تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
۰
plusresetminus
این روزها مردم ولایتمدار جیرفت بعد از دو سال محدودیت کرونایی با حضور پرشور خود در مجالس عزای حسینی زینت بخش مساجد و تکایا شده اند.
تکایا شاهد شعور حسینی مردم بعد از دو سال محدودیت کرونایی هستند
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مردم عزادار حسینی با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی شرکت می‌کنند و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز می‌کنند.

دهه اول محرم مساجد و حسینیه‌ها از رونق و حضور پرشور و شعور مردمی آکنده از عزا و اندوه است.

عزاداری ماه محرم در جیرفت کم‌نظیر است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت به خبرنگارما گفت: عزاداری در شهر دارالولایه جیرفت یک شور و شعور خاصی دارد و با اینکه امسال محرم در اوج گرمای تابستان و با دمای بالا همراه است اما از همان شب اول در شهر و روستا، حسینیه‌ها و تکایا و هرکجا که مجلس امام حسین (ع) بود بسیار پر شور و پر نشاط برگزار شد.

وی بیان کرد: حضور مردم در مراسم‌های عزاداری ماه محرم باشکوه است و خوشبختانه امسال بعد از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس منحوس کرونا مردم به طور وسیع حضوری بسیار چشمگیر، باشکوه و با عظمت داشتند.

تارم تصریح کرد: به همه مردم ولایت‌مدار و مؤمن شهرستان جیرفت توصیه می‌شود که از این فرصت بسیار استثنایی و کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر حداکثر استفاده را ببرند.

معارف اسلام و قرآن فلسفه قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: با توجه به اینکه به تاسوعا و عاشورای حسینی می شویم از این فرصت و علما و وعاظی که سخنرانی در زمینه‌های مختلف به ویژه در سبک زندگی حسینی و اسلامی، معارف اسلام و قرآن فلسفه قیام امام حسین (ع) دارند نهایت استفاده را از ظرفیت بزرگ محرم و صفر را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین تارم عنوان کرد: اوج محرم تاسوعا و عاشورا است که مردم در این روز نهایت ارادت و عشق خود را به علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) و مقام عالی شهداء کربلا نشان خواهند داد.

وی مطرح کرد: رعایت نکات بهداشتی در نذورات و پخت و پز و شیوه نامه‌های بهداشتی که در این ماه شاهد رشد آن هستیم در مجالس امام حسین (ع) رعایت شود.

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در اول وقت و به جماعت فراموش نشود و به یاد نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا اقامه کنند و توجه به فلسفه قیام امام حسین (ع) را با عمل اثبات کنند.

سبک زندگی اسلامی ایرانی و فرزندآوری یکی از مسائل در جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین تارم خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مورد تأکید مقام معظّم رهبری مدظله العالی واقع شده است فرصت ماه محرم و صفر است که باید از آن نهایت بهره برده شود.

وی گفت: تبیین اعتقادات که امروز دشمن شبهاتی را در این زمینه وارد کرده است باید در صدر سخنرانی‌های خطبا قرار گیرد.

امام جمعه جیرفت افزود: موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی و فرزندآوری یکی از مسائلی است که در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد.

مردم با شور و اشتیاق مراسمات محرم را شرکت می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین روح الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت جیرفت گفت:  امسال به دلیل اینکه اوضاع کرونا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است مردم با شور و اشتیاق بیشتری در مراسمات محرم، روضه خوانی‌ها و سخنرانی‌ها شرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: امسال حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و ان‌شاءالله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی جمعیت بیشتری حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: مردم مطابق با دستورات ستاد ملّی کرونا عمل کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات و مجالس محرم شرکت کنند.



حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا اظهار کرد: مراسم‌های محرم مملو از خیر و برکت، رحمت، شفاعت و استجابت دعا است و به مردم توصیه می‌شود که همیشه در صحنه حضور بیشتری داشته باشند و ایام باقی مانده را نیز شرکت کنند.

مردم نقش اصلی را در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارند

امام جمعه موقت جیرفت با تاکید بر لزوم ترویج امربه معروف و نهی از منکر مطرح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی، در مقابل افرادی که منکری انجام می‌دهند بهترین وسیله زبان است و با صحبت کردن و تذکر دادن قطعاً تأثیر خود را می‌گذارد.

وی عنوان کرد: نقش اصلی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مردم دارند و همانطوری که امام حسین (ع) این نقش را اجرا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا در ادامه گفت: در رابطه با جهاد تبیین یکی از مسائلی که مهم و حائز اهمیت است دستاوردها و خدمات دولت انقلابی است که نیاز است به مردم تبیین شود.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: دستاوردهای پزشکی در زمینه بیماری منحوس کرونا که تیم‌های پزشکی و کادر درمان خدماتی را که انجام می‌دهند بسیار حائز اهمیت کرد.

عاشورا روز حسین بن علی (ع) و روز صبر و استقامت است

وی مطرح کرد: خدمات و دستاوردهای دولت به مردم در بحث جهاد تبیین ارائه شود و مردم ما باید در همه زمینه‌ها امیدوار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا افزود: عاشورا روز حسین بن علی (ع) و روز صبر و استقامت است صبری که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و یارانشان در مقابل از دست دادن یاران و فرزندان خود نشان دادند و همه چیز را فدای رضای خداوند کردند که این دستاورد بزرگ عاشورائیان است که پشتیبان امام و ولی فقیه خود باشند و همیشه در صحنه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchk6nzw23ni-d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما