تاریخ انتشار :شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۹
۰
plusresetminus
روستای بندر جسرود در شهرستان بردسیر دارای ۲۹ خانوار جمعیت، فاقد برق و گاز است که بخشدار مرکزی این شهرستان می گوید؛ این منطقه از توابع روستای بیدخوان، خارج از طرح هادی است که سکنه دائم ندارد.
روستا«بُندر جسرود» دارای سکنه فصلی و خارج از طرح هادی است/ نماینده مجلس: مناطق حوزه انتخابیه با حداقل ۵ خانوار سکنه دائم، دارای برق هستند
به گزارش راه آرمان؛ در روزهای اخیر یکی از مخاطبین این پایگاه خبری، مطالبه ای را ارسال و خواستار پیگیری آن شد. روستای بندر جسرود از توابع روستای بیدخوان، شهرستان بردسیر  با ۲۹ خانوار جمعیت است که این روستا با طبیعتی زیبا و منطقه کوهستانی و گردشگری با جاذبه گردشگری (یخچال طبیعی) فاقد برق و گاز است.

گفتنی است این منطقه، چهار کیلومتر از روستای ده بالا بیدخوان فاصله دارد و با آنکه پیمانکار گاز رسانی در حال اجرای پروژه گاز رسانی است اما این بندر در طرح گازرسانی قرار نگرفته و این در حالی است که این منطقه بسیار سرد و مورد بی مهری مسئولین شهرستان قرار گرفته است، لطفاً صدای این مردم را به گوش مسئولین استان بخصوص استاندار دکتر فداکار برسانید.

روستا«بُندر جسرود» دارای سکنه فصلی و خارج از طرح هادی است

بر اساس گفته مخاطب این پایگاه خبری، برق این بندر نزدیک به ۵ سال از زمان دولت قبل درخواست شده و هر بار با بی توجهی مسولین مربوطه کاری انجام نشده است.

مهدی امامی در گفتگو با راه آرمان؛ در این خصوص گفت: منطقه عنوان شده از توابع روستای بیدخوان، خارج از طرح هادی است که سکنه دائم ندارد و سکنه آنها فصلی هستند به این معنا که زمانی که فصل برداشت محصول فرا می رسد مردم کوچ کرده و به منطقه می روند و زمانی که فصل برداشت تمام می شود، به شهر بردسیر بر می گردند.

بخشدار مرکزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه فاصله تا روستا زیاد و منطقه صعب العبور است، عنوان کرد: نامه نگاری با شرکت گاز شهرستان بردسیر و کرمان انجام داده ایم و کار در دست اقدام است که اگر در این زمینه علاوه بر پیمان و قرارداد، بیست و پنج درصد کار، می توانند کار این منطقه را انجام دهند؛ این مسئله انجام می شود.

تأمین آب منطقه با همکاری سپاه

وی بیان کرد: اما با توجه به اینکه این منطقه سکنه دائم ندارد و به هر روستا بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال 1395 و جمعیت ساکن،خدمات داده می شود، هر مشترکی که گازرسانی بخواهد، باید مبلغ زیادی در آنجا هزینه شود؛ اما تلاش می کنیم تا این امر انجام شود.

امامی با بیان اینکه متأسفانه این منطقه آب و برق نیز ندارد، تصریح کرد: جلسه ای را با همکاران سپاه و بسیج سازندگی داشته ایم تا در خصوص آب آشامیدنی منطقه اقدام شود و در زمینه تأمین گاز، شرکت گاز استان باید تصمیم بگیرد.

بخشدار مرکزی شهرستان بردسیر ابراز کرد: در خصوص تأمین برق منطقه نیز نماینده مردم بردسیر در مجلس، از یک سال گذشته پیگیر این مسئله است که بودجه و هزینه این امر بسیار زیاد است.

مسئولان استانی مسائل خدمات رسانی را با جدیت پیگیری کنند

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در مناطقی که سکنه دائم نداشته باشند، برای نگهداری دکل و تجهیزات برقی با مشکل رو به رو می شویم و بر اساس مصوبه و بخشنامه های وزارت نیرو هر جا که بالای ده خانوار دائم ساکن باشند، برق داده می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو شهرستان بردسیر و سیرجان جایی را نداریم که پنج خانوار به صورت دائم و تمام سال حضور داشته باشند و برق واگذار نشده باشد و مسئله عنوان شده را باید از مدیر برق استان جویا شد که پاسخگو این مهم باشند.

وی خاطر نشان کرد: من به عنوان نماینده مردم حتما درخواستم از مسئولان استانی این است که این مسائل را با جدیت بیشتر پیگیری کنند تا مردم از حداکثر نعمات خدمات رسانی آب، برق، گاز، مخابرات و اینترنت مناسب برخودار باشند.

انتهای پیام/م

  https://armanekerman.ir/vdcaaon6e49nuw1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین