تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
۰
۱
plusresetminus
مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان مطرح کرد؛

نظارت جدی بر توزیع و تفکیک آرد روستایی در جیرفت

فاطمه میرساردو گفت: در شهرستان جیرفت توزیع و تفکیک آرد روستایی با نظارت دقیق انجام می‌شود.
نظارت جدی بر توزیع و تفکیک آرد روستایی در جیرفت
فاطمه میرساردو مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: هزینه کرایه حمل آرد روستایی بر عهده شورای آرد و نان است و در توزیع و تفکیک آرد نظارت جدی وجود دارد.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان افزود: با برگزاری کارگروه تخصصی با حضور ادارات راهداری، حمل نقل، غله،  صمت، تعاون روستایی و اعضای این شورا در محل فرمانداری نسبت به تعیین هزینه حمل آرد تصمیم‌گیری شده است.

وی بیان کرد: عامل فروش توزیع آرد روستایی از معتمدین روستا توسط فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شورا روستا تعیین می‌گردد تا آرد بین روستائیان توزیع شود.

میرساردو اظهار کرد: هر کیسه آرد توسط اتحادیه ۳۲۸۰۰ تومان از کارخانه خریداری و ۳۳۶۰۰ تومان به فروشنده توسط اتحادیه فروخته می‌شود.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: قیمت هر کیسه آرد در روستاها به تناسب فاصله از شهر به علت اینکه کرایه‌ها متفاوت است متغیر است.

وی عنوان کرد: در شهرستان جیرفت هیچ‌گونه خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی صورت نگرفته است و این امر از طریق شرکت غله انجام شده است.

میرساردو گفت: در توزیع آرد فقط اتحادیه جیرفت نقش بین کارخانه آرد و نماینده فروش روستا جهت توزیع را بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: در حوزه روستایی برای ساماندهی جلساتی برای نظارت بر توزیع، تفکیک آرد روستایی از عشایری، و تعیین قیمت حمل آرد صورت گرفته است، از جمله جلسه برنامه‌ریزی در خصوص نحوه توزیع و پایش آرد در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان جیرفت در این نشست تأکید گردید.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: جهت نظارت بهتر بر روند توزیع آرد روستایی در روستاها دهیار، شورای روستا، بخشدار، نمایندگان بسیج و جهاد کشاورزی لیست توزیع را پایش و مورد تأیید قرار داده شده است.

وی گفت: در خصوص توزیع آرد روستایی به صورت تجمیعی از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی، این طرح توسط فرمانداری بررسی و نتیجه به مدیریت تعاون روستایی اعلام شد.
وضعیت ذخیره سازی آرد در شهرستان جیرفت مطلوب است.
 
سید کمال حسینی مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت گفت: کارخانه گل آرد دارای انبار مکانیزه ۳۰ هزار تُنی گندم است که مصرف ۶ ماه شهرستان را در خود جای می‌دهد و بقیه مصرف سال از سیلوی شهید صدوقی جیرفت در طی سال تأمین می‌گردد.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت افزود: قیمت هر کیسه آرد مصوب دولتی برای نانوایان ۳۲۸۰۰۰ ریال و در نوع ۲ که شامل آزاد پزان می‌باشد ۴۸۰۰۰۰ ریال تحویل درب کارخانه تعیین گردیده است و کرایه حمل توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس تعیین می‌گردد.

وی بیان کرد: خرید تضمینی هر کیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۱۵۰۰۰ ریال و کرایه حمل و هزینه نگهداری و هزینه‌های جانبی دیگر دولت با احتساب یارانه‌ای که برای آرد می‌پردازد.

حسینی ابراز کرد: کارخانجات آرد دخالتی در نحوه تقسیم سهمیه و توزیع آرد توسط تعاون روستایی‌ها ندارند و فقط آرد را به صاحبان حواله معرفی شده تحویل می‌دهند که تاکنون مشکل خاصی بر نحوه نوبت و ارسال نبوده است.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت تصریح کرد: شکر خداوند با توجه به بازدهی خوب گندم جنوب کرمان در سال جاری؛ گندم کشاورزان در زمان مناسب و سرعت عمل بالا خریداری و به سیلوهای دولتی یا به انبارهای کارخانجات آرد حمل گردیده است.

وی عنوان کرد: این کارخانه در ۲ مرکز خرید در جنوب کرمان به نمایندگی از اداره کل غله مقدار ۳۲ هزار تُن گندم از کشاورزان تحویل و حمل نموده است.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: به لطف خداوند متعال امسال ظرفیت انبار کارخانه در فصل خرید گندم تکمیل گردیده است و همچنین با ذخیره‌سازی در سیلوی جیرفت جای هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود گندم و آرد نمی‌باشد.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت مطرح کرد: در مورد ساماندهی آرد و نان کارخانه تابع دستورات دولت و مراجع ذیصلاح بوده و طبق دستور عمل می‌نماید و در یک سال اخیر ساماندهی بهتری صورت گرفته امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت‌های بهتری با یاری خداوند و زحمات مسئولین باشیم.

وی تأکید کرد: همانطور که توضیح داده شد با توجه به ذخیره‌سازی سال جاری و برنامه‌ریزی خوب اداره کل غله ان‌شاءالله کمبودی نخواهیم داشت.

حسینی ابراز کرد: توزیع آرد تمام وقت نظارت می‌گردد و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است به طوری‌که همزمان با خروج هر محموله از کارخانه مشخصات وسیله نقلیه و حواله خروجی توسط سامانه پیامکی به ادارات و اشخاص مشخص شده پیامک می‌گردد تا نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

وی افزود: ۱۰۰ درصد سهمیه تعیین شده به دست صاحبان حواله با مدارک مستند و قابل ارائه می‌رسد و این کارخانه در این زمینه پاسخگو است.
 
نان‌های سبوسدار در نانوایی‌ها بیشتر ترویج پخت پیدا کنند.
 
مشتری خرید نان گفت: توصیه می‌شود که نان‌های سبوسدار در نانوایی‌ها بیشتر ترویج پخت پیدا کنند تا از لحاظ کیفیت و سلامتی مورد استقبال بیشتر مردم قرار گیرند.

وی افزود: کیفیت آرد در نانوایی‌ها پائین است و نان‌ها به شکلی کاغذی و نازک که زود خشک می‌شوند پخت می‌کنند.

مشتری نانوایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر از وزن و کیفیت نان زده شده است و خمیر از لحاظ ترشی کیفیت مطلوب را ندارد.

این همشهری جیرفت عنوان کرد: نان بعد از مدتی مصرف در یخچال کیفیت خود را از دست می‌دهد و از مطلوبیت و تازگی نان کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر نانوایی‌های سطح شهر از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و از لحاظ کیفیت و کمیت در پخت باید مسئولین امر در جهت نظارت و کنترل تمهیدات لازم را بیندیشند.

در ادامه گفت: ارائه نان در نانوایی‌های سطح شهرستان به صورت روزانه انجام  می‌شود ولی در حال حاضر تنوع پخت پائین است و از مسئولین امر تقاضا داریم که نسبت به کیفیت نان ورود پیدا کنند و نظارت جدی نسبت به این امر داشته باشند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcf1cdycw6d0xa.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن صفا
درود بر مسولین جنوب
اگ تفکیک بشه روستایی با عشایری عالی میشه
خودم عامل توزیع م.عشایر از عشایری میگیره.از من هم میگیره.