تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۹
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ با کمال تاسف هواپرستان بارها به ساحت ائمه هتک حرمت کردند اما بصیرت مردم است که این توطئه دشمن را خنثی کرده است، گفت: بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بسیار راهبردی بود.
چند نرخی بودن نشان از عدم نظارت در بازار است/ بصیرت مردم همواره توطئه دشمن را خنثی کرده است
به گزارش راه آرمان؛ آیین سیاسی-عبادی نمازجمعه این هفته در همه شهرستانهای استان کرمان برگزار شد.

کرمان: چند نرخی بودن نشان از عدم نظارت در بازار است/ بصیرت مردم همواره توطئه دشمن را خنثی کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: امام علی (ع) در اهمیت رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی می‌فرماید تقوا دوای دردهای روحی و روانی است و ده‌ها مرضی که ما را تهدید می‌کند با تقوا از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح، از هم جدانشدنی هستند؛ هم عمل باید مبتنی بر ایمان بوده و هم ایمان باید همراه با عمل صالح باشد گفت: قرآن می‌فرماید بهترین بندگان کسانی هستند که همه را به خدا دعوت کنند که نتیجه ایمان و عمل صالح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره اینکه انبیای الهی هیچوقت مردم را به خودشان دعوت نکردند و در راه خدا سختی‌ها کشیدند افزود: تسلیم خدا باشید و اعضا و جوارح خود را به انجام عمل صالح دعوت کنید.

وی با تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) آنقدر دلسوز مردم بود که به رئوف بودن لقب گرفتند و حدیث معروف امام رضا (ع) در نیشابور به مردم فهماند که امام جامعه را گم نکنید و به دنبال امام جامعه بروید.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام رضا(ع) نقش امام و امامت جامعه را به‌خوبی برای مردم تبیین کردند ادامه داد: امام رضا(ع) افتخار عالم است و ما ایرانی‌ها مفتخر هستیم که مرقد مطهر ایشان در خراسان است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ با کمال تاسف هواپرستان بارها به ساحت ائمه هتک حرمت کردند اما بصیرت مردم است که این توطئه دشمن را خنثی کرده است افزود: بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بسیار راهبردی بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ایشان در فرازهایی از بیانات خود، درس‌های زیادی به ما دادند و به‌خوبی فرمودند امام روح انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است گفت: انقلاب برخاسته از اندیشه‌های ناب اسلامی امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند روش امام خمینی (ره) در گام دوم انقلاب مورد هدف ما است و منش و راه امام (ره) باید ادامه داده شود افزود: نام امام خمینی (ره)، خط امام (ره) و مکتب امام (ره) هر روز باید در جامعه پررنگ‌تر شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمن در صدد است که با نفوذ فرهنگی نام امام را در جامعه کمرنگ کند ادامه داد: مراقبت کنید سبک زندگی غربی در جامعه ترویج پیدا نکند و دشمن به‌شدت به‌دنبال هویت‌زدایی از جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی‌ها بخشی از این بی‌هویتی در جامعه اسلامی است گفت: القای به قرار گرفتن کشور در بن‌بست و توجه به چیزهایی که هیچ ارزشی ندارد از دیگر توطئه‌های دشمنان است و باید خودمان را با امام جامعه تطبیق بدهیم و ببینیم امام جامعه از ما چه می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در این شرایط حساس کشور، باید مراقب قیمت‌ها در کف بازار باشیم، افزود: چند نرخی بودن نشان از عدم نظارت در بازار است و باید مسئولان امر نظارت بر بازار را جدی بگیرند.

جیرفت: تولید عمل صالح سرمایه بسیار با ارزش انسان است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مصادیق تقوا این است که بر هر آنچه که می‌شنوید بدون تحقیق و تعمل ترتیب اثر ندهید و با توجه به این که در فضای مجازی اخبار در گروه‌های مختلف منتشر می‌شود، تقوا حکم می‌کند که تعمل نمائیم و هر آنچه که مشاهده شد را صحه بر آن قرار ندهیم و منتشر ننمائیم.

امام جمعه جیرفت افزود: همه ما بر هر آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌نمائیم مسئولیت داریم و با تکیه بر ایمان و عمل صالح بر محتواها باید مطالب را تجزیه و تحلیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: ایمان دایره گسترده‌ای دارد که مجموعه‌ای از آن مربوط به قلب و ایمان به خداوند تبارک و تعالی و عمل صالح است که از اعمال خیر و روشنی که انجام می‌شود تا فعالیت‌های اقتصادی و شرکت در کارهای عمومی و اجتماعی و تربیت جسم و جان قرار گیرد..

وی اظهار کرد: رفتار خوب با مردم خانواده و خوش اخلاق بودن و صفات عالیه از مصادیق عمل صالح است که همراه با قصد قربت و جلب رضایت الهی بایستی باشد.

خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌فرمایند امروز در دنیای کنونی که هر حرف و موضوعی که در جهت استقلال فرهنگی، رشد اقتصادی ملّت‌ها و ترویج علم و دنیای اسلام باشد عمل صالح است که این بیانگر گستردگی دایره عمل صالح است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: منشاء عمل صالح ایمان انسان‌ها است و تناسب با زمان در جهت پر کردن خلاء‌هایی که اموری مورد نیاز جامعه اسلامی است باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم عنوان کرد: نشانه انقلابی بودن مردم؛ تولید عمل صالح است که ایمان سرمایه بسیار با ارزش و مهمی است که باید از این سرمایه در جهت تولید عمل صالح استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: بنابر فرموده مقام معظّم رهبری مدظله العالی که یکی از اعمال صالح تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است که یکی از بزرگترین اعمال صالح حضرت امام خمینی (ره) است و همه برکات و آثار این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون این امام (ره) بزرگوار هستیم که وظیفه ما نسبت به این عمل صالح حفظ و استمرار این نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بردسیر: در متن زندگی مردم بودن از شاخصه های مردمی بودن مسئولان نظام اسلامی است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تبریک ولادت امام رضا  علیه السلام به تبیین سیره این امام همام پرداخت و گفت: مردم داری، ارتباط با مردم و تاکید به این امر مهم از سیره امام رضا علیه السلام است.

وی عمل کردن به سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، شان و روحیه خدمتگزاری داشتن، اعتقاد کامل به اراده مردم و تکیه بر آن، تماس با مردم و در متن زندگی مردم بودن را از شاخصه های مردمی بودن مسئولان نظام اسلامی دانست که می توان از سیره امام رضا علیه السلام برگرفت.

امام جمعه بردسیر ضمن تبیین بخشی از  بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام به تواضع ایشان  که برگرفته از مکتب اهل بیت و امام رضا علیه السلام است اشاره کرد و گفت: دشمن مرتب بر طبل می کوبد که مردم از دین، انقلاب و نظام فاصله گرفتند که مقام معظم رهبری با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی، تشییع  علمای دین و حضور و استقبال کم نظیر مردم از سرود سلام فرمانده که سلام به امام زمان (عج) است بیانگر علاقه و ارادت بیش از پیش مردم به دین و نظام است.
 
حجت الاسلام کرمانی به  تصویب قطعنامه هسته ای  مبنی بر عدم همکاری ایران با آژانس هسته ای اشاره کرد و گفت: دنیا بداند ما در این قضیه یک قدم کوتاه نخواهیم آمد همانطور که در قضیه توقیف نفتکش ایرانی  توسط  یونان و پاسخ سپاه به آن کوتاه نیامدیم.

وی در پایان تاکید کرد: تجلیل از امامزادگان در سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام بوده است و ایران مفتخر به میزبانی امامزادگان است و  شهرستان بردسیر نیز افتخار میزبانی از نسل امام مجتبی  را دارد که درخواست دارم از مردم بردسیر به احترام کریم اهل بیت این شهر را  شهر امام مجتبی علیه السلام و دارالحسن بنامند و در فراگیر شدن نام بردسیر به دارالحسن مجتبی همت داشته باشند.

نودژ منوجان: مردمی بودن سیره مستمر رهبران و حکومت های الهی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت :از مهمترین جلوه های مهربانی امام رضا(ع) رفتار ایشان با مردم است البته مردمی بودن سیره مستمر رهبران و حکومت های الهی است در تاریخ نمونه‌های متعددی از سیره مردم دارانه حضرت نقل شده است.

وی در ادامه افزود:یکی از خادمان حضرت می گوید روش حضرت این بود که تمامی کارگزاران و خدمتکاران خویش را از صغیر و کبیر گرد خود جمع می‌کرد و برای آنان سخن می گفت و با آن گفتگو می نمود و با آنها انس می گرفت و هم صحبت می شد.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون بیان کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب در نگاه اسلامی مردمی بودن ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است فردی ممکن است در یک نظام دموکراتیک به شکل دموکراتیک انتخاب شود اما با مردم رابطه ای نداشته باشند اینها مردمی نیستند مثل مردم زندگی کردن در اینجا موضوعیت دارد.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: برای سنجش مردمی بودن شاخص‌های وجود دارد عمل کردن به سیره اهل بیت (ع)، اینکه مسئولین کشور خودش را دارای شان و روحیه خدمتگزاری به مردم بداند و نگاه از بالا نباشد در مسائل اقتصادی ،نظامی و سازندگی تکیه به مردم است و تماس با مردم از نزدیک پای صحبت مردم نشستن است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) مطرح کرد: جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکایی با ایران از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز شد که ترامپ یک سال پس از حضور در کاخ سفید و پس از کلنجار رفتن با اعضای دولت و مشاورانش رسماً دستور خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و تحریم هایی که به واسطه برجام لغو شده بود را مجدد بازگرداند.

وی افزود: براساس نگاه آمریکایی‌ها،این فشار است که موجب پدید آمدن تعامل و توافق می شود حتی آمریکایی‌ها به مقوله توافق با خودشان هم در قالب دیپلماتیک و گفتگو سیاسی نگاه نمی کنند بلکه آن را نتیجه فشار خود می دانند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: یکی از ابعاد شکست سیاست فشار حداکثری این بود که آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاش‌های گسترده‌ای که داشتند و می‌خواستند ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و اجماع جهانی برای مقابله فعال با ایران را شکل دهند اما آن را به صورت ابتدایی در قالب ناتوی عربی مطرح می‌کردند.

قلعه گنج: سیاست فشار حداکثری آمریکا باید تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) گفت: سیره و روش حضرت امام رضا (ع)در بین مردم این بود که تمامی کارگزاران و خدمتکاران را از صغیر و کبیر گرد خود جمع می‌کرد و با آنان گفتگو می کرد و سر یک سفره غذا میخورد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تصریح کرد: یکی از مسائلی که امروز باید با جدیت برای آحاد مردم تبیین شود سیاست و کارزار فشار حداکثری آمریکا بر مردم و نظام است که امروز به اعتراف مقامات آمریکایی با شکست مواجه شده اند.

وی بیان کرد: به همین جهت امروز می‌بینیم که آمریکا و اروپا تقسیم کار کرده‌اند با همدستی رژیم صهیونیستی و به سهم خود به قطعنامه علیه کشور ما رای دادند و ما از آیین و اصول و مصالح کشور و مردم عقب‌نشینی می‌کنیم که این خیال باطل برای آنهاست و امروز ثابت شد که دنیا دنیای گفتمان و مذاکره نیست بلکه دنیای موشک و دنیای مقاومت و استقامت بر اصول و ارزش ها و راه درست است.

کهنوج: دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است

حجت الاسلام احمدی امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: از مهمترین جلوه های مهربانی امام رضا علیه السلام رفتار ایشان با مردم است.

وی با اشاره به نمونه هایی از مردم داری در سیره امام رضا علیه السلام اشاره داشت و افزود: مردمی بودن مسئولان در حکومت دینی شاخص‌هایی دارد اولین شاخص عمل کردن به سیره پیامبر و ائمه است در زمینه توجه به محرومین و مستضعفین جامعه است.

 خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: دومین شاخص این است که مسئولان خودشان را دارای شان و روحیه خدمتگزاری به مردم بدانند و نگاه از بالا به مردم نداشته باشند سومین شاخص اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم در همه مسائل و تکیه به مردم و
چهارمین شاخص تماس با مردم و از نزدیک پای صحبت مردم نشستن است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع میلیونی شهید سلیمانی و بدرقه پیکر علمای بزرگ و استقبال شورانگیز عموم مردم از سرود سلام فرمانده گفت: نگذارید انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند، نگذارید یاد امام را در جامعه کمرنگ و تحریف شود نگذارید  دشمنان وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است، دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید.

 امام جمعه کهنوج در پایان گفت: نگذاریم رگه های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جا گیر شوند امروز که دشمنان در صدد تخریب مسئولان انقلابی است و وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگین است باید از مسئولین قدردانی کرد.

ریگان: خادمیاران رضوی در ریگان منشأ خیر و برکات هستند

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با تبریک میلاد امام رضا (ع )با اشاره به روایتی که هرکس امام رضا (ع )را زیارت کند خداوند تبارک و تعالی را در عرش زیارت نموده است، گفت: کاملترین مصداق اسما الهی وجود نازنین و پربرکت اهل بیت عصمت و طهارت و اولیا الهی هستند.

امام جمعه ریگان گفت:در شهرستان ریگان کانون‌های خدمت رضوی،کارگرو‌های مختلفی را راه اندازی کرده اند و در دور افتاده‌ترین روستا‌های شهرستان خادمیاران رضوی خدمات ارزنده‌ای را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: خادمیاران امام رضا (ع )در روستا‌های محروم شهرستان ریگان منشأ خیر و برکات فراوانی هستند.

حجت الاسلام رضا زاده به سخنرانی مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل اشاره کرد و گفت: معظم له امام خمینی (ره) را امام امروز ، دیروز و فردا عنوان کرده اند و به گفته او مقام معظم رهبری فرمودند امام (ره) شجاع دارای حکمت و عقلانیت بود که با قاطعیت فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ما درس دادند که روبه روی استکبار باید بایستیم  و همچنین مطالبات مردم به مسئولان تذکر داده شوند.

فهرج: اعتبار و آبروی مسئولان، نوکری مردم است/ دولت جدید کدخدا را به زباله دان تاریخ انداخته است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن ولادت باسعادت امام رضا علیه السلام گفت: هر کسی که میخواهد پیرو مکتب امام رضا (ع) باشد باید مردمی باشد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن به ادعا کردن نیست افزود: اعتبار و آبروی ما مسئولین به نوکری مردم است و این مردم هستند که به گردن ما حق دارند.

آقاملایی در ادامه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در سی و سومین سالگرد رحلت ملکوتی امام اشاره و اظهار کرد: امام به خدا و مردم امید داشت و هیچ وقت به شرق و غرب تکیه نکرد.

خطیب جمعه فهرج با بیان اینکه دولت جدید کدخدا را به زباله دان تاریخ انداخته است، اضافه کرد: بزرگترین خسارتی که ایران در ۸ سال گذشته دید اعتماد بیجای مسئولین به کدخدا بود.

وی همچنین در پاسخ به شبهه جدایی نسل جدید و مردم از انقلاب اظهار کرد: تشییع میلیونی شهید سلیمانی، بدرقه علمای بزرگ و نیز استقبال شورانگیز عموم مردم از سرود سلام فرمانده نشان دهنده این است مردم، جوانان و نوجوانان و حتی دهه نودی ها پای انقلاب ایستاده اند.

آقاملایی در بخش دیگری از بیاناتش با اشاره به پیش بینی بسیاری از بزرگان جهان مبنی بر فروپاشی قریب الوقوع اسرائیل گفت: دنیا بداند دنیای آینده از آن حزب الهی هاست و اسرائیل و آمریکای جنابتکار در آن وجود نخواهند داشت.

انار: در جنگ اراده‌ها، ایران دنبال پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک میلاد امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام گفت: امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا مظهر رحمت خداوند متعال است.

وی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام رحمت واسعه الهی و امام رضا علیه‌السلام رحمت سابق خداست رحمت الهی با وجود حضرت سیدالشهدا سعه و گستردگی دارد و همه را دربر می‌گیرد و همین رحمت واسعه الهی به برکت وجود امام رضا در سریع‌ترین زمان به بندگان خدا می‌رسد.

امام جمعه شهرستان انار بیان کرد: جهاد تبیین این است که نگذاریم از انقلاب هویت زدایی شوند و یاد امام در جامعه کم‌ رنگ  و تحریف شود؛ نباید گذاشت ارتجاع به معنی سبک زندگی غربی در کشور نفوذ کند و جاگیر شود.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین معروف را ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی می‌دانند و حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگ‌ترین معروف است.

حجت‌الاسلام منتظری مقاومت را رمز پیروزی ملت بزرگ ایران دانست و گفت: با فرهنگ مقاومت است که دشمن مجبور می‌شود نفت‌کش ایرانی را پس داده و از مواضعش کوتاه بیاید.

امام جمعه انار افزود: امروز جنگ اراده‌ها است و در جنگ اراده‌ها، ایران دنبال پیشرفت کشور است و در این چهار دهه با همین فرهنگ  مقاومت، موفقیت‌های علمی زیادی را پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اخیراً با کارشکنی‌های طرف‌های ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها، ایران اقدامات جدی را اعمال کرد که آنها قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کردند؛ همانگونه که رئیس‌جمهور گفتند شما چقدر می‌خواهید این ملت را بیازمایید و سخنان مسئولان کشور را نشنیده بگیرید ، بدانید که  ایران یک قدم از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.

حجت‌الاسلام منتظری با گرامیداشت هفته محیط‌ زیست اظهار کرد:وظیفه نهاد محیط‌ زیست جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و کمک به استقرار صنایع کارخانجات و واحدهای تولیدکننده در مکان‌های مناسب است که از تبعات احتمالی زیست‌محیطی جلوگیری شود.

زرند: مقاومت عزت و سربلندی برای ملت دارد

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) گفت: ولادت امام رئوف امام رضا (ع) را خدمت همه شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

وی گفت: در هفته گذشته پس از دو سال دیدار مقام معظم رهبری با مردم در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد که رهبر معظم انقلاب به محورهای فراوانی اشاره داشتندکه اختصار به آن می پردازیم.

امام جمعه زرند افزود: یکی از محورها که در بیانات مقام معظم رهبری اشاره شد این بود که نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را وارونه نشان دهند که دشمن از طریق جنگ روانی دنبال تغییر نگرش و باور ماست.

وی همچنین گفت: از نکات دیگری که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود  ابزارهای دشمن در نشر اکاذیب و دروغ و ...و تکنیک هایی که برای فریب اذهان عمومی استفاده میکنند باید اگاه باشیم و راه مقابله با ان را نیز بلد باشیم و باید به سواد رسانه مسلط باشیم.

خطیب جمعه زرند اظهار کرد: خبرسازی و بزرگنمایی در مسائل بی ارزش از برنامه های دشمن در جنگ روانی و جنگ نرم است  و مسائل مهم را کوچک نمایی میکند و راه مقابله با ان کسب اخبار از منبع معتبر است .

وی افزود: دشمن در بعضی مواقع از تیترهای غلط استفاده میکند که در داخل متن آن تیتر وجود ندارد و متاسفانه بعضی رسانه ها در داخل کشور نیز در دام انها می افتند.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به قطعنامه عجیب و غیر قابل قبول غرب ابراز کرد: در چند روز گذشته پرونده هسته ای در رسانه ها داغ شده است که قطعنامه ای احمقانه با بازیگردانی آژانس انرژی اتمی و بازی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران به تصویب رسیده است و چند نکته لازم به ذکر است که باید گفته شود که حقیقتا اینها جز تهدیدی توخالی چیز دیگری نیست و هیچ تاثیری در مسائل اقتصادی و اجتماعی و ... ما ندارد .

وی گفت: دشمن برای ضربه زدن هرکاری بتواند دریغ نمیکند و تصویب قطعنامه هیچ مشکلی برای ما در داخل  نخواهد داشت .

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به اهداف سازمان های جهانی گفت: درسی است برای ما و دولتمردان ما هست که باید بدانند که نهادهای بین الملل ظاهر و اسم زیبایی دارند و باطن انها ابزاری است برای اینکه دشمن مداخله کند در سایر امور کشور ها تا به اهداف شوم خودش دست پیدا کند .

امام جمعه زرند از موضع گیری ریاست جمهور در قبال قطعنامه صادره آژانس بین المللی علیه ایران تقدیر کرد و افزود: از ریاست جمهور تشکر می کنیم که موضع شفاف و صریح گرفتند و بیان داشتند که با صدور این قطعنامه ها ما عقب نشینی نخواهیم کرد و این سیاست اسلام است و از حق مردم ایران عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به بدعهدی غربی ها در سالهای گذشته عنوان کرد: در چند سال گذشته و با برجام ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم اما طرف های مقابل همیشه بد عهد بودند؛ در اولین اقدام علیه قطعنامه آژانس انرژی اتمی قطع کردن دوربین های آژانس بود از مراکز هسته ای ایران که کار بجا و پسندیده ای بود و دشمن باید بداند ما هم دست و پا بسته نیستیم و زور را نمی پذیریم .

خطیب جمعه زرند گفت: سازش شاید هزینه های دنیوی داشته باشد اما مقاومت عزت و سربلندی برای یک ملت دارد.

وی افزود: باید از اسراف جلوگیری شود و به همین جهت اصلاح شبکه ـبرسانی شهر زرند را نیز از مسئولان شهر زرند درخواست داریم که از هدر رفت اب درسطح شهر جلوگیری شود و از مردم نیز در صرفه جویی تقاضا داریم که در این فصل گرما نیز دچار کم ابی نشویم.

حجت الاسلام شجاعی بیان کرد: در کشاورزی در بحث اب و برق از کشاورزان تقاضا داریم مصرف بهینه داشته باشیم که در اوج پیک بار مصرف قطعی برق نداشته باشیم.

وی گفت: از شهردار زرند و‌ مجموعه شهرداری تشکر میکنیم که طرح جداسازی آب شرب را از آب آبیاری فضای سبز شروع کردند تقدیر می کنیم.

فاریاب: هراس رژیم صهیونیستی از فروپاشی

 حجت الاسلام گروهی خطیب نماز جمعه فاریاب با اشاره به سخنرانی امام خامنه ای در سالروز ارتحال امام خمینی گفت: توصیه مقام معظم رهبری به جبهه انقلاب (در همه عرصه ها) این بود که نگذارید از این انقلاب، هویت زدایی کنند و حقیقت را واژگون نشان دهند.

وی افزود:راهکار آن، جهاد تبیین است و رهبر انقلاب فرمودند که امام، روح انقلاب اسلامی است، نگذارید یاد امام که روح انقلاب است در جامعه کمرنگ شود و امام را تحریف کنند.

امام جمعه فاریاب بیان کرد رهبر انقلاب همچنین فرمودند" نگذارید که تلقین کنند که انقلاب به بن بست رسیده است دشمنان نظام، با تبلیغات این کار را می کنند".

خطیب نماز جمعه فاریاب به وظیفه قدرشناسی از مسئولین انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه سنگین قدرشناسی باید ادا شود.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: ترس و هراس رژیم صهیونیستی از فروپاشی در آستانه ۸۰ سالگی نکته قابل توجه است همه به یاد داریم در چندین سال پیش امام خامنه ای فرمودند اسرائیل، ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، هم اکنون خود مقامات صهیونیستی آشکارا اعتراف میکنند که ما به فروپاشی نزدیک می شویم.

وی افزود:مقامات غربی هم به تردید افتاده اند و مهاجرت از اسرائیل به کشورهای دیگر، بیشتر شده است،به حول قوه الهی فروپاشی نزدیک است.

رابر: وظیفه قدرشناسی سنگین است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه  های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک ولادت با سعادت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام از مهمترین جلوه های امام رضا رفتار مردم داری با مردم  دانست و گفت: در تاریخ نمونه های متعدد از سیره مردم داری امام رئوف نقل شده است.

 وی با بیان اینکه از ویژگی های شاخص امام رضا علیه السلام با مردم در کنار مردم زندگی کردن است، افزود: خواسته و مشکلات  مردم، فقرا و افراد جامعه را برطرف می کرد.

خطیب جمعه رابر تاکید کرد: ضرورت مردمی بودن مسئولان و مدیران  این که به امام رئوف عمل کند.

 وی، اعتقاد به اراده و نیروی مردمی و تکیه به مردم در مسایل اقتصادی، سازندگی  از شاخصه مردمی در حاکمیت دینی خواند.

 وی با اشاره به خطبه ۱۶۰نهج البلاغه اظهار کرد: محبوبترین بنده کسی به نبی بزرگوار اسلام اقتدا کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به ۷ توصیه  رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی و سومین سالگرد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه  گفت: نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب ما را واژگون کند، توصیه  همگانی  در عرصه های مختلف این است  امام روح این انقلاب است نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ و تحریف کنند و نگذارید خط و مکتب امام تحریف شود.

وی خطاب به مومنین و مومنات افزود: نگذارید زندگی غربی وارد سبک زندگی دینی شما شود، دروغ، فریب  و جنگ روانی  دشمن  را افشا کنید و نگذارید جنگ روانی دشمن در کشور تاثیر گذارد ، از سرمایه های ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه دشمنان ما در صدد تخریب مسیولان انقلابی هستند گفت : وظیفه قدر شناسی وظیفه سنگینی است.

وی ادامه داد: باید از مسئولان قدر شناسی کرد از رییس جمهور  و اعضای هیأت دولت، معاون و وزیر کشور که همگام با مردم  هر حادثه دلخراش و اتفاقی بود در کنار مردم حضور پیدا کردند از حادثه دلخراش آبان گرفته  تا حادثه دلخراش سایرین علی بن موسی الرضا علیه السلام که در کنار مردم بودن از این مدیران مردمی و انقلابی نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به تقسیم کار آمریکا، اروپا و رژیم صهیونسیتی  با میدان داری  آژانس هسته ای گفت: با ادعای قانع نشدن از پاسخ های ایران در برابر برخی از آنان پرونده هسته ای جمهوری اسلامی را به  شورای حکام برده و پیش نویس قطعنامه ای به تصویب برسد و آن ایران را محکوم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: در بازی جدید تمرکز جبهه استکباری بر نقاط قوت ایران یعنی برجام موشکی و منطقه ای ست و به بهانه های گوناگون مطرح می شود جدید ترین آنها حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریسم اما  سپاه قدس باید در لیست تروریست بماند.

وی ادامه داد: باقی مانده نام سپاه قدس در لیست تروریست این است؛ باطن خبیث خواسته های دشمن برملا شده است و هدف آنها که حضور منطقه ای ایران، بسته شدن دست جمهوری اسلامی ایران  در حمایت از هم پیمانان  منطقه ای  ایران دچار چالش گردد و همه هدف اینکه  ایران دست بسته بماند و جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مقاومت کمکی نکند.

خطیب جمعه رابر گفت: وقتی ایران با باقیماندن نام نیروی قدس در لیست تروریست رضایت دهد عملا و رسماً حضور منطقه‌ای خود را نفی کرده است.

وی افزود: طبیعی است جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار خواسته شیطانی بالاخض استکبار  جهانی آمریکای جنایت کار نخواهد رفت.

 خطیب جمعه رابر افزود: جمهوری اسلامی ایران  در این مرحله هم هر گونه  نقشه  پلیدی از سوی استکبار جهانی، آمریکا و شرکایش آروپا و آژانس هسته  ای طراحی می شود با قاطعیت به این خواسته های نامشروع  برخورد می کند و اجازه دخالت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را  نداده  و نخواهد داد تمام توان تمرکز دولت مردان به رفع تحریم است اما زیر بار خواسته های نامشروع نخواهد رفت.

وی خطاب به مدیران و مسئولان استانی گفت:  مدیران مسئولان استانی  به رابر توجه ویژه داشته باشد زادگاه شهید سلیمانی شرایط آن ندارد که  آب جیره بندی شود؛ اینکه ۶ماهه اول سال آب تقسیم بندی میشود بخشی از روستاها مثل دهستان سیه بنویسه با ۴ هزار جمعیت با بی آبی مواجه است این وظیفه مدیران و مسئولان استانی را سنگین میکند.


جازموریان: بزرگنمایی مشکلات و کوچک نمایی افتخارات ملت ایران از شگردهای دشمن است

حجت‌الاسلام صادقی ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک ولادت امام رضاعلیه السلام افزود: یکی از مصادیق تقوا که در زندگی حضرت رضا علیه السلام که خطاب به یکی از یارانش فرمود در مقابل خدواند تواضع کن و این تواضع در زندگی علما  هم وجود دارد.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: زندگی امام رضا علیه السلام برای ما شیعیان آورده هایی  دارد و یکی از اون آورده ها بحث معیشت در حوزه اقتصاد است می‌فرماید اگر جامعه ای بخواهد پویا شود باید به کار و تلاش جدیت بیشتری داشته باشند و اگر کسی کار و تلاش را ندیده بگیرد و تلاشی نداشته باشند آن جامعه پیشرفت و رونق نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام صادقی ابراز کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مردم ایران بیان داشتند نگذارید دشمن حقیقت انقلاب را واژگون نشان دهند امام روح انقلاب است نگذاریم غیر ارزش ها جای ارزشها را بگیرد؛ این نگذارید های رهبر انقلاب بیدار باش به موقعی است.

وی اظهار کرد: منفی نمایی دشمن در داخل کشور و بزرگنمایی مشکلات و کوچک نمایی افتخارات ملت ایران از شگردهای دشمن است و ما باید اخبار را از منابع خبری موثق  بگیریم و زیاد توجه به برخی اخبار دشمن نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام صادقی در پایان خطبه ها با اشاره به بحران کم آبی در منطقه خاطر نشان کرد: حیات ما به وجود آب است و ما مردم و مسئولین در قبال این نعمت الهی در نحوه مصرف و مدیریت آن مسئولیم متاسفانه شهر زهکلوت و بخش جازموریان با این بحران دست و پنجه نرم می کنند.

رفسنجان:دولت برای بی اثر کردن سلاح تحریم سخت در تلاش است

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نمازجمعه رفسنجان اظهار کرد: دولت، رییس جمهور، سران قوا و مسئولان در تلاش هستند تا  نیازهای مردم را با بی اثر کردن تحریم ها برآورده و تأمین کنند.

وی افزود: امّا عده ای در بدنه دستگاه اجرایی با دست های توطئه گرشان به دنبال اذیت کردن مردم هستند و کارشکنی می کنند.
حجت الاسلام عسکری از باب خیرخواهی به اینگونه افراد توصیه کرد: در مقابل مردم نایستید و مانع تراشی و مشکل تراشی نکنید که خار و ذلیل خواهید شد.

وی تصریح کرد: از دستگاه نظارتی می خواهیم که این افراد را شناسایی و به آن ها تذکر دهد اگر دست از رانت، فساد، رشوه گیری، باج خواهی و خطا برداشتند که هیچ ولی اگر ادامه دادند با آن ها برخورد کنند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: قحط الرجال نداریم  بهتر است به جوانان اعتماد کرده و کار به آن ها سپرده شود در دوران دفاع مقدس جوانان بودند که کشور و میهن اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی گفت: لذا افراد ناکارآمد را که هر روز کارشکنی می کنند و در صدد ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند شناسایی و دست آن ها را از منابع کشور کوتاه کنندو به جوانان میدان دهند.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگر از سخنان خود ولادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت و افزود: امام هشتم در تشریح جایگاه امامت، آن را جایگاه خدا و انبیاء، میراث اولیا خدا، زمام دین و عزت مومنین می دانند.

وی همچنین مردم را به بهینه مصرف کردن آب دعوت کرد و افزود: از اسراف پرهیز شود تا همگان بتوانند عادلانه از این نعمت الهی بهره مند شوند؛ مسئولان هم در تلاش هستند تا در نقاطی که با کمبود آب  و یا تنش آب مواجه هستند آبرسانی انجام دهند.

حجت الاسلام عسکری گفت: سال گذشته در رفسنجان 4 حلقه چاه آب آشامیدنی حفر و به مدار وارد شد امسال هم تا کنون 4 حلقه چاه حفر و به مدار رفته است و تا پایان امسال هم قرار است 3 حلقه چاه دیگر حفر شود.

وی تصریح کرد: در کنار این عملیات دولت، سپاه هم کار آبرسانی به 113 روستای رفسنجان در حومه غربی، حومه شرقی و نوق آغاز کرده است که قابل ستایش است.

امام جمعه رفسنجان همچنین از برگزار کنندگان برنامه " سلام فرمانده " در سراسر کشور و نیز در رفسنجان تشکر کرد و گفت: این امر به مانند وزش رحمت و نسیم الهی است که از عمق جان مردم و کودکان دهه نودی برخواست و به سراسر کشور طراوت بخشید و به مرزهای دنیا هم گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

  https://armanekerman.ir/vdcizyazwt1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین