تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
۰
plusresetminus
با توجه به تصادفات متعدد ماه اخیر و از دست رفتن تعداد زیادی از شهروندان زرندی به دنبال راه چاره ای شدیم تا از حوادث بیشتر این چنینی جلوگیری شود و از مسئولان زرند مطالبه گر شدیم تا در خصوص این تصادفات توضیح دهند.
پیگیر محور مواصلاتی زرند و کوهبنان هستیم/ کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی دادستانی شهرستان تشکیل می شود
به گزارش راه آرمان ، زرند در حالی به روز های آخر فصل بهار نزدیک می شود که از ابتدای سال تاکنون شاهد تصادفات مرگباری بوده است در همین راستا پیگیر وضعیت جاده های شهرستان از زبان مسئولان شدیم.

پورحبیبی رئیس اداره راهدای و حمل نقل شهرستان زرند در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: شهرستان زرند دارای 621کلیومتر راه ارتباطی است که از این آمار 198 کیلومتر راه اصلی، 394 کلیومتر راه آسفالته روستایی، 40 کیلومتر بزرگراه و 560 کیلومتر راه خاکی است.

پورحبیبی تاکید کرد: وظیفه اصلی اداره راهداری نگه داری و ایمن سازی راه هاست و وظیفه اصلی ساخت و ساز و زیرساخت جاده ای به عهده اداره راه و شهرسازی است و طی یک سال اخیر تنها ساخت راه روستایی به اداره راهدار واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه محور زرند رفسنجان و زرند راور ازجمله محور های ترانزیتی و مهم شهرستان محسوب میشود، گفت: نکته قابل توجه در محور زرند راور بحث اختصاصی بودن این محور تا اوایل دهه هفتاد است به طوریکه تنها مسیر کامیون رو با حجم ترافیکی حدود 20 ماشین سنگین بوده است در حالیکه امروزه با توجه به توسعه شهری جزء مسیرهای مهم مسافرتی مردم محسوب شده و هم چنین با پیشرفت معادن روزانه شاهد رفت و آمد حدود دو هزار کامیون و تریلر در این مسیر هستیم که متأسفانه از دهه هفتاد تاکنون این مسیر در حوزه زیرساختی پیشرفتی نداشته است.

یحیی پورحبیبی خاطر نشان کرد: هزینه زیرساختی جاده ها بسیار بالا است به طوری که برای یک کیلومتر جاده اصلی ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در گردنه‌ی عیسی آباد چندین مورد تصادف داشتیم که متاسفانه منجر به کشته شدن تعدادی از همشهریان عزیز هم شده گفت: از اقدامات مهم اداره راهداری ایمن‌سازی این مسیر شامل تعریض راه، بازگشایی دید، ایمن سازی پرتگاه ها و احیا سازی پرتگاه ها با انجام خاک ریزی، نصب علائم افقی و عمودی، نسب نیوجرسی بتنی با اعتبار یک میلیار تومان است.

پورحبیبی ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که گردنه عیسی آباد که به طول 4کیلومتر است با اشل پایین ساخته شده و برای زیرسازی آن مبلغی بالغ بر 80 میلیار تومان نیاز است.

وی اظهار داشت: به زودی با تشکیل کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی دادستانی متشکل از فرماندار، فرمانده انتظامی،اداره راه و شهرسازی، دادستان و دعوت از مسئولان معادن برای تعیین میزان اعتبار زیرساخت جاده ای از سوی معادن، تصمیم گیری خواهد شد.

عفت شریعتی نماینده زرند و کوهبنان در مجلس در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان وضعیت نامناسب جاده های زرند عنوان کرد: از یک سال و نیم تا کنون پیگیر محور مواصلاتی زرند و کوهبنان و هم چنین ترمیم راههای داخل شهر و شهرک ها هستیم و در نشستی که با سید مسعود کاظمی رئیس برنامه و بودجه کشور و همچنین رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی داشتیم وضعیت جاده های زرند مطرح شده و به دنبال تخصیص اعتبار بودجه دولتی برای این موضوع هستیم.

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه استان با توجه به تصادفات مرگبار اخیر در زرند گفت: محور یزدان آباد به سیریز، گردنه عیسی آباد، محور زرند راور، محور های کم عرض است که متاسفانه بدون اصلاح و تعریض در حال حاضر به عنوان جاده ترانزیتی و پر تردد است که تاکنون شاهد حوادث رانندگی متعددی بودیم و بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است.ضرورت دارد مسئولان نسبت به اصلاح این محور اقدامات موثری انجام دهند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

امیدواریم با پیگیری مسئولان شهر شاهد اصلاح وضعیت جاده های شهرستان زرند باشیم.

انتهای پیام/قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdcfmedyxw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما