تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۵
۰
plusresetminus
نمودارهایی که از خجالت آب شدند؛

سهم صفر زنان روستایی جنوب کرمان از ورزش و رفاه

زنان روستایی جنوب کرمان سهم اندکی از امکانات رفاهی و ورزشی دارند آنقدر ناچیز که در جرگه آمار قرار نمی گیرد، حتی نمیتوان گفت که از یک سالن کوچک با امکانات محدود برخوردارند.
سهم صفر زنان روستایی جنوب کرمان از ورزش و رفاه

به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،زنان روستایی در جنوب کرمان از طلوع آفتاب تا غروبش  پا به پای مردان و حتی  بیشتر از آنان فعالیت می کنند، زخم ها و دردهای  بسیاری به جان میخرد، اما هیچ سهمی از رفاه و آسودگی ندارند و این بی رحم ترین ، ناعادلانه ترین تقسیم از زندگی است.

  زنان روستایی جنوب کرمان با فعالیت های گوناگون شاهرگ حیاتی تولید در ایران هستند، آنان از ابتدایی ترین مراحل تولید تا انتهای برداشت فعالیت های سخت و طاقت فرسایی دارند تا بتوانند محصول را به دست مصرف کننده برسانند. این زنان رنج های بسیاری می کشند، در بحث عدالت های اجتماعی جایگاهی ندارند و از کمترین امکانات برخوردارند.


میرکی فعال حوزه زنان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: زنان جنوب کرمان سخم اندکی در ادارات دارند و همچنین در بحث ورزش و سلامت   مهجور مانده است و هیچ برنامه‌ای برای این زحمت‌کشان و تلاشگران در هفته دولت تدوین نشده بود.

باور غلط درباره‌ی زنان روستایی جنوب کرمان


میرکی فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: زنان روستایی مانند مردان کار می کنند و فعالیت دارند حتی در بعضی مواقع بیشتر،متاسفانه یک باور غلط وجود دارد که فعالیت زنان روستایی مانند ورزش است که این برداشت بسیار اشتباه است، ورزش تعریف خودش را دارد. زنان روستایی بر اثر فعالیت ها زیاد قطعا با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند در زمینه مفاصل و دردهای موضعی که حتما باید ورزش درمانی شوند.

به‌عنوان مثال وقتی زنان روستایی به پزشک مراجعه می‌کنند برای دردها در ناحیه کمر و پا، پزشک آب درمانی را به آنان معرفی می‌کند که این خود یک معضل است؛ کدام شهر در جنوب کرمان  یک استخر به معنی واقعی دارد. استخر که هیچ؛ یک سالن ورزشی استاندارد وجود دارد،پس بیماری درمان نخواهد شد که این مساله نیز هزینه‌های بسیاری در درمان به همراه خواهد داشت.

 

گره باز نشدنی ورزش زنان روستایی و عشایر


پورحیدر فعال حوزه زنان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: برنامه ششم توسعه که یکی از محورهای رفع تبعیض است،این برنامه در واقع برای از بین بردن فاصله هاست و برخورداری از موهبت های جاری در جامعه به‌طور یکسان است اما سؤال اصلی اینجاست ما چرا در جنوب کرمان خلاف این است.

این فعال حوزه زنان گفت: مسئولین جنوب کرمان باید فکری به حال زنان در مناطق محروم داشته باشند، زیرا اگر مشکلات زنان و خانوادهای آنان حل نشود شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود که مهاجرت به استان یزد یکی از این معضلات است  که خود این امر مشکلات اجتماعی بیشتری را به همراه دارد و مسئولان باید امکانات رفاهی، ورزشی و حتی اشتغال را فراهم کنند.
 

مسؤلان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند


کرمشاهی یکی دیگر از فعالان حوزه زنان در جنوب کرمان اظهار کرد: سال های سال است که در بحث اشتغال و ورزش بانوان با مشکلات جدی در جنوب کرمان مواجه هستیم، حتی مقام معظم رهبری تاکید فراهم داشتند که به بحث ورزش در زنان روستایی و عشایر رسیدگی ویژه‌ای  شود.

وی تصریح کرد: مسؤلان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و طرح های خودشان را ارائه دهند،این قشر اززنان ایران اسلامی عضوی از این اجتماع هستند و نیازمند رسیدگی و توجه دارند.

محرومانی که از درد به خود می پیچند


قدرتی یکی دیگر از فعالان حوزه زنان شهرستان رودبارجنوب به خبرنگار ما گفت:  جازموریان دکتر سونوگرافی ندارد مردم و مریض های این شهر و شهرستان رودبارجنوب اول از درد محرومیت ودوم ازدرد مریضی به خود می پیچند.

وی ادامه داد: مسافت شهرستانهای همجوار برای مردم جازموریان دوبرابر می شود تا به اولین پزشک سونوگرافی برسند با توجه به نیاز ضروری به این خدمات خصوصا برای زنان باردار و مردم شهرستان یک امر ضروری است.


انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdchiwnzx23nixd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین