تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶
۰
plusresetminus
قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سقای روستاهای تشنه جنوب کرمان؛

عملیات آبرسانی به روستاهای رودبارجنوب وارد فاز اجرایی شد

عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۹۷ روستای رودبار جنوب با اعتبار ۵۵۷ میلیارد ریال با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) از اوخر هفته گذشته به مرحله اجرا در آمد.
عملیات آبرسانی به روستاهای رودبارجنوب وارد فاز اجرایی شد
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبار جنوب؛ قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو از دی ماه گذشته راه‌اندازی شده و قرار است آبرسانی به روستا‌های محروم را با شتاب بیشتری انجام دهد.

 با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شد، حدود 10 هزار روستا با هزینه‌ای بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند که این اتفاق یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور در مناطق محروم است.

عملیات اجرایی طرح آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)به روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان رودبارجنوب از اواخر هفته گذشته وارد فاز اجرایی شده است.

 این طرح شامل ۹۷ روستا با اعتبار ۵۵۷ میلیارد ریال با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) کلنگ زنی شد.

 در این طرح چهار هزار مترمکعب مخزن ایجاد می‌شود و ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

۶۶ روستا داری تنش آبی هستند/ ۹۰۰۰ خانوار در رودبار جنوب آب لوله کشی ندارند

بنا بر اظهارات فرماندار رودبار جنوب ۶۶ روستا در بخش‌ مرکزی و شهر زهکلوت با کمبود شدید آب روبرو هستند، ضمن اینکه این شهرستان نیاز به حفر پنج حلقه چاه آب، پنج باب مخزن جمعا باظرفیت ۲۳۰۰ متر مکعب و ۵۰ کیلومتر لوله گذاری در بخش مرکزی دارد.

در همین رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه ۲۸ تیرماه گروه کاری سلامت استان کرمان گفت: از ۳۴ هزار خانوار شهرستان رودبار جنوب، ۹۰۰۰ خانوار فاقد شبکه لوله کشی آب هستند.

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بازوی مهم اجرایی در به ثمر نشستن پروژه های محرومیت زدایی است.

شایان ذکر است، ۱۵۰۰متر لوله سايز ۱۱۰ مجتمع عزیزآباد کپری بخش جازموریان و تخلیه لوله های جدار در دو روستای مظفرآباد و نازدشت به متراژ ۲۰۴ متر در بخش مرکزی و جازموریان و تخلیه آهک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی  و ۲۰۰۰ متر لوله پلی اتیلن سایز ۱۱۰ توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه ثارالله استان کرمان در روستای چاه علم در حال فعالیت هستند.

در همین راستا به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رودبارجنوب آغاز عملیات گودبرداری مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در شهر زهکلوت و روستاهای مجتمع گلدشت و لب فراوان با همکاری شهرداری و ادارات انجام شد.

انتهای پیام/پ
https://armanekerman.ir/vdcbgwb8wrhb5sp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما