تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۶
۰
plusresetminus
با وجود زیرساخت‌ها و سرانه فضای ورزشی بسیار پائین شهرستان جیرفت اما جوانانی از دل محرومیت و مشکلات در مسابقات مهمی همچون پارالمپیک شرکت کردند و توانستند برای جنوب کرمان مدال آور باشند.
ضرورت نقش آفرینی بنگاه های اقتصادی در حوزه ورزش/ جوانانی از دل جنوب کرمان که در دنیا می درخشند
به گزارش راه آرمان از جیرفت؛ ورزش شهرستان جیرفت از استعداد بسیار بالایی برخوردار است و تاکنون توانسته مقام‌های کشوری و جهانی را از آن خود کند.

جوانان ورزشکار جیرفتی با وجود کمبودهایی که در زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی وجود دارد راه خود را ادامه می‌دهند و روزانه با تمرین‌های ورزشی شوق و امید را در خود تازه نگه می‌دارند.

متولیان امر ورزش در شهرستان جیرفت با تلاش و همّتی که دارند بستر و زمینه رشد و شکوفایی ورزش را در جوانان زنده نگه داشته‌اند و این روحیه ورزشکاران را دوچندان کرده است.



جوانان جیرفتی در عرصه ورزش در همه صحنه‌ها خوش درخشیده‌اند و این یک امتیاز بسیار خوب برای ورزش شهرستان جیرفت خواهد بود.

ورزش موجب تعالی جسم، پویایی و نشاط جامعه امروزی است

ورزش از دیرینه مورد توجه همه جوانان بوده است و این اهمیّت موجب تعالی جسم، پویایی و نشاط جامعه امروزی است که با وجود کمبودها ولی همچنان ورزش در زندگی مردم از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در راستای ارائه مطلوب امکانات و زیرساخت‌ها توانسته است بیشترین خدمات را به ورزشکاران ارائه نماید تا جامعه ورزشی پویا و شاداب به ورزش خود ادامه دهد.



جامعه ورزشی جیرفت با قابلیت‌ها و استعدادی که دارا است زمینه‌ساز رشد ورزشی جیرفت را فراهم می‌آورد و این انگیزه جوانان ورزشکار را بیشتر می‌کند.

مهدی ارم‌بین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت به خبرنگار راه آرمان از جیرفت گفت: اداره ورزش و جوانان در حال حاضر ۳۸ هیئت ورزشی و ۱۴۰ باشگاه خصوصی دارد که در سطح شهرستان جیرفت در رشته‌های مختلفی فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت افزود: بزرگترین چالش و مشکل در حوزه ورزش بحث زیرساخت‌های ورزشی و پائین بودن سرانه فضای ورزشی است که فاصله بسیار زیادی با میانگین استان و کشوری دارد و با این شرایط غیر استفاده و مستهلک فعالیّت‌ها قابل بهره‌برداری نخواهد بود.

سالن‌های ورزشی جیرفت مجهز به شرایط ایده‌آلی هستند

ارم‌بین بیان کرد: تلاش ما در این مدّت درست کردن زیرساخت‌ها بوده است که بحمدالله خوب پیش رفته‌ایم و سالن‌های ورزشی مجهز به شرایط ایده آلی شده‌اند.

وی تصریح کرد: مهمانسرای تجهیز شده در مجموعه ورزشی از اقدامات بسیار خوب در جهت رفاه حال ورزشکاران است که احداث شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت مطرح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت زیرساخت‌ها و سرانه ورزشی ارتقاء پیدا کرد و در نهایت موجب فعال و پویا شدن رشته‌های ورزشی شد تا در سطح کشوری جایگاه بسیار خوبی داشته باشیم.

دستاوردهای فوق‌العاده حوزه ورزش و جوانان در سطح منطقه است

ارم‌بین عنوان کرد: ۵ تیم برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ به شکل تیمی در سطح مسابقات کشوری حضور پیدا کرد که در نوع خود بسیار بی‌نظیر است و این به عنوان دستاورد فوق‌العاده حوزه ورزش و جوانان در سطح منطقه است.

وی خبر داد: مسیر ورزش شهرستان جیرفت مسیر روبه رشد و جلویی در پیش دارد که ان‌شاءالله در بازه‌های زمانی مشخص این موفقیّت نمایان خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت ابراز کرد: جامعه ورزش شهرستان جیرفت بسیار بزرگ است و تاکنون توانسته است به مقام‌های کشوری دست پیدا کند و در سال گذشته چندین مقام کشوری را از آن خود کند.

ارم‌بین خاطر نشان کرد: از موفقیّت‌های برجسته ورزش شهرستان جیرفت می‌توان به کسب طلای پارالمپیک سعید افروز اشاره کرد که به عنوان اتفاق بسیار خوب قرن برای ورزش جنوب کرمان بوده است.



بنگاه‌های اقتصادی در حوزه ورزش می‌توانند نقش حمایتی داشته باشند

وی گفت: با توجه به اینکه در جنوب کرمان کمتر از افراد حمایت‌گر و بنگاه‌های ورزشی برخوردار هستیم توقع را باید از موفقیّت ورزش‌های تیمی کمتر کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت تأکید کرد: حرکت ورزش‌های انفرادی خیلی بهتر از ورزش‌های تیمی پیش رفته است که همین امر باعث شده که در سطح جنوب حرف برای گفتن داشته باشیم.

ارم‌بین افزود: جایگاه شهرستان جیرفت به عنوان ۴ شهرستان برتر در حوزه ورزش استان کرمان قرار دارد که این یک امتیاز، پتانسیل و موفقیّت بسیار خوبی است.

وی عنوان کرد: تلاش اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت بیشتر در حوزه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فضای ورزشی است و در این مورد بخش خصوصی وارد کار شده است.

ساخت و ساز و امکانات ورزشی در دستور کار اداره ورزش و جوانان جیرفت است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت مطرح کرد: در حال حاضر ۱۰ نفر سرمایه‌گذار جهت حمایت و کمک‌رسانی وارد حوزه ورزش شده و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان طی این ۲ سال بخش خصوصی وارد ساخت و ساز و امکانات ورزشی شده است.

ارم‌بین بیان کرد: از برنامه‌های در دست اقدام و چشم‌اندازهای اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت ورود بنگاه‌های اقتصادی به این حوزه خواهد بود.

وی افزود: ۳ چمن مصنوعی در حوزه روستایی نصب و افتتاح شده است و ۲۸ زمین زیرسازی جهت آماده نصب چمن است که در حوزه روستایی از برنامه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت است و این یک ظرفیت بسیار بزرگی  که در روستا متمرکز شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت مطرح کرد: مجموعه ورزشی تختی یک مجموعه قدیمی با قدمت در شهرستان است که در دل و مرکز ثقل شهرستان قرار دارد که در حال حاضر فعال و تیم‌های ورزشی در آن فعالیت دارند.

جوانان ورزشکار جیرفتی افتخار ورزش شهرستان هستند

سعید افروز ورزشکار پارا دو و میدانی ایران در رشته پرتاب نیزه است که او موفق شد در مسابقات پارالمپیک با پرتاب خود رکورد جهان را بشکند و به مدال طلا دست پیدا کند.

افروز اولین ورزشکاری است که در این رشته ورزشی بیش از ۴۰ متر را به ثبت رسانده است.



سعید افروز گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک سعید افروزها و ورزشکاران بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند تا ورزش شهرستان را به سمت موفقیت برسانیم.
 
افروز به اقدامات بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان برای شهرستان جیرفت پرداخت و افزود: بعد از حضور در مسابقات پارالمپیک توکیو و کسب مقام اول و زدن رکورد دنیا بیشتر تمرین خواهم کرد تا این موفقیت نیز ادامه داشته باشد.
 
جوانان روستایی با کمبود امکانات بهترین جایگاه و مقام‌ها را کسب می‌کنند

وی خود را به عنوان یک روستایی دانست و بیان کرد: جوانان می‌توانند از دل محرومیت و مشکلات در مسابقات مهمی همچون پارالمپیک شرکت کنند و مدال آور برای جنوب کرمان باشند.

ورزشکاران جیرفتی با وجود استعدادهای زیادی که در جنوب کرمان دارند در صورتی که واقعاً مورد حمایت قرار گیرند مقام‌ها و جایگاه‌ها بسیار خوبی را فراهم می‌آورند و موجب شادی مردم خواهند شد.

قهرمان طلایی رقابت‌های پارالمپیک تصریح کرد: وجود استعدادهای درخشان ورزشی در بین جوانان جیرفتی موج می‌زند و باعث افتخار آفرینی شهرستان جیرفت خواهند شد.

وی مطرح کرد: مسئولین با حمایت و همراهی می‌توانند باعث رشد و امید بیشتر ورزشکاران شوند.

افروز بیان کرد: راهکار برای همه ورزشکاران این است که حالا چیزی که بنده تجربه کرده‌ام داشتن اهداف و نوشتن آنها روی کاغذ خیلی مهم و تعیین کننده است و اینکه چند سال بعد در ورزش می‌خواهند در چه مرحله‌ای قرار بگیرند که متناسب با این داشتن نظم و صبر مهم است.



امکانات و زیرساخت‌های ورزشی بیشتر شود

وی عنوان کرد: بعد از مسابقات پارالمپیک با توجه به اینکه مسابقات آسیایی و جهانی و المپیک بعدی در پیش داریم هدف را بیشتر تمرینات گذاشته شده است تا رکورد خود را بهبود ببخشم.

او در ادامه افزود: حقیقتاً از مسابقات پارالمپیک که برگشتم خودباوری در بین دوستان و اطرافیان مخصوصاً بچه‌های روستا بیشتر شد و ورزش هدفمندتر از قبل شده و مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت ورزش در روستاها خواهیم بود.

افروز گفت: اگر امکانات و زیرساخت‌های ورزشی بیشتر شود خوب به تبع اون ورزش هم شکل منسجم‌تری خواهد داشت.

قهرمان طلایی رقابت‌های پارالمپیک تصریح کرد: اگر مسئولین به ورزش به عنوان یک محرّک و یک مسئله ملی که باعث پیشرفت یک جامعه در همه ابعاد و سلامت و پویایی و فرهنگ یک ملّت می‌شود توجه کنند و بیشتر حمایت مالی و معنوی داشته باشند مطمئناً ورزش بیشتر پیشرفت خواهد کرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcfe1dy1w6d0xa.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما