تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
۰
۳
plusresetminus
در راستای مبارزه با قاچاق سوخت؛

طرح کدینگ کارت های سوخت در جنوب کرمان اجرایی شد

در راستای مبارزه با قاچاق سوخت،طرح کدینگ کارت های سوخت از ۳۱مرداد ماه در شهرستانهای جنوبی استان کرمان اجرا شد.
طرح کدینگ کارت های سوخت در جنوب کرمان اجرایی شد
به گزارش خبرنگار راه آرمان در رودبارجنوب، شرکت نفت برای مدیریت سوخت در جنوب استان و در شهرستان های جنوبی طرح کدئینگ را طی روزهای گذشته اجرا کرد و از ۳۱ مرداد ماه این طرح در شهرهای جنوب(کهنوج، جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان، قلعه گنج، جازموریان و جنوب شرق(بم) اجرایی شده است.

شهروندان رودباری با ارسال پیام های زیادی خواستار پیگیری مسدود شدن کارت های سوخت خود بودند که خبرنگار راه آرمان مشکل را پیگیری کرد.

سالاری معاونت برنامه ریزی فرمانداری رودبار جنوب در این رابطه به خبرنگار ما گفت: براساس تصمیم ستاد سوخت به دلیل نارضایتی شدید مردمی در خصوص عرضه خارج از شبکه بنزین و صف های طولانی و بی نظمی در پمپ بنزین ها و اینکه روش های مختلف نظارت تاکنون مثمر ثمر نبود.

وی بیان کرد: شرکت نفت با رصد کارت های سوخت آن دسته از کارت هایی که در طول ماه تراکنش های نامتعارف داشته اند، اقدام به سوختن آنها می کند.

سالاری با بیان اینکه در رودبار محدودیت سوخت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با کارت خود خودرو ۳۰ لیتر بیشتر در شبانه روز امکان سوختگیری نیست و نازل به صورت خودکار بعد از ۳۰ لیتر سوختگیری قطع خواهد شد و در صورت اضطرار از کارت آزاد جایگاه ۲۰ لیتر می توان استفاده کرد.

این طرح به مرور در سایر شهرستان ها در صورت موفقیت اجرا خواهد شد

معاونت برنامه ریزی فرمانداری رودبار جنوب خاطر نشان کرد: در هر روز شما می توانید ۲بار به میزان ۶۰ لیتر در شهرستان های جنوبی استان کرمان سوخت گیری کنید و برای خروج از جنوب به طرف شهرهای شمالی و..... استان وارد هر شهر و جایگاه پمپ بنزین شدید محدودیت سوختگیری ندارید.

 این طرح فقط در جنوب استان اجرایی شده است

به دنبال صف های طولانی بنزین و پیگیری مطالبات مردمی توسط خبرنگار راه آرمان فرماندار رودبارجنوب طی بازدیدهای شبانه خود و  مدیران شرکت نفت مشاهده شد، بعضی از جایگاه دارن متاسفانه از کارت سوختی که به میزان ۱۰هزار لیتر برای ۲۴ساعت شارژ می شد در همان ساعت اولیه نیمه شب تا ساعت ۶ صبح بیش از دو سوم سوخت را به فروش میرساندند و این امر در ساعت باقیمانده روز، برای مردم مشکلی مثل کارت محدودیت خورده، روبرو بودیم.

شایان ذکر است، با این اقدام دولت و شرکت نفت تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد و رانندگان خودروهای فاقد کارت سوخت هم با مشکل کمتری روبرو خواهند بود.

باید منتظر ماند و دید آیا این طرح موفق خواهد شد یا مشکلی به سایر مشکلات اضافه خواهد کرد!

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcexo8zwjh8w7i.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمود خسروی
باسلام اقا من باید روزی یک بار تا میناب برم کاری کردین که بخدا از کار بیکار شدم شما را بخدا درست کنید طرح کدینگ بردارید
موسی محمودی
خوب نیست شاید کسی مریض داشته باشد و بخواهد به شهر دیگری برود باید چکار کند بنظر مسعولان
با عرض سلام،اجرای طرح کدینگ شاید بتوان تا حدودی جلو قاچاق سوخت را گرفت ولی مشکلات زیادتری نیز دارد
بنده وافراد مشابه من که در شهرهای مجاور سر کار هستند در صف های طولانی یک یا دوساعته برای زدن بنزین انتظار می کشیم وقتی نزدیک جایگاه می رسیم با اتمام بنزین در جایگاه روبرو میشویم شما را به خدا تعداد جایگاه هایی که بنزین به غیر بومی ها میدهند رو زیادتر کنید