تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
۰
plusresetminus
موکب ماهان حدود هفت سال است که در این منطقه برای خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین با ارائه خدمات متعدد، راه اندازی شده است که گفتنی است بیشترین افرادی که به این موکب مراجعه می کنند، زائرانی از کشور پاکستان، هند، کشمیر و بنگلادش هستند.
ارائه خدمات متعدد به زائران خارجی اربعین در موکب ماهان/ حضور روحانیون پاکستانی مقیم قم در این موکب
به گزارش راه آرمان؛ در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان قرار داریم. بسیاری از مردم به منظور زیارت اربعین و برگزاری مناسک مذهبی این ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام، به کشور عراق سفر می کنند.

در این بین جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند، کشمیر و بنگلادش است که از مرز میرجاوه و استان سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند و به منظور حضور در مرز شلمچه باید از استان کرمان و برخی از شهرستان های استان، مانند کرمان، سیرجان و بم عبور کنند و به همین دلیل در منطقه ماهان موکبی با ارائه خدمات متعدد راه اندازی شده است.

علی لنگری زاده در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ارائه خدمات به زائران سیدالشهدای علیه السلام در موکب خدمت گذاران حسینی استان کرمان گفت: در این موکب خدمات متعددی از جمله خدمات پزشکی، تأمین گازوئیل، سرویس بهداشتی، پذیرایی و غیره انجام می شود که تأمین سوخت در این موکب تنها برای اتوبوس های پاکستانی انجام می شود و اتوبوس های ایرانی باید خودشان، از جایگاه های دیگر سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند.

عشق خدمت به زائران سیدالشهدا علیه السلام

مسئول موکب خدمتگذاران حسینی استان کرمان ادامه داد: به منظور ارائه خدمات خودرویی، اکیپ هایی مستقر شده اند، هلال احمر و دیگر دستگاه های مربوطه نیز آماده خدمت رسانی هستند و زائران از دور روز آینده در موکب حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در موکب تعداد 50 خادم به صورت داوطلبانه و افتخاری و 60 نفر کارگر فعالیت می کنند، اظهار کرد: جاده ای که زائران طی می کنند و به کربلا می رسند به دست حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است و این مسئله چیزی به جز عنایت حضرت نیست و کار ما نیز قطره ای در برابر دریاست.

لنگری زاده تصریح کرد: اکثر افرادی که خدمت می کنند، سهم کوچکی در مصیبتی که به اهل بیت علیه السلام وارد شده است، سهم دارند و هر فرد به اندازه وسع و حال خود در این زمینه کمک می کند و از دیدگاه من هر کسی که بیشتر در این مسیر تلاش کند، حضرت به آن بیشتر عنایت دارد.

حضور روحانیون پاکستانی مقیم قم در موکب ماهان

علی باباییدر گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه موکب ماهان حدود شش الی هفت سال گذشته راه اندازی شده است، گفت: در این موکب تمامی خدمات رفاهی برای زائران اعم از خدمات پزشکی، پذیرایی و ارائه وعده های غذایی، خدمات خودرویی و غیره ارائه می شود.

فرماندار کرمان ادامه داد: بیشتر زائرانی که در این موکب حضور پیدا می کنند از جنوب استان و زائرین خارجی از کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش و کشمیر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور زائرین خارجی در موکب آیا افرادی برای ترجمه در موکب فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: هر ساله به این منظور تعدادی از روحانیون پاکستانی از قم در این موکب فعالیت می کنند که یا به صورت دائم هستند و یا به صورت شیفتی برای زائران سخنرانی، عزاداری می کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcft1dycw6d0ma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین