تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
۰
plusresetminus
بدحجابی مسئله اجتماعی است که موجب ترویج ناهنجازی های اجتماعی و فرهنگی شده و امنیت اجتماعی و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند.
نمایش بی حیایی در صفحه های مجازی و کف جامعه/ آیا زمان بیدارشدن دستگاههای متولی عفاف و حجاب نرسیده است؟
به گزارش راه آرمان؛ سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم در حرم مطهر امام رضا علیه السلام به دستور رضاخان در سال 1314 به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. حجاب به معنای پوشش و حریم قائل شدن در نگاه، گفتار و رفتار با نامحرم است و از دیدگاه اسلام تحکیم روابط افراد خانواده و جلوگیری از فساد و بی بندباری در جامعه دو فلسفه اساسی حجاب است. بر اساس نظر بسیاری از افراد حجاب سبب آرامش در ابعاد مختلف می شود.

استعمارگران اولین اقدامی را که برای تسلط بر کشور‌های اسلامی مستقل برمی دارند استفاده از هجوم فرهنگی برای نابودی فرهنگ آن کشورها است؛ چرا فرهنگ تنها مسئله ای است که ملت های ملسمان را از استعمارگران غربی ممتاز می کند و مقوله حجاب نیز یکی از ارکان اساسی کشورهای مسلمان است.

ترویج ناهنجاری های اجتماعی با رواج بی عفتی

بدحجابی مسئله اجتماعی است که موجب ترویج ناهنجازی های اجتماعی و فرهنگی شده و امنیت اجتماعی و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند.

امروزه شاهد قبح شکنی نسبت به این مقوله مهم در سطح جامعه هستیم به گونه ای که افراد نه تنها در فضای حقیقی زندگی خود به این مسئله حجاب و عفاف توجه نمی کنند بلکه تصاویری از فعالیت ها و روزمرگی ها خود را بدون حجاب در بستر فضای مجازی منتشر می کنند. بعضا افراد شاغل در رسته های خاص مانند آرایشگاه های زنانه به منظور جلب مشتری صفحاتی را در بستر فضای مجازی دایر و تصاویر بدون حجاب از خود و مشتری هایشان منتشر می کنند که این اقدام ناشایست و خلاف موازین شرعی ماست.

شهید مطهری در کتاب «مسئله حجاب» می نویسد" حجاب در اسلام از یک مسئله کلی و اساسی ریشه می گیرد و اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد و اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذّت جویی های جنسی به هم می آمیزد، اسلام می خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند."

حجاب کفه آبرو و احترام زن را سنگین می کند

مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مداحان کشور فرمودند" حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادی گرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابهای خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می کند، خودش را سبک می کند، خودش را کم‌ارزش می کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ی حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهای الهی است".(23/2/1391)

حال این سوال مطرح می شود که نهادهای نظارتی و ارگان های دخیل در این امر مهم چرا اقدام اساسی در این زمینه اتخاذ نکرده اند و گره این مسئله به دست کدام نهاد متولی باز می شود؟

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: حجاب در لغت به معنای پوشیدن است، همان پوشیدن زیبایی هایی که خداوند متعال به آن قداست دارد و آن را به عنوان یک گوهر و نعمت ارزشمند هدیه داده است.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج با بیان اینکه خداوند متعال، پیامبر(ص) و اهل بیت علیه السلام از نعمت حجاب به عنوان نعمتی بی بدیل نام برده اند، ادامه داد: حجاب ارزش وجودی زن مسلمان را در دنیا نسبت به بقیه زنان ثابت کرده است.

حجاب میان بُر رسیدن به تقوا و فضیلت است

وی افزود: یک زن مسلمان با حجاب می تواند به مراتبی از تقوا و ارزش و فضیلت دست یابد که بقیه زنان دنیا با صدها سال تلاش و کوشش به آن دست پیدا نخواهند کرد.

مولوی چاهانی بیان کرد: ما در دوره ای قرار داریم که به شر القرون مشهور است و دوره ای که به فتنه و فساد و در کنار آن پیشرفت تکنولوژی معروف است که در این شرایط برخی به دنبال این هستند که از زنان به عنوان کالا در دنیا استفاده کنند؛ اما زن، انسانی ارزشمند است که خداوند متعال حجاب را به آن عطا کرده است و زن مسلمان را سرآمد بانوان جهان قرار داده است.

افزایش آمار جرم و جنایت در دنیا با افزایش بی حیایی

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج ابراز کرد: دنیای کفر با تبلیغات سو در خصوص عفاف و حجاب می خواهد زنان مسلمان را در نظر مردم کم جلوه دهند و اگر امروز شرایط را مورد بررسی قرار دهیم، بیشترین جنایت هایی که در کشورهای اروپایی و غربی رخ می دهد در اثر بی حجابی است.

وی اظهار کرد: در این شرایط بسیار حساس وظیفه هر زن و مرد مسلمان است که از خوبی های حجاب آنچنان برای فرزندان خود بگویند که خواهر مسلمان ما تصور خارج شدن از منزل بدون حجاب را نداشته باشد.

مولوی چاهانی تصریح کرد: برخی حجاب را زندانی تلقی می کنند در حالی که اینگونه نیست، زن با حجاب زندانی نیست بلکه زن با حجاب دارای عزت، شرف و گوهر نایاب می شود و وظیفه ذاتی هر مسلمان است که آنچنان نعمت حجاب را نهادینه کنند که به امر طبیعی تبدیل شود.

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج با تأکید بر اینکه زنان ما از تبلیغات رسانه های غربی تأثیر نگیرند، گفت: وظیفه مسئولان است که در ادارات خودت نیز از آثار و برکات حجاب بگویند و نیروهای خود را به داشتن حجاب توصیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: بانوان ما خود را همچون دختر بزرگوار نبی اسلام بدانند و دنیای امروز نیز شیفته اهل بیت پیامبر(ص) شده است که یکی از علت های آن حجاب است؛ بنابراین زنان و مردان، فرزندان خود را نسبت به رعایت حجاب سفارش کنند تا جامعه آگاه و پویایی خواهیم داشت.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb5wb8grhb58p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین