تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۴
۰
plusresetminus
عیسی مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: شهید چمران دانشمندی برجسته، عارفی عاشق و دلسوخته، سیاستمداری با بصیرت و مبارزی شکست ناپذیر در میدان نبرد بود، ترکیبی که نظیر آن را دشوار بتوان یافت.
شهید چمران استادی در صحنه عمل بود/ ایشان سیاستمداری با بصیرت و مبارزی شکست ناپذیر در میدان نبرد بود
به گزارش راه آرمان؛ امروز سی و یکم خرداد ماه، سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است. امام خمینی(ره) در خصوص شهید چمران فرمودند" چنان با عظمت و با تعهّد به اسلام جان خود را فدا کرد که خود را در هر دو جهان بیمه نمود".

شهید چمران استادی در صحنه عمل بود

حسین اکبری فرد در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه روز شهادت شهید مصطفی چمران، سی و یکم خرداد ماه به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است، گفت: سازمان بسیج اساتید در سال 1380 بنا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و به وزارت خانه ها علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان کرمان ادامه داد: شهید چمران استادی در تراز انقلاب اسلامی است و به این منظور که اقشار مختلف جامعه باید در کنار سایر اقشار از جمله دانشجویان و کارکنان باید نقش آفرینی کنند، بسیج اساتید تشکیل شده است.

وی بیان کرد: ویژگی شهید چمران به عنوان دانشمند و استادی که در تراز انقلاب اسلامی است، این است که ایشان در صحنه عمل است؛ شهید چمران آنگونه که باید تحصیلات خود را به خوبی انجام دهد، در دانشگاه تراز اول دنیا به عنوان دانشجو رتبه اول، کار خود را به سرانجام می رساند.

اساتید؛ مسیر شهید چمران را ادامه دهند

اکبری فرد با بیان اینکه شهید چمران، استاد در صحنه عمل است، اظهار کرد: آنچه که در دانشگاه های ما بیشتر نیاز است این است که اساتید، صرفا مباحث نظری را ارائه نکنند و مباحث درسی خود را تؤام با عمل ارائه دهند و به عبارتی دیگر علم آن، علم نافع باشد، یعنی علمی که منافعش برای جامعه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ابراز کرد: اساتید علی رغم اینکه مطالعه می کنند و در راستای ارتقا دانش خود گام بر می دارند و با نوشتن مقالات تلاش دارند تا سوابق علمی خوبی داشته باشند؛ در راستای حل مسائل جامعه هم باید فعال باشند؛ به ویژه که امسال عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، نقش دانشگاهیان، برجسته است.

وی افزود: شهید مصطفی چمران در صحنه های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ، دفاع از حق محرومان همواره تلاش هایی کردند و لازم است که ما این مسیر را ادامه دهیم.

شهید چمران؛ قهرمان جوانان کمال جو است

اکبری فرد تصریح کرد: از جمله ویژگی های اساتید می توان به دانشمند تمام عیار بودن، فردی برجسته، خوش استعداد، به دنبال نام نبودن، با انصاف اما شجاع و سرسخت اشاره داشت؛ اساتید در مواضع انقلاب، باید بتوانند دفاع تمام قد از معیارهای انقلاب داشته باشند.

عیسی مرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه شهید چمران قهرمان و سرمشقی برای جوانان کمال جو است، گفت: یکی از جوانمردان شاخص دوران ما شهید مصطفی چمران بود که به حق شایسته عنوان جوانمردی در این عصر است.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان ادامه داد: شهید مصطفی چمران در اوج موقعیت علمی و دانشگاهی قرار داشت؛ اما از تمامی مزایا و برخورداری‌های دنیا گذشت و برای نجات مظلومان سلاح بدست گرفت و جان خود را برای دفاع از حق و مقابله با متجاوزان ایثار کرد.

سیاستمداری با بصیرت و مبارزی شکست ناپذیر در میدان نبرد بود

وی بیان کرد: شهید چمران دانشمندی برجسته، عارفی عاشق و دلسوخته، سیاستمداری با بصیرت و مبارزی شکست ناپذیر در میدان نبرد بود، ترکیبی که نظیر آن را دشوار بتوان یافت؛ نبوغ علمی ایشان به گونه ای بود که در تمامی مقاطع تحصیلی، دانش آموخته اول بود.

مرادی اظهار کرد: شهید مصطفی چمران همزمان با تحصیل در آمریکا به همراه تنی چند از دوستان خود انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا را تأسیس کرد که منشأ فعالیت های بیدارگرانه ای در آمریکا و اروپا شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان عنوان کرد: شهید چمران که از جوانی مبارزات سیاسی را دنبال می کرد، برای گذراندن آموزش های چریکی به مصر رفت که در آن زمان تحت رهبری جمال عبدالناصر قطب مبارزه و آزادی خواهی در جهان اسلام و عرب بود.

مصطفی چمران از هر نظر استثنا بود

وی افزود: پس از گذراندن این دوره ها به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر جنبش امل را تأسیس کرد و شیعیان را که محروم ترین جمعیت لبنان بودند سر و سامانی داد و با تأسیس مدارس و آموزشگاه هایی به تجهیز جوانان شیعه از لحاظ علمی، فنی، دینی، سیاسی و مبارزاتی پرداخت.

مرادی با تأکید بر اینکه شهید چمران از هر نظر یک استثنا بود تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید مصطفی چمران به ایران آمد و همۀ تجارب علمی، فنی، سیاسی و نظامی خود را در خدمت انقلاب اسلامی قرار داد و در مناصب مختلف سیاسی و نظامی انجام وظیفه کرد.
 
انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcizyazpt1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین