کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند؛

عشق به امامان شیعه با لجن پراکنی عده ای مزدور کم نمی شود/ توصیه امام رضا(ع) در مورد شیعیان چه بود؟

21 خرداد 1401 ساعت 7:41

آیت الله سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه امامان شیعه در قلوب دوستانشان جا دارند و این عشق، عشقی ریشه دار است، گفت: با لجن پراکنی های عده ای مزدور اجانب و بیگانگان نه تنها ذره ای از این محبت کاسته نمی شود؛ بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند.


به گزارش راه آرمان؛ امروز یازدهم ذی القعده سالروز ولادت با سر سعادت امام رضا علیه السلام است. به مناسبت این روز با دو تن از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری به گفتگو پرداخته ایم.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه امامان شیعه در قلوب دوستانشان جا دارند و این عشق، عشقی ریشه دار است، گفت: با لجن پراکنی های عده ای مزدور اجانب و بیگانگان نه تنها ذره ای از این محبت کاسته نمی شود؛ بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند.

عشق به امامان شیعه با لجن پراکنی عده ای مزدور کم نمی شود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام رضا علیه السلام در حقیقت میزبان کشور ما هستند و ما میهمان ایشان هستیم و این همه لطفی که در کشور ما ملموس است برگرفته از عنایت این امام رئوف و رحیم است و به تعبیر امام خمینی(ره) مرکز ایران، آستان قدس است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه این محبت باید زمینه ساز آن باشد که رهنمودهای حضرت را در زندگی پیاده کنیم، تصریح کرد: در عرصه فردی آمده است که امام رضا علیه السلام هنگام شب کم می خوابیدند و بیشتر بیدار بودند و به مناجات می پرداختند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: در عرصه اجتماعی امام رضا علیه السلام، احسانشان فراوان بود و در نهان صدقه می دادند و همچنین ایشان هیچگاه با کلامشان کسی را نمی آزردند.

وی بیان کرد: در عرصه سیاسی مأمون با مسئله ولایت عهدی اهداف شیطانی فراوانی داشت؛ اما امام رضا علیه السلام، با تدبیر الهی خود همه آانها را خنثی کرد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: یعقوب ابن علی ابن شعیب می گوید یک روز امام رضا علیه السلام به من فرمود یا علی زندگی چه کسی از همگان بهتر است؛ گفتم خدا، رسول(ص) و شما از همه بهتر هستید؛ امام فرمودند آنکس که در شعاع زندگی خودش، زندگی دیگران را هم سامان دهد و آنگاه امام پرسیدند مسئله زندگی را چه کسی دارد؟ گفتم خدا و رسول و شما آگاه تر هستید؛ امام فرمودند کسی که در شعاع زندگی اش به فکر زندگی دیگران نباشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: محبت باید زمینه ساز عمل به رهنمودهای امامان باشد و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما عنایت کند.

 توصیه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی در مورد شیعیان چه بود؟

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: این امام بزرگوار در نامه ای به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مورد شیعیان فرمودند" اى عبدالعظيم! دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو كه شيطان را به دل‌های خود راه ندهند".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام رضا علیه السلام در این نامه بیان کردند "و ايشان را به راستگويى و امانتدارى سفارش كن و به آنان توصيه كن كه خاموشى گزينند و بحث و جدل در کارهای بیهوده را رها کنند".

وی ابراز کرد: علی ابن موسی الرضا علیه السلام خطاب به عبدالعظیم حسنی فرمودند به شیعیان بگو " و به یکدیگر روی آورند، و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرّب و نزدیکی آنها به من می‌شود و خود را مشغول ریختن آبروی یکدیگر نکنند،که من با خود عهد کرده‌ام، هرکس مرتکب چنین کاری شود و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند بخواهم که در دنيا سخت‌ترين عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: امام رضا علیه السلام در این نامه تأکید کردند" و به دوستان ما آگاهی ده که خداوند، نیکو کارانِ آنان را مورد بخشایش خویش قرار می‌دهد و از بدکارانِ آنان می‌گذرد، مگر کسی که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستان مرا آزار دهد، یا در دلش نسبت به وی قصد سوئی داشته باشد".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امام هشتیم شیعیان در این نامه فرمودند" پس خداوند، او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این نیّت بازگردد. پس اگر همچنان بر این نیّت بماند، خداوند روح ایمان را از قلبش می‌برد، و چنین فردی از ولایت و دوستی من خارج می‌شود و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت,و پناه بر خدا از چنین چیزی".

انتهای پیام/سیروئی نژاد
 


کد مطلب: 127520

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/127520/عشق-امامان-شیعه-لجن-پراکنی-عده-مزدور-کم-نمی-شود-توصیه-امام-رضا-ع-مورد-شیعیان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir