش زمین را در دستور کار قرار داده شده است که ۲۰ درصد آن نقدی که به همان نسبت اقساط نیز بیشتر شد و این طرح نیز به نفع سرمایه‌گذار است که می‌تواند خرج ساخت و ساز و خرید دستگاه نماید.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که درخصوص واحدهای صنعتی وجود دارد بحث زیرساخت شهرک‌های صنعتی است که کلیه این زیرساخت‌های اولیه از نظر واحد صنعتی ایجاد خواهیم کرد و در مرحله بعد واگذاری زمین صورت می‌گیرد که این زیرساخت شامل آب، برق و دسترسی است که به عنوان زیرساخت اولیه آن واحد صنعتی به شمار می‌آیند و در مرحله بعد روشنایی معابر، گاز، مخابرات، آسفالت خیابان‌ها و پیاده‌رو سازی و ایجاد فضای سبز و زیبا سازی است.


مدیر شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان تصریح کرد: شهرک صنعتی جیرفت قطب صنعت جنوب استان است که در حال حاضر ۱۰۰ هکتار اولیه این شهرک انجام و واگذاری نیز صورت گرفته است و فاز دوم حدود ۱۷۵ هکتار است که امورات اولیه آن انجام و در سال جدید گاز شهرک صنعتی جیرفت ۲ اجراء و واحدها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مالکی ابراز کرد: نیازهایی که برای واحدهای صنعتی وجود دارد وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی تکمیل و توسعه زیرساخت است به عبارتی در ابتدای کار تمامی زیرساخت‌ها باید ایجاد شود و همزمان با تکمیل و توسعه زیرساخت که انجام شد و در زمینه معاونت صنایع کوچک حمایت از واحدهای صنعتی را دارا است و چه در بحث تسهیلات با هماهنگی سازمان صنعت، معدن، تجارت و سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های رفع موانع تولید است که واحدهای صنعتی در صورتی که مشکلی داشته باشند در این زمینه حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرک‌های صنعتی مرکز ثقل سرمایه‌گذاری است و قطعاً باید به آن توجه ویژه شود و روز به روز ان‌شاءالله شاهد پیشرفت صنعتی و اقتصادی این منطقه خواهیم بود.

مدیر شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان گفت: گاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی جنوب استان کرمان خط انتقال گاز اجراء و علمک‌ها نصب شده است و شرکت گاز استان ایستگاه TBS تقویت فشار گاز ورودی شهرک‌ها را ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ بزرگترین شهرک صنعتی شهرستان جیرفت است که ۶۰۰ هکتار فاز به فاز و مرحله به مرحله در حال پیشرفت است که فاز اول ۱۰۰ هکتار و فاز دوم ۱۷۵ هکتار است که به سرمایه‌گذاران واگذار شد که با اتمام پروژه گازرسانی تمامی شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان از نعمت گاز برخوردار شدند.


مالکی بیان کرد: در سال گذشته تاکنون چیزی حدود ۳۰ میلیارد تومان پروژه در شهرک‌های صنعتی شهرستان جیرفت اجراء شده است که اعم از پروژه‌های زیرسازی، سیل‌بند و گازرسانی و روند رو به رشدی داشته است.

وی ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی و شعار امسال که توجه ویژه‌ای به واحدهای دانش بنیان شده است و قطعاً جدا از بحث واگذاری زمین و تسهیلات نیز این نگاه حمایتی ویژه‌تر انجام شد.

مالکی گفت: سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی جیرفت زمین اخذ کرده‌اند و باید با حمایت همه مسئولین تسهیلات سریع‌تر در اختیار آنها قرار گیرد تا در چرخه رونق و تولید قرار گیرند.

مدیر شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در شهرستان جیرفت اقدام مؤثر و خوبی که انجام داد طرح سازماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهر جیرفت را انجام داد و حدود به ۳۲۰ قطعه در شهرک صنعتی جیرفت ۲ انتهای شهرک نزدیک‌ترین جا به شهر در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: طرح سازماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهر جیرفت که ان‌شاءالله بعضی از صنوف مزاحم پیاده‌روها در شهرک صنعتی جیرفت ۲ مستقر شوند و هر خیابان به یک صنف اختصاص داده شده است و با اجرای این طرح که واگذاری انجام شد و واحدها کار ساخت و ساز را انجام دهند و در شهرک استقرار پیدا نمایند و با این طرح مشکلات ترافیکی شهر و همچنین پیاده‌روها و عابرین پیاده نیز برطرف می شود.
 
ایجاد خط تولید باعث رونق اقتصاد و رفاه حال مردم خواهد شد
 
صنعت‌گر جیرفتی گفت: کار در حرفه صنعت در جهت خدمت‌رسانی به مردم است و ما با تقویت زیرساخت‌ها و امکانات به روز، بستر رضایت مشتریان و مردم را ایجاد می کند.
 
وی افزود: در کارگاه تولیدی که خط آن روزانه فعال است در حال حاضر ۱۶ نفر کارگر و پرسنل به صورت مستقیم در حال اشتغال است، این خط تولید در این مدت فعالیت با مشکلاتی روبرو بود که بحمدالله با همّت و تلاش پشت سر گذاشته شد.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دولت با این روند اقتصادی که پیش گرفته است، چرخه اقتصاد ایران در حرکت خواهد بود و باید صنعت‌گران حرکت را بیش از پیش انجام دهند تا موفق‌تر عمل نمایند.


سالاری ابراز کرد: کارگران این حرفه از صنعت شغل دوم نیز دارند و با حقوق کارگری کفایت زندگی این قشر از زندگی مردم را نخواهد داد و در سال جدید طرح و برنامه‌های خوبی وجود دارد.

او تصریح کرد: در سالی که به تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است؛ اگر مسئولین به یاری صنعت‌گران بشتابند قطعاً باعث رشد ما در این حوزه شد.

وی بیان کرد: مسئولین دولت بایستی در این زمینه برای صنعت‌گران امکانات و تسهیلات را فراهم آورند تا چرخه تولید صنعت در این زمینه رشد بیشتری داشته باشد و ایجاد خط تولید مجدد باعث رونق اقتصاد و رفاه حال مردم شد.


صنعت‌گر جیرفتی خاطرنشان کرد: حمایت مسئولین از صنعت‌گران باعث ایجاد رغبت و انگیزه در میان آنها خواهد شد و باعث روحیه تشویق کارفرما نیز می شود.

وی از کارگاه صنعتی خود صحبت کرد و در ادامه گفت: ۵ واحد کاری سیستم خدمات مونتاژ، با ۵ حرکت سیستمی و فنی کارگاه، در حال اجرای تولید صنعتی است.

وی اظهار کرد: مساحت کارگاه هزارو یکصد نفر متر سوله، ۲۸۰ متر اداری و ۹۰ متر نگهبانی است که با این امکانات تاکنون بستر اشتغال را برای افراد فراهم شده است.

صنعت‌گر جیرفتی افزود: طرح توسعه صنعت گسترش پیدا کرد و با ایجاد روحیه ارتقاء در بحث کمی و کیفی این مسیر را برای جوانان جویای کار فراهم شد.

وی در ادامه گفت: حوزه گسترده صنعت، اقدامات مهمی را در راستای طرح و برنامه‌ها انجام داده است که مسئولین امر بایستی در این زمینه جهت حرکت بیشتر صنعت‌گران را با اقدامات لازم هموار نمایند.

صنعت گر جیرفتی در ادامه تصریح کرد: ارائه تسهیلات مناسب با طرح‌های صنعتی که باعث ایجاد انگیزه و رونق چرخه تولید شد از مواردی است که باعث ایجاد انگیزه بیشتر در کارفرمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه در هر حوزه‌ی صنعتی اولویت کار با ایمنی است و ایمنی بعد از کار از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdccimqso2bqi08.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما