کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

خانواده اولین قرارگاه تربیت نسل آینده است/ روزهای افول آمریکا در پیش است/ تعطیلی معدن کرومیت یک ضرر بزرگ است

10 تير 1401 ساعت 14:24

حجت الاسلام والمسلمین تارم امام جمعه جیرفت گفت: خداوند متعال می‌فرمایند هیچ بنایی در پیشگاه خداوند متعال مقدس و محبوب‌تر از کانون خانواده نیست و اسلام توجه خاص و ویژه‌ای به خانواده دارد و خانواده اولین قرارگاه تربیت نسل آینده است.


به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کرمان: نگاه آمریکایی مبتنی بر ظلم‌گرایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرمودند از گروهی باشید که دنیا را با آخرت معاوضه نکنند چرا که دنیا زودگذر است و باید به آخرت توجه کنیم.

وی با بیان اینکه هفته‌های گذشته برخی از اصول و ریشه‌های سعادت را توضیح دادیم، گفت: خداترسی و احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری از ریشه‌های سعادت آدمی است.

امام جمعه کرمان به دفاع از مظلوم در مقابل ظالم، خدمت‌رسانی به توده‌های مردم، حرکت در مسیر عمران و آبادانی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ده‌ها و صدها حرکت اجتماعی مبتنی بر احساس مسئولیت پذیری اشاره کرد و افزود: در بحث مسئولیت یکی از اصولی که تمام ادیان الهی آن را قبول دارند این است که هر کدام از ما مسئول اعمال خودمان هستیم و این اصل پذیرفته شده در حقوق و ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه هر کسی سنگینی عمل خودش را به عهده دارد، گفت: نباید فرار از مسئولیت بکنیم و مسئولیت گریز نباشیم و برای این باید اول خودمان را آماده آن مسئولیت کرده باشیم.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در قیامت زمانی که ما را احضار می‌کنند باید جوابگو اعمالمان باشیم و نمی‌توانیم بگوییم که دیگران مسئول هستند و ما حرف آنها را عمل کردیم، گفت: تلاش و کوشش در نزد خداوند با ارزش است و اگر تلاش و کوشش خودمان را کردیم اما پاسخ نگرفتیم این تلاش ما است که اهمیت دارد.

 وی در ایراد خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر کرمان اظهار داشت: امروز سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است و امیدوارم دختران و پسرانی که ازدواجشان به تاخیر افتاده است هرچه زودتر ازدواج کنند به ویژه در زمان حال که کشور ما به جمعیت جوان نیازمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه از زمان تشکیل ایالات متحده آمریکا، اگر نگاهی به حقوق بشر آمریکایی بیندازیم، می‌بینیم که این نوع حقوق بشر تنها می‌تواند باعث ویرانی شود، گفت: نگاه شدید نژادپرستی و خودبزرگ بینی آمریکایی را در این حقوق بشر می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اگر به رفتار پلیس آمریکا با رنگین پوستان و حقوق شهروندی این افراد نگاه بیندازید، می‌ببینید که این نوع حقوق بشر چگونه است، ادامه داد: کدخدا محوری آمریکا و اینکه تنها صدای آمریکا باید شنیده شود در این نوع حقوق برشر به چشم می‌خورد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه هوا پرستی و لذت گرایی که حد و مرز ندارد در حقوق بشر آمریکایی وجود دارد، افزود: منفعت طلبی در نگاه آمریکایی به استعمارگری تبدیل شده است و مشاهده می‌کنیم آمریکا به کشورهایی که وارد شده منابع آن کشور را غارت کرده و حتی اجازه نداده است که مردم آن کشور در امور کشور خود دخیل باشند.

وی با بیان اینکه این نگاه آمریکایی مبتنی بر ظلم‌گرایی است و کشورها را مانند گاو شیرده می‌بینند، گفت: نتیجه نگاه آمریکایی می‌شود ترور، قتل و شکنجه‌گری که در تاریخ می‌ببینید برای شکل گیری آمریکا چه تعداد رنگین پوست از بین رفتند.

امام جمعه کرمان با اشاره به هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری بری کشور ما، ترور حاج قاسم سلیمانی که تمام وجودش برای دفاع از کشورمان و مظلومان عالم گذشته بود، ترور شهید رجایی و ... بیان کرد: باید ایستادگی کنیم و از دشمن نترسیم و بدانیم امداد الهی به ما می‌رسد و این سنت خداوند است.

وی با بیان اینکه هرجا ایستادیم، تلاش کردیم و نترسیدیم، هرچند تعدادمان کم بود پیروز شدیم، گفت: در راس مبارزه با فساد، مسئولان کشور هستند و باید عدالت را ترویج دهیم و بدانیم که عدالت بدون امامت و ولایت ممکن است به چیزی تبدیل شود که با معنای عدالت تضاد دارد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن زمانی که ضعف و اختلاف ما را ببیند و مشاهده کند که ما درگیر خودمان هستیم، ذوق زده می‌شود، افزود: پی نگذاریم این اتفاق رخ دهد و دشمن خوشحال شود.

وی با بیان اینکه حقوق کارگر را بدهیم و نگذاریم حق کارگران به ویژه کارگران معادن ضایع شود، گفت: با ولنگاری فرهنگی در بحث حجاب باید برخورد شود و دستگاه‌‌هایی که متولی این امر هستند باید برخوردهای لازم را انجام دهند.

جیرفت: خانواده اولین قرارگاه تربیت نسل آینده است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظّم انقلاب اسلامی مدظله العالی تولید عمل صالح است.

امام جمعه جیرفت افزود: یکی از مصادیق تولید عمل صالح؛ تشکیل خانواده است که از مهم‌ترین، با فضیلت‌ترین و مقدس‌ترین اعمال در پیشگاه خداوند متعال تشکیل خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند هیچ بنایی در پیشگاه خداوند متعال مقدس و محبوب‌تر از کانون خانواده نیست و اسلام توجه خاص و ویژه‌ای به خانواده دارد و خانواده اولین قرارگاه تربیت نسل آینده است.

وی ابراز کرد: خانواده به عنوان یک کشور کوچکی است که از این کشور کوچک جامعه بزرگ و کشور بزرگ تشکیل می‌شود که این اولین بنا باید خوب پایه‌ریزی شود و در بحث تشکیل کانون خانواده تلاش نمائیم.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: اسلام نسبت به خانواده چند سفارش دارد که اولین آن تشکیل خانواده است که از نظر تکوین و جهان خلقت زن و مرد که خلق شده‌اند مکمل یکدیگر هستند و کمال در این است که زن و مرد با هم باشند و آن هم به وسیله تشکیل خانواده محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم عنوان کرد: کمال و تکامل زمانی محقق خواهد شد که امر مقدس ازدواج صورت گیرد و تحکیم، استورای و پایداری خانواده بسیار مهم است.

وی مطرح کرد: اصل ازدواج از معجزات خداوند متعال است و یک امر فطری و الهی به شمار می‌آید که خداوند متعال از جنس خودشان همسرانی را خلق کرده است که اولین فلسفه تشکیل خانواده آرامش است و نتیجه آرامش خانواده، آرامش جامعه است.

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی دارد و از آیات الهی این برگرفته شده است که با ازدواج محبت و رحمت ایجاد خواهد شد و خانواده نسبت به یکدیگر باید محبّت و مودّت به خرج دهند.

عنبرآباد: فاصله میان میدان و دیپلماسی در دولت سیزدهم کاهش پیدا کرده‌ است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک سالروز پیوند آسمانی امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها گفت: یکی از گنج‌ها و معروف های قدیمی که در جامعه ما رواج داشت و پررنگ بود و امروز متأسفانه دست‌خوش تغییر شده‌است مقوله ازدواج آسان است.

وی عنوان کرد: امروز متأسفانه به‌ خاطر برخی از سنت‌های غلط و اشتباه ازدواج آسان تبدیل به ازدواج سخت و پر از زحمت و تجمل و توقع شده‌ است.

حجت‌الاسلام بامری گفت: ساختار ازدواج و سن آن در جوامع با همدیگر متفاوت است در هر جامعه‌ای با توجه به سبک زندگی و نظام فرهنگی خودش شیوه‌ها و روش‌های خاصی را در زوجیت به وجود آورده‌است اما این امر و موضوع ازدواج در فرهنگ اسلامی مورد توجه خاص و ویژه است و توصیه شده‌ است که ازدواج اگر در زمان مناسب آن انجام شود همراه با برکات معنوی و روانی تربیتی و اجتماعی بیشتری است که نصیب همسران جوان می‌گردد.

امام جمعه عنبرآباد افزود: دولت سیزدهم در کنار مذاکره برای رفع تحریم‌ها به اولویت اصلی کشور یعنی خنثی‌سازی تحریم‌ها توجه کرده و روی آورده‌ است.

وی گفت: مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها دو بخش دارد، بخش اول توجه به ظرفیت‌های داخلی تولید و رفع موانع آن و اصلاح ساختارهای معیوب نظام اقتصادی و بخش دوم آن اولویت نگاه به شرق و توجه به پتانسیل بالای اقتصادی آن است.

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: در دولت سیزدهم، فاصله میان میدان و دیپلماسی کاهش پیدا کرده‌ است وقتی مذاکرات برجامی تداوم پیدا می‌کند و دشمن برای تهدید ما اقدام به تحرکات ضد امنیتی در داخل و خارج کشور می‌کند میدان و دیپلماسی در یک حرکت هماهنگ و هم برای یکدیگر نقش مکمل و متمم را قائل هستند اینجاست که می‌بینیم نتیجه این می‌شود که ۴+۱ یک بعد از صدور قطعنامه آژانس وقتی‌که با واکنش سریع و قاطع ایران در سطوح آن مواجه شدند به خطای محاسباتی خودشان پی بردند.

امام جمعه عنبرآباد افزود: ایران می‌تواند مسیر اتصال بین منطقه‌ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد که همین رویکرد درست و دقیق باعث شده است که در هشت ماهه اول این یک‌سال، صادرات ایران به کشورهای همسایه نسبت به مشابه در دولت گذشته با رشد نود و شش درصد به بیست و یک میلیارد دلار برسد که همه این‌ها حکایت از توفیقات خوب دولت کنونی در حوزه سیاست خارجی دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های اخیر گفت: علل افزایش قیمت‌ها و این گرانی‌ها به عوامل تأثیرگذار بر این مسئله و موضوع مختلف بستگی دارد که بخشی از آن مربوط به عوامل تاثیر گذار بر اقتصاد در خارج از کشور مثل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و آثار و تبعات برجای‌مانده از بیماری همه‌گیری کرونا است.

حجت الاسلام بامری اظهارکرد: کمبود کالاهای اساسی، متأثر از خشک‌سالی جهانی و رکود حاصل از جنگ اوکراین، برنامه‌ریزی و توطئه دشمن برای ایجاد اختلال در بازار ارز و طلا و کالا که از اضلاع مهم و اصلی جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن علیه ملت بزرگ ایران است نشات گرفته است.

حجت‌الاسلام بامری خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود هشت سال دولت سابق از جمله بدترین دوران‌ها بر اقتصاد کشور بود و وادادگی در برابر غرب، گره زدن معیشت اقتصاد و معیشت مردم به برجام، نگاه تک‌بعدی به مسائل و تحریم‌ها، اتخاذ سیاست های ویرانگر اقتصادی مثل ارز ترجیحی که از بدترین سیاست‌های دولت‌های گذشته دردهه های گذشته بود، ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت بر اجرا نیز از عوامل گرانی های امروز بشمار می آید.

امام جمعه عنبرآباد گفت: دولت سیزدهم علی رغم نیت صادقانه و تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه‌ای که دارند اما در کارشناسی دقیق برخی تصمیمات و اجرا و نظارت آن دچار اشکالات و ضعف‌هایی است که می طلبد، برای کاهش آلام مردم عزیز و ثبات بیشتر بازار انقلابی‌تر، هماهنگ‌تر و سریع‌تر عمل کند، در این‌صورت طبیعی است که افزایش بی‌رویه کالاها بر سایر خدمات دولت سایه بیندازد و شیرینی اقداماتی چون توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور، بیمه شدن پنج و نیم ملیون از محرومان جامعه، حضور فعال مسئولان در بین مردم تحت الشعاع قرار گیرد.

امام جمعه عنبرآباد خطاب به اعضای شورای شهر عنبرآباد گفت: وضعیت شهرداری عنبرآباد هم چنان بلاتکلیف است که اعضای شورای شهر باید در انتخاب شهردار هم تعجیل کنند و هم دقت کنند تا شهر از این بن بست خارج شود و این راهم عزیزان توجه کنند که یک انتخاب خوب و شایسته ملاکها و شاخصه هایی همچون کارامدی، تخصص داشتن، تجربه کافی داشتن، روحیه جهادی و میدانی داشتن، ایده پردازی، خلاقیت داشتن، پاکدستی و تعهد دارد که در انتخاب فرد به عنوان شهردار باید مورد توجه قرار گیرد.

کوهبنان: روزهای افول آمریکا در پیش است

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی امام جواد (ع) گفت: تکیه بر صبر، ملازمت با فقر، پرهیز از شهوات، مخالفت با هوای نفس و حضور در محضر الهی را انسان همواره باید مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: در ایام خجسته ذی الحجه قرار داریم آغاز زندگی مشترک مولای متقیان و حضرت زهرا (س) را در این ایام داریم در حالی که بی بی دو عالم خواستگاران فراوان از اقشار مختلف داشت.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: مهریه زمینی حضرت زهرا (س) زره مولای متقیان بود اما مهریه آسمانی حضرت یک‌ پنجم از زمین، یک سوم از بهشت و چهار نهر بزرگ بود.

وی ابراز داشت: ساده زیستی، هم کف بودن، هم شان بودن، قناعت در زندگی، دوری از اشرافی گری ، مهریه پائین ، بنا کردن زندگی بر اساس عشق واقعی، داشتن حیا و عفت، رضایت خداوند و.... از درس هایی است که  از زندگی این بزرگواران باید بگیریم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح  کرد: ازدواج های آسان با مهریه پائین بدور از تشریفات و هزینه های سنگین را خانواده ها مد نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: روز های عرفه، عید قربان و عید غدیر از روزهای مبارک‌ ماه ذی الحجه است روزه داری، خواندن نماز حضرت زهرا (س)، خواندن نماز دهه اول ذی الحجه، خواندن سوره فجر و قربانی کردن در دهه اول ذی الحجه سفارش شده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اطعام در روز عید غدیر سفارش فراوان شده است جا دارد مومنین در  امر خداپسندانه مشارکت کنند و بخشی از گوشت قربانی را به این امر اختصاص دهند.

وی ابراز کرد: ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت الله صدوقی بدست منافقین کوردل است که از پیشگامان انقلاب بود تواضع، خدمت به مردم ، همدلی و همراهی با مردم ، محبت نسبت به خانواده ، عبادت و تقوا، تیزبینی سیاسی، همراهی با حضرت امام (ره) و.... از ویژگی های این شهید بزرگوار بود.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافری در سال ۶۷ و شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از مسافران بیگناه بود آمریکا که دم از حقوق بشر می زند کودک کش است هر جا فتنه ای به پا می شود، خونی ریخته می شود، انسانی کشته می شود و دلی شکسته می شود آمریکا حضور دارد البته روزهای افول آمریکادر پیش است.
 
خطیب جمعه کوهبنان گفت: روز مالیات را در پیش داریم که مالیات باید به حق از مردم گرفته شود و هم به عدل و به حق هزینه شود.

ریگان: ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغ بزرگی است

حجت الاسلام و المسلمین رضا زاده گفت: مقام معظم رهبری همواره در تلاش هستند تا تببین و افشای ماهیت ضد حقوق بشری دولت آمریکا تاکید داشته اند.

امام جمعه شهرستان ریگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ادعای حقوق بشر آمریکایی دروغ بزرگی است که باید افشا شود.

وی همچنین افزود: آمریکایی ها علاوه بر نقض حقوق بشر در کشورشان، در امور کشور های دیگر هم دخالت می کنند.

خطیب جمعه شهرستان ریگان تصریح کرد: مردم ایران پای دین و انقلاب شان هستند و مشکل ایجاد شده برای ما، امید ما را کم نخواهد کرد.

رضازاده خاطر نشان کرد: دشمن داخلی، منافقین کوردل این را بدانند مردم امید به انقلاب آخرالزمانی حضرت مهدی (عج) را دارند.

نودژ منوجان: تعطیلی معدن کرومیت یک ضرر بزرگ است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون(نودژ)منوجان با اشاره به مشکلات کارگران معدن کرومیت و پالایشگاه گفت: باید یک فکر اساسی شود مسئولان امر به جد پیگیر موضوع باشند که قریب به دو ماه است که کارگران بیکار شدند همه کسانی که مسئول هستند باید تصمیم جدی نسبت به راه اندازی این معدن بگیرند البته که یکی از معادن پرسود و دارای منافع است.

وی افزود: نزدیک به یک قرن است که این معدن فعال است و سرمایه زیادی از آن خارج شده و می شود و تعطیلی این معدن یک ضرر بزرگ است و البته کارگران زحمتکش حقوق خود را می خواهند غیر از این درخواست دیگری ندارند و امید است با پیگیری های مسئولین شهرستان،استان و کشوری هر چه سریعتر مشکل به وجود آمده حل شود.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مسئولان دستگاه قضا داشتند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نکات پرمعنایی را بیان نمودند رهبر معظم انقلاب به ناامید کردن مردم از طرف دشمن اشاره کردند که دشمن در این چهار دهه به ضعفها و کمبودها امید بسته اما مکررا ناامید شده است .

وی افزود:در اوایل انقلاب ناامید شدند امروز هم ناامید شدند دشمن در یک مقطعی به یک ضعف و یا یک کمبودی در نظام جمهوری اسلامی دل بسته است و بعد ناامید شده است این بارها اتفاق افتاده و مشکل دشمن این است که نمی تواند تشخیص دهد و نمی‌تواند علت آنها را بفهمد که جمهوری اسلامی هر مرتبه از زیر بار این همه فشار می تواند بلند شود و سینه سپر کند و راه خودش را ادامه دهد آنها نتوانستند این را بفهمند که درعالم بشر غیر از محاسبات و مناسبات سیاسی یک محاسبات و مناسبت های دیگری هم وجود دارد آنها قادر به فهم آن نیستند و آن سنت های الهی است.

حجت الاسلام محمد جعفری بیان کرد: امروز همین کشورها و همین دشمنان که القاء ناامیدی را در کشور می کنند ادعای حقوق بشری می کنند و جنایات بزرگی را در کشور کرده اند از اول انقلاب و در هفتم تیر جنایت بزرگی در حق ملت ایران کرده اند و ادعای حقوق بشری می کنندحقوق بشر واژه نسبتاً نو است که کشورهای غربی به ویژه آمریکا خود را پرچمداران به جهان معرفی می‌کنند.

فهرج: حج ابراهیمی؛ یکی از ماموریت های تمدنی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ بزرگی است که باید افشا شود.

وی افزود: سنگ بنای شکل گیری آمریکای نوین بر خون ۱۱۲ میلیون سرخپوست بومی آمریکا و برده داری ۱۵ میلیون سیاهپوست آفریقایی بنا شده است که سه میلیون نفر از آنها نیز بدلیل مطالمع سفیدپوستان استعمارگر کشته شدند.

خطیب جمعه فهرج همچنین با تشریح حوادث و رخدادهای ۶ لغایت ۱۲ تیرماه اظهار کرد: اختصاص هفته ای با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می تواند آئینه ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغ گویی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

آقاملایی اضافه کرد: ظلم پایدار نمی ماند و ما روزی آمریکا را به دادگاه خواهیم کشاند و محاکمه خواهیم کرد.

وی در ادامه از احیای حج ابراهیمی بعنوان یکی از ماموریت های تمدنی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این گردهمایی بزرگ تا قبل از قیام امام (ره) فراموش شده بود و امام (ره) آن را زنده و احیا کرد.

جازموریان: سرانه برخورداری جازموریان از بودجه باید بر اساس عدالت باشد

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های جامعه دینی استقرار سبک زندگی متناسب با آموزه های دینی است سبکی که سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه‌ راتضمین می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از نگاه امام باقر علیه السلام در سه محور قرار دارد،اظهار کرد:  فهم صحیح و دقیق از دين، صبر و استقامت در سختی ها و مشکلات و همچنین مدیریت و برنامه ریزی برای معیشت و اقتصاد زندگی است.

امام جمعه جازموریان در ادامه به هفته حقوق بشر اشاره کرد و افزود: از بدیهی ترین آموزه‌های اساسی اسلام ناب موضوع کرامت‌ انسان است(ولقد کرمنا بنی آدم) واز الزامات این کرامت انسانی حقوق انسانی اوست وتنها مکتبی که خودرا ملزم به کرامت انسانی کرده مکتب اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه حقوق بشر امروز مهمترین ابزار نظام سلطه بر کشورهای دیگر است،گفت : حقوق بشر آمریکایی نمونه بارز آن است که نه تنها در عرصه‌ بين الملل بلکه در عرصه‌ داخلی خود نيز گرفتار افتضاحات حقوق بشری شده است.

خطیب جمعه جازموریان با بیان اینکه پرداخت مالیات برکات خوبی برای جامعه دارد،افزود: مالیات هزینه ایست اجتماعی برای بهره گیری از امکانات و منابع عمومی کشور و از منطقی ترين شیوه تامین بودجه و هزینه‌های کشور است که شامل تامین هزینه‌های عمومی دولت برای رفع نیازهای اساسی جامعه،کاهش اختلاف طبقاتی،کنترل تورم و همچنین کنترل واردات و صادرات می‌شود.

خطيب جمعه‌ جازموریان به‌ فعالیت های فشرده و دیپلماتیک دولت در هفته اخیر اشاره کرد و گفت:غرب نگران نزدیکی روابط تهران و مسکو است و سفر روز گذشته لاوروف به‌ تهران‌ زنگ خطر را در غرب به صدا در آورده است و سفر ناگهانی بورل(مسئول سیاست خارجی اروپا)نشان از ترس زیاد اروپایی ها برای از دست دادن اهرم های فشار خود در تهران است واین سفر به هیچ وجه مربوط به مذاکرات برجامی و جنبه نمایشی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه همه مسئولین از محرومیت و مشکلات جازموریان آگاه هستند،گفت: منطقه جازموریان در همه حوزه‌ها چه در حوزه زیر ساخت جاده ای،چه در بحث بهداشت و درمان و چه در حوزه آموزشی و اقتصادی و چه در حوزه ورزش و جوانان متأسفانه سرانه برخورداری این مردم در پائین ترین حد قرار دارد.

وی با بیان اینکه جازموریان در شرف شهرستان شدن است،تاکید کرد: درخواستی که از مسئولین و متصدیان داریم این است که در این ایام که فصل واریز بودجه است نسبت به تخصیص بودجه و تقسیم یکسان و عادلانه در بخش مرکزی و جازموریان داشته باشند.

خطیب جمعه جازموریان در پایان با بیان اینکه اکثر روستا ها با افت ولتاژ برق مواجه است،تصریح کرد: درخواستی که از مردم داریم نسبت به صرفه جویی در مصرف برق نهایت همکاری را داشته باشند و نکته مهم اینکه مسئولین نسبت به احداث پست توزیع در شرق جازموریان اقدام نمایند.

رودبار جنوب:حج کنگره بزرگ جهان اسلام است/ سیستم آمریکا ضد حقوق بشر است

حجت الاسلام والمسلمین افشار منش در خطبه های نماز جمعه این هفته رودبارجنوب با بیان اینکه اخلاص یک جریان سه بُعدی است،اظهار داشت: نیت و اراده ، قلب و عمل سه بُعد مهم اخلاص هستند اخلاص یعنی خواستگاهی غیر خدا نداشته باشیم و قلب خود را از غیر خدا خالی کنیم.

وی در ادامه مهمترین راه تحصیل اخلاص را شناخت خداوند دانست و افزود: ریا ، دلبستگی به دنیا ، شیطان مهمترین موانع اخلاص هستند.

خطیب جمعه رودبارجنوب بیان داشت: امام باقر علیه السلام در شرایطی امامت امت اسلامی را بر عهده گرفتن که تحریف و انحرافاتی در بین مسلمانان به وجود آمده بود و با جهاد فرهنگی و علمی با این مسئله مبارزه کردند.

حجت الاسلام افشارمنش به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که به آینده امید داریم اشاره کرد و افزود: نا امید کردن مردم دانسته یا ندانسته کمک به جبهه دشمن است.

امام جمعه رودبارجنوب با اشاره به اینکه یکی از اهداف انبیا و اولیای الهی امید دادن به انسان ها بوده است،خاطر نشان کرد: مردم ما از آغاز انقلاب اسلامی پای این نظام بوده و هستند  مسئولین باید به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام افشار منش با اشاره به اینکه  حجاج از ششم و هفتم ماه وارد اعمال می شوند،گفت: حج کنگره بزرگ و بین المللی جهان اسلام است،در سال ۱۳۶۶ و ۱۳۹۴ حجاج زیادی به خاطر سوء مدیریت سعودی ها به شهادت رسیدند و هنوز حق آن شهدا ادا نشده است.

امام جمعه رودبارجنوب فلسفه ازدواج را آرامش دانست و تصریح کرد: هم کفو بودن ، سادگی و دوری از تشریفات و مهریه کم از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید از ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها الگو گرفت.

وی با اشاره به ضد حقوق بشر بودن سیستم آمریکا گفت: آمریکای لاتین که زمانی حیات خلوت آمریکایی ها بود، رؤسای جمهوری سر کار می آیند که ضد آمریکایی هستند.

امام جمعه رودبارجنوب در پایان تاکید کرد: در این شرایط خاص اقتصادی باید طوری برنامه  ریزی شود که به مستاجران فشار زیادی وارد نشود.

انار: فرهنگ اسلام ناب ما را به تحکیم بنیان خانواده تشویق می‌کند

حجت‌الاسلام منتظری به سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین با حضرت زهرا اشاره کرد و گفت:حضرت زهرا بهترین و شایسته‌ترین الگوی بانوان هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان انار افزود: خانه‌داری حضرت زهرا، طاعات و عباداتش، کمک به فقرا و مستمندان، دفاع از حق و حقیقت، خطبه‌های شجاعانه و حجاب و حیا و عفتشبرای بانوان ما الگوست.

حجت‌الاسلام منتظری به مناسک حج ابراهیمی اشاره کرد و گفت: حقیقت حج ابراهیمی تطهیر مراسم حج و سرزمین نزول وحی از لوث شرک و مشرکان و پاک کردن جامعه از نزاع واختلاف و تلاش برای ایجاد وحدت است که امام راحل با برگزاری مراسم برائت از مشرکان و دعوت به وحدت امت اسلامی این دو وظیفه را انجام دادند.

خطیب جمعه شهرستان انار به حقوق‌بشر آمریکایی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا کارنامه سیاهی از جرائم جنگی دارد، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و کشتار سه میلیون ویتنامی و شصت سال جنایت در ایران و سکوت در مقابل کشتار مردم مظلوم فلسطین و یمن و قتل و عام داعشی‌ها در این چند سال و حمایت از منافقین خلق که بیش‌از هفده هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران را ترور کردند،  سند گویای حقوق بشر آمریکایی است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید قدردان نظام اسلامی باشند و مردم را ولی‌نعمت خود دانسته و در خدمت‌گزاری به مردم کوتاهی نکنند.

زرند: لزوم پرهیز از سخت گیری در امر ازدواج

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در پرتو عنایات خاصه ان حضرت سعادتمند دنیا و آخرت باشیم.

وی گفت: روز اول ذی الحجه مصادف با پیوند اسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که ‌روز ازدواج آسان نامگذاری شده است تا مومنین اهلبیت با الگو برداری از این پیوند آسمانی که در نهایت سادگی اتفاق افتاد زندگی خود را آغاز کنند.

امام جمعه زرند با اشاره به پرهیز از سخت گیری در امر ازدواج گفت:  شیعه واقعی باید از سخت گیری ازدواج امتناع کند که این از آفت های نفوذ فرهنگ غربی است، خانواده ها و دختر و پسر باید سطح انتظارات خود را پایین بیاورند و موانع متعددی که به دست خودمان بوجود امده باید برداشته شود و سادگی را در دستور کارمان قرار دهیم .

وی همچنین افزود: امروز در شهرستان زرند شاهد ازدواج ۱۳ زوج جوان بودیم که به سادگی و آسانی با حداقل مهریه و جهیزیه زندگی خود را شروع کردند و این یک الگوست .

خطیب جمعه زرند افزود: مهریه زیاد و سنگین ضامن خوشبختی نیست و براساس مهریه سطح توقعات خانواده همسر بالا می رود و از طرف دیگر جهیزیه زیاد باعث بنیان محکم خانواده نخواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: چیزی که باعث خوشبختی در زندگی خواهد شد اخلاق مبتنی بر حوزه های دینی و معرفتی ماست رعایت تقوا و حدود الهی  زندگی ما را محکم میکند.

امام جمعه زرند با اشاره به فرهنگ غلط تجملات در امر ازدواج گفت: تجملات از فرهنگی غربی برگرفته شده است و جز ابتذال و گناه چیزی ندارد و تاثیری در استحکام بنیان خانواده نخواهد داشت.

حجت الاسلام شجاعی در خصوص جنایات آمریکا در پس پرده حقوق بشر گفت: دوازدهم تیرماه روز افشای حقوق بشر آمریکایی است وقتی کارنامه امریکا درتاریخ ایران را مرور میکنیم جز ظلم و جنایت چیزی نمی بینیم و کسانی که خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی میکنند دستشان به‌خون هزاران نفر از مردم ما آلوده شده است.

وی همچنین افزود: هر روز از تقویم مان را که مرور میکنیم کمتر روزی است که یک اقدام وحشیانه علیه مردم‌ مظلوم ما در کشور اسلامی صورت نگرفته باشد .

امام جمعه زرند ضمن اشاره به دلیل نامگذاری این هفته و اشاره به جنایات امریکا در این هفته اشاره کرد و گفت: در ششم تیرماه ۱۳۶۰ سوقصد نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب توسط گروهک تروریستی فرقان ، روز هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران مظلومش شد ، یازدهم تیرماه شهادت حضرت آیت الله صدوقی توسط گروهک های منافقین صورت میگیرد . دوازدهم تیرماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ما توسط ناو آمریکایی که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بیگناه و خدمه آن شد که در بین آنها ۶۶ کودک کمتر از ۱۳سال حضور داشت. ۵۳ نفر زن و ۴۶ نفر تبعه کشورهای خارجی بودند و امریکا به افسر جنایتکار امریکایی که مرتکب این جنایت شد مدال افتخار دادند.

وی همچنین اذعان داشت: این هفته توسط رهبر معظم انقلاب هفته حقوق بشر آمریکایی نام گرفت تا آینه ای باشد برای افشای چهره واقعی قدرت هایی که به دروغ مدافع حقوق بشر لقب گرفتند که حقوق بشر ابزاری است برای پنهان کردن جنایات خودشان

حجت الاسلام شجاعی در پایان خطبه ها عنوان کرد : فصل گرما و تابستان آغاز شده است و زرند جز مناطقی است که بواسطه خشکسالی با بحران اب مواجه است و می طلبد همشهریان عزیز در مصرف اب صرفه جویی کنند.

رفسنجان: معضل بیکاری در رفسنجان با وجود ظرفیت مس قابل حل است

حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تسلیت شهادت امام محمدتقی جوادالائمه (ع) اظهار کرد: صبر و شکیبایی و احساس بی نیازی نکردن از توصیه های آن حضرت به پیروانش بود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه (ع) و روز ازدواج، تصریح کرد: در امر ازدواج از زندگی دختر پیامبر (ص) تقلید شود، بسیاری از ازدواج ها به دلیل سخت گیری ها و چشم و هم چشمی ها انجام نمی شود.

وی افزود: ازدواج خواست طبیعی بشر است و باید به آن پاسخ داده شود؛ توقعات بیجا و آداب و رسوم غلط جلوی ازدواج ها را می گیرد و این موضوع باعث ناهنجاری های اخلاقی، اجتماعی، روانی و جنسی می شود.

عسکری با بیان اینکه مسئولین پیرامون امر ازدواج جوانان نباید بی تفاوت باشند، گفت: یکی از مشکلات جدی جوانان برای شروع زندگی خانه است، دستگاه های اجرایی پیش قدم شوند خانه های ارزان قیمت انبوه سازی و با شرایطی که بتوانند زندگی را شروع نمایند، در اختیار نسل جوان قرار دهند.

وی بیان کرد: تجربه مسکن مهر تجربه موفقی در کشور بود که چندین سال است که این طرح اجرا نشده اما در دولت جدید با عنوان طرح مسکن ملی، خانه ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار می گیرد.

امام جمعه رفسنجان با تشکر از اداره آب به دلیل عمل به وعده هایش، گفت: در راستای تحقق وعده های اداره آب یک حلقه چاه آب در تیرماه چاه وارد مدار شده و دیگر حلقه چاه هم هفته سوم تیرماه وارد مدار خواهد شد.

وی هم چنین با تشکر از اداره برق و مجتمع مس به دلیل همکاری در تامین برق چاه های جدیدالاحداث افزود: اگر همه ادارات با یکدیگر همکاری کنند نتایجی خوبی برای مردم خواهد داشت و اگر مسئولین به وعده هایشان عمل نمایند، اعتماد و دلگرمی مردم را در پی خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه رفسنجان بر مصرف بهینه آب تاکید داشت و گفت: استفاده از آب و برق در مصارف موارد غیرضروری جایز نیست.

وی یکی از مشکلات جدی شهرستان و کشور را بیکاری عنوان کرد و افزود: معضل بیکاری در رفسنجان به دلیل ظرفیت بالای صنعت و معدن قابل حل است، ذخایر معدنی در سرچشمه، بازار فروش آن در داخل و کشور و نیروی انسانی متقاضی کار و تحصیل کرده در خود شهرستان وجود دارد و با وجود 15 هزار نفر متقاضی کار، مسئولین نباید این موضوع را نادیده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه لازم برای توسعه و کارآفرینی در شهرستان وجود دارد، توضیح داد: اراده جدی برای توسعه در شهرستان وجود ندارد، مسئولین هم چنین باید در این زمینه فکری بردارند.

عسکری با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا بر ضرورت زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن تاکید کرد.

وی در پایان گفت: از همه مسئولین می خواهیم مشکلات جامعه را پایش نمایند، قبل از اینکه مردم بخواهند اعتراض نماید سعی کنند مشکلات را حل و فصل نمایند.

فاریاب: تحول چشمگیر در ارتباط با همسایگان را در در دولت سیزدهم شاهد هستیم

حجت الاسلام گروهی خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)، را تبریک گفت و بیان کرد: خانواده مهم است چرا که شخصیت افراد، در خانواده شکل می گیرد خانواده یک کشور کوچک است که مدیریت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به سفرمسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار کرد: هدف وی از این سفر را اینگونه عنوان کرد، من به عنوان هماهنگ کننده برجام به ایران آمده ام،آیا هدف از این سفر، صرفا برجام است،واقعیت این است ارتباطات ایران با همسایگان مخصوصا با روسیه، یک ترس بزرگ برای آمریکا و اتحادیه اروپاست ،چون روسیه رقیب آنهاست‌،اتحاد ایران و روسیه سبب تضعیف آمریکا و اروپاست.

امام جمعه فاریاب بیان کرد:سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانگر چیست، این سفر بیانگر اقتدار ایران است، اگر ایران اقتدار نداشت به اینجا سفر نمی کرد، بیانگر نقش کلیدی ایران در منطقه است.

خطیب نماز جمعه فاریاب ابراز کرد:با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، شاهد یک تحول چشمگیر در ارتباط با همسایگان هستیم که موثر در اقتصاد و صادرات است.

حجت الاسلام گروهی به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و بیان کرد:تاریخ شاهد سه قرن غارتگری آمریکا و حامیانش بر ۱۳۰ کشور جهان بوده است کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند؛ در حالی که همیشه حقوق بشر را نقض کردند.

رابر: نقض حقوق بشر آمریکایی در سطح بین الملل

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز جمعه  اولین روز از ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است گفت:  این روز به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است؛ در فرهنگ اسلامی خانواده نخستین کانونی است که شخصیت افراد در آن شکل می گیرد.

وی ادامه داد:  خانواده شکل کوچکی از اجتماع و جامعه است هر انسان قبل از هر جا، ایتدا  در خانواده تربیت می شود یک خانواده برای اینکه محکم بماندباید حواسش به دشمن باشد.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد:  امروز دشمن روی سست کردن بنیان خانواده خیلی کار می کند دشمن باعث شده کانون خانواده در غرب به فرو پاشی کشیده شود.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما برای تحکیم بنیان خانواده، ابراز محبت است، بیان کرد: درست است که دوستی قلبی است ولی در روایات آمده است نسبت به همسر و فرزندانتان دوستی را اعلام کنید لذا نبی بزرگوار اسلام ، می فرماید" مرد اگر به همسرش بگوید من تو را دوست دارم این کلام از دل همسر پاک نمیشود"؛متاسفانه بسیاری از خانواده ها فقر عاطفی دارند.

خطیب جمعه رابر گفت: دومین وظیفه ما برای تحکیم خانواده معاظرت نیکو ؛ احترام و تشکر متقابل است قرآن کریم می فرماید " با همسرانان خوب برخورد کنید".

وی وظیفه سوم برای تحکیم خانواده همکاری خواند و افزود: رسول خدا (ص) به امیرالمومنین علیه السلام که در حال کمک به همرشان ، حضرت صدیقه طاهره( سلام الله علیها) بودند فرمودند" خدمت به خانواده از فضائل افراد صدیق، شهید یا کسی است که خدای متعال خیر دنیا و آخرت را برای او اراده فرموده است".

حجت الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی صبر بر ناملایمات را  گاهی این ناملایمات مالی، جسمی و بد رفتاری است را از  چهارمین وظیفه ما برای تحکیم خانواده دانست و اظهار کرد: این ناملایمات در زندگی ها وجود دارد علاوه بر بر این چهار مورد برای تحکیم خانواده ها کسب  رضایت الهی، تغافل و رازداری و  رعایت حقوق یکدیگر می توان اشاره کردمراقب باشیم ازنوع خانواده آسمانی شمرده شویم.

 وی تصریح کرد: ازدواجی که پیوند زندگی با حرام آغازمی شود  با موسیقی و لهو لعب بعضاًصدای موسیقی همسایه ها، محله ها را آزار می دهد این سرور و شادی منفی در زندگی های خانوادگی اثر وضعی دارد امیدوارم خانواده ها رعایت کنند بحث حق الناس را زندگی ها را با حق الناس شروع نکنید و زندگی را با حرام آغاز نکنید اگر کسی با نصیحت رعایت نکرد از نیروی انتظامی میخواهم با قاطعیت برخورد کنند جلوی این ناهنجاری های اجتماعی را بگیرند نیروی انتظامی نگذارد آرامش مردم بهم بریزیددر زادگاه شهید سلیمانی خانواده های ما این موضوع را رعایت کنند.

خطیب جمعه رابر با تسلیت سالروز شهادت امام باقر علیه السلام هفت ذی الحجه گفت: این روز را به همه شیفتگان آن حضرت تسلیت عرض می کنم.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در تیرماه گفت: 11تیرماه شهادت عالم مجاهد ایت الله محمد صدوقی چهارمین شهید محراب، 12 تیرماه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی  در خلیج فارس که منجر به شهادت ۲۹۰نفرمسافر مظلوم و خدمه هواپیما شد14تیرماه ربودن دیپلمات ایران در لبنان توسط صهیونیست ها و اسارت حاج احمد متوسلیان در سال 61، 15 تیرماه شهادت زائران به دست ماموران آل سعود می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به مناسبت هفته افشای حقوق بشر آمریکا به نقض حقوق بشر آمریکایی گفت: نقض حقوق بشر آمریکا در سطح داخلی میتوان به آزادی حمل سلاح و نقض حق حیات  شهروندان، نژادپرستی، خشونت قضایی، نقض  حقوق مسلمانان و زنان اشاره کرد.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر آمریکایی در سطح بین الملل افزود: مداخله در امور داخلی کشورها، حمایت از تروریسم، بی اعتنایی در برابر نقص حقوق بشر اشاره کرد.

امام جمعه رابر اظهار کرد ایالات متحده آمریکا دارای پروند قطور و سیاهی در قبال  نقض حقوق بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ دارد کودتای 28مرداد1332، فاجعه حمله پرواز هاپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰نفر مسافران و خدمه پرواز، ترورهای ناجوانمردانه که منجر به شهادت 17هزار انسان مظلوم شده است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین و فاحش ترین نقض حقوق بشر آمریکایی در قبال ایران وضع نحریم های گسترده اقتصادی و مالی از اوایل شکل گیری انقلاب تاکنون است.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: همچنین ترور ناجوانمردانه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی توسط پهباد آمریکایی نمونه ای از نقض حقوق بین المللی محسوب می شودبا قاطعیت می توان گفت آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویزی در مسیر اهداف خود بکار برده تا از این طریق بر سرنوشت ملت ها سلطه پیدا کند.


انتهای پیام/م


کد مطلب: 127921

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/127921/خانواده-اولین-قرارگاه-تربیت-نسل-آینده-روزهای-افول-آمریکا-پیش-تعطیلی-معدن-کرومیت-یک-ضرر-بزرگ

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir