کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خانه بلوچ در مرکز کشور راه اندازی می شود/لایحه جامع نظام روزنامه نگاری به زودی تصویب می شود

21 مرداد 1401 ساعت 15:19

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار چهره به چهره با مردم رودبارجنوب گفت: ما خانه بلوچ را در تهران در یکی از اماکن فرهنگی مرکز کشور به منظور معرفی استعدادهای شگرف جازموریان و منطقه بلوچستان راه اندازی می کنیم تا در معرض دید عموم قرار بگیرد.


به گزارش  "راه آرمان"،محمدمهدی اسماعیلی، در سفر به رودبار جنوب در دیدار چهره به چهره با مردم رودبار جنوب، گفت: در این سفر با مشکلات مردم آشنا شدیم منطقه دارای ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی بسیار خوبی است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار جنوب دارای سابقه و تاریخچه فرهنگی کهن دانست و افزود: این شهرستان دارای منابع طبیعی حاصلخیزی است و در یک موقعیت راهبردی و جغرافیایی بوده که بین استان سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و نیازمند نگاه ویژه ای است.
 
وی بیان کرد: رییس جمهوری نسبت به این منطقه اهتمام ویژه ای دارد و تاکید کردند که در این سفر مشکلات منطقه را احصا کنیم، خوشبختانه به جمع بندی خوبی رسیدیم و به لحاظ تقسیمات کشوری بزودی برنامه ای برای توسعه این شهرستان داریم.
 
اسماعیلی با اشاره به وسعت و امکانات منطقه جازموریان و توسعه منابع کشاورزی، خاطرنشان کرد: مهمتر از همه ما در این سفر بر روی توسعه منابع فرهنگی تاکید کردیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یک جشنواره ویژه گویش ها را در این منطقه تقویت خواهیم کرد و فعالیت های جدیدی نیز تعریف می شود.
 
وی اظهار کرد: ما خانه بلوچ را در تهران در یکی از اماکن فرهنگی مرکز کشور به منظور معرفی استعدادهای شگرف جازموریان و منطقه بلوچستان راه اندازی می کنیم تا در معرض دید عموم قرار بگیرد.
 
اسماعیلی ادامه داد: این سفر مقدمه یک تحول مهم در حوزه های مختلف عمرانی، کشاورزی، فنی مهندسی و حوزه فرهنگی است که ما دنبال می کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روز خبرنگار، عنوان کرد: ما مراسم ویژه ای روز یکشنبه در تالار وحدت تهران خواهیم داشت، و برای همه خبرنگاران کشور تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن گفته شده و بخش دیگر آن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ذکر خواهیم کرد.
 
وی عنوان کرد: رییس جمهور ۱۳ مورد دستور ویژه دادند بتوانیم با وزارتخانه های مختلف تفاهم نامه های آن را انجام دهیم چند مورد محقق شده و مابقی نیز به تدریج محقق خواهد شد.
 
اسماعیلی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا مشکلات تاریخی همکاران رسانه ای را حل کنیم که مهمترین آنها لایحه جامع نظام روزنامه نگاری است که بعد از ده ها که دولت های مختلف آمده و رفته اند و گفتند و نشده ما هفته گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد در صحن دولت است و ان شاالله پس از تصویب شاهد تحول در روزنامه نگاری می شویم.

انتهای پیام/پ


کد مطلب: 128822

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/128822/خانه-بلوچ-مرکز-کشور-راه-اندازی-می-شود-لایحه-جامع-نظام-روزنامه-نگاری-زودی-تصویب

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir