تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام توکلی امام جمعه موقت کرمان گفت: باید جنگ و گذشته این انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم تا تاریخ انقلاب را بدانند زیرا دشمنان به دنبال این هستند که این تاریخ را تحریف کنند.
باید تاریخ جنگ را برای جوانان تشریح کنیم/ دشمن از رزمایش جهانی شیعه عصبانی است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه در سراسر استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانید:

امام جمعه موقت کرمان: باید تاریخ جنگ را برای جوانان تشریح کنیم


پیاده روی اربعین بسیاری از نقشه های دشمنان را برای ایجاد اختلاف بین مسلمان شیعه و سنی نقشه بر آب کرد.

حجت الاسلام توکلی در نماز جمعه افزود: در روایات آمده خواندن زیارت اربعین یکی از نشانه های ایمان است زیرا امام حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه است.

خطیب جمعه کرمان گفت: پیاده روی اربعین آثار وصل شدن به امام حسین (ع) را به بشریت جهان نشان داد به گونه ای که غیرمسلمانان نیز برای زائران در پیاده روی اربعین، موکب برپا کردند.

وی  ادامه داد: امام صادق (ع) در یکی از روایات فرمودند زیارت امام حسین (ع) در قلب دشمنان کینه ایجاد می کند و دشمنان ما رفتن به زیارت امام حسین (ع) را عیب می دانند همانگونه که دشمنان تبلیغات گسترده و همه جانبه خود را در فضای مجازی برای کمرنگ شدن پیاده روی اربعین منتشر کردند.

خطیب جمعه کرمان گفت: ملت و کشوری که با امام حسین (ع) باشد؛ برکت خواهد داشت و نمونه آن حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام توکلی بیان کرد: اروپای به اصطلاح سبز در کمبود انرژی دست و پا می زدند و به شهروندان خود توصیه می کنند که خانه هایشان را برای زمستان عایق بندی کنند تا انرژی کمتری مصرف شود در حالی که یک زمانی برخی اروپای سبز را بر سر دیگران می زدند و افتخار می کردند تابعیت آنجا را دارند و اکنون وضعیت آنها در حوزه آب و برق و مواد غذایی نگران کننده شده است.

وی ادامه داد: چهل سال است همه این مراحل را پشت سر گذاشتیم و مقاومت کردیم و امروز ایران در جایگاهی قرار گرفته که همان اروپای سبز از ایران می خواهد تا برای گرفتن سوخت از روسیه برای فرانسه تجدید نظر کند.

وی گفت: باید جنگ و گذشته این انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم تا تاریخ انقلاب را بدانند زیرا دشمنان به دنبال این هستند که این تاریخ را تحریف کنند.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به ظرفیت های عظیم کشور ادامه داد: در نظام تولید مشکلی نداریم بلکه در نظام توزیع مشکل وجود دارد.

وی  گفت: قبول دارم برخی از مدیران به وظیفه خود عمل نمی کنند و برخی از مدیران می خواند از طریق تلفن و یا به صورت ویدئو کنفرانسی مدیریت کنند که با اینگونه مدیریت ها، مشکلات کشور حل نمی شود.


 

امام جمعه موقت عنبرآباد: پیام اربعین وحدت در مقابل استکبار جهانی است


حجت الاسلام والمسلمین محمود بهروزه امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا، پرهیز از محرمات الهی است که اگر انسان در جایگاهی قرار بگیرد و بخواهد مسیری را خلاف معرفت، شناخت الهی و فطرت خود برود؛ ندایی او را باز می‌دارد که آن ندا همان تقوا است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: انسان داری سه ویژگی است؛ اول در برابر دشمن که شیطان است انسان به یک ندای درونی و واعظ قلبی نیاز دارد. دوم یک مدافع جدی در قلب انسان برای جلوگیری از ورود هرچیزی به قلب باید داشته باشد و سوم محاسبه نفس باید داشته باشد که این شخص خوشبخت است.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز با تسلیت اربعین حسینی علیه السلام عنوان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند: "کسی که زائر قبر سیدالشهداء در کربلا باشد مانند کسی است که خداوند متعال را در عرش اعلی زیارت کرده است" حالا عده ای به زیارت سیدالشهدا خرده می‌گیرند و با خلط مبحث آن را ضد ارزش جلوه می دهند.

وی افزود: امروز اربعین مختص شیعه یا سنی نیست بلکه این حرکت فراملی و مذهبی برای همه آحاد مردم جهان پیام وحدت در مقابل استکبار جهانی دارد؛ همان وحدتی که اسلام همیشه مد نظر قرار داشته و دارد.

امام جمعه موقت عنبرآباد خاطرنشان کرد: از آثار اربعین آثار سیاسی است، بدین معنی که جبهه مقاومت امروز این علم را بدست گرفته است مانند روز عاشورا که یاران سیدالشهدا علیه السلام علم را بدست داشتند‌.

حجت الاسلام بهروزه افزود: معارف اخلاقی در پیاده روی جهانی اربعین متجلی بود و این از دیگر آثار فاخر اربعین است که دشمن به دنبال گرفتن آن از ما است که باید هوشیار بود.

وی گفت: امام راحل به دنبال راه اندازی یک حکومت مرفه و بی درد نبود بلکه ایشان می‌خواستند جایگاه معرفتی اسلام را برای مردم بیان کنند و مردم را از ملیت و گروه گرایی و تفرقه بازدارند و امروز نباید گذاشت دشمن راه امام را تحریف کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزه با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: برخی جاهلانه و یا عامدانه بین صفوف مسلمین تفرقه می اندازند تا دستاوردهای انقلاب کمرنگ شود همان دستاوردی که بسیجیان زنان و مردان و آحاد مردم ایران در جنگ هشت ساله برای بدست آوردن آن خون دادند.

خطیب نماز جمعه عنبرآباد با گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی گفت: شعرای ما باید برای مکتب و دین نگاه ویژه معرفتی داشته باشند.

وی با تبریک بازگشایی مدارس محضر فرهنگیان و دانش آموزان بیان کرد: باید نظارت بر بازار بیشتر شود برخی گرانی ها در بازار اول مهر و سودجویی ها بیداد می کند حتی موجب ترک تحصیل دانش آموزان کم بضاعت در این‌مسیر می شود.

وی افزود: در فصل آغاز مدارس همگی باید به امداد افراد بی بضاعت بشتابیم و اهالی رسانه و مراکز نیکوکاری روی این مسئله تاکید داشته باشند.
 

امام جمعه موقت قلعه گنج: لزوم حل مشکل جایگاه های سوخت جنوب کرمان


 حجت الاسلام والمسلمین«یحیی احمدی زاده»امام جمعه موقت شهرستان در خطبه  نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امام صادق (ع)فرمودند: بنی هاشم یک سال شب و روز سر قبرمطهر امام حسین (ع) گریه کردند سوگواری کردند این یعنی جهاد تبیین اهل بیت علیهم السلام ،در شیوه عزاداری اهل بیت (ع) نگاه می کنیم چگونه روشنگری می کردند چگونه تبیین می کردند.

 خطیب موقت قلعه گنج تاکید کرد: هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی میداریم.

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عنوان کرد: مسئله ای که مردم جنوب استان کرمان را به نوعی رنج می‌دهد صف جایگاه های سوخت است و مردم خواستار رفع این محدودیت ها هستند و هفته گذشته شاهد دو شهید یکی در راه امنیت، شهید عارف رمشکی و دیگری شهید در راه سلامت، عباس پالش که سلام و صلوات به روح این عزیزان می فرستیم و از خداوند متعال می خواهیم با اهل بیت علیهم السلام خاصتاً اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور شوند.
 

امام جمعه رودبارجنوب: اربعین رسانه ای بین المللی برای جهانی سازی حماسه حسینی است


حجت الاسلام والمسلمین  افشارمنش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه پیاده روی اربعین فرصتی برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است تا عاشقی خود را ابراز کنند، افزود: دشمن که از اتحاد مردم و کشورهای مسلمان می‌هراسد در ادبیات خود می‌کوشد که آن را کمرنگ نشان دهد اما حضور میلیونی مردم از اقصی نقاط جهان همواره مهر باطل بر نیت آنها زده است.

وی با بیان اینکه یکی از خباثت دشمن در تروریست نشان دادن مسلمانان است، ابراز کرد: مهم ترین درس اربعین این است که در هیچ شرایطی نباید از موضع انقلابی عقب نشینی کنیم هم چنانکه اهل بیت علیه السلام چنین کردند و شاهدیم که اربعین هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود.


افشارمنش با بیان اینکه امروز امام حسین (ع) جهانی شده است خاطرنشان کرد: اربعین به عنوان یک رسانه بین المللی برای جهانی سازی حماسه حسینی است و از پیش نیازهای ظهور منجی بشریت آن است که جهان امام حسین (ع) و حماسه حسینی را بشناسد.
 
خطیب جمعه رودبارجنوب به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از مقاطع  فراموش نشدنی و بی نظیر کشور است.
 
وی عنوان کرد: بعد معنوی دفاع مقدس مهمترین دستاورد بود که موجب روحیه معنوی ایثار، شهادت، شب زنده داری،پیروی از مکتب عاشورایی و توسل به اهل بیت علیهم الاسلام بود.
 
افشارمنش به راهکار های انتقال ارزشهای دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد:خواندن وصیت نامه شهدا،رفتن به دیدار خانواده های شهدا،رفتن به زیارت قبور شهدا،خواندن کتب دفاع مقدس، شرکت در اردوهایی راهیان نور  و دیدار و نشستن پای صحبت های یادگاران 8 سال دفاع مقدس مهمترین راههای انتقال ارزشهاست.

 
خطیب جمعه رودبارجنوب در ادامه به تهاجمات فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی برای از بین بردن هویت اسلامی دینی اشاره کرد و افزود: راه مقابله با تهاجمات دشمن،بالا بردن قدرت دفاعی فرهنگی کشور از طریق تقویت اعتقادات،دشمن شناسی و تقویت بینش سیاسی،اصلاح اقتصادی و جلو گیری از عوامل نفوذی ها در حوزه سیاست فرهنگی است.

 
 حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش به معظل طلاق در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه از هر ۳ یا۴ ازدواج یکی منجر به طلاق می شود.

 
وی مهمترین عامل طلاق را فراموش شدن نقش ریش سفیدان و بزرگان خانواده و از بین رفتن قبح طلاق دانست و افزود: عدم مهارت های زندگی، همسر گزینی نادرست،عدم دخالت والدین منجر به افزایش آمار طلاق می شود.

امام جمعه رودبارجنوب به مرگ ملکه انگلیس اشاره کرد و افزود: در اروپای مدرن حکومت موروثی است و ملکه یا پادشاه اختیارات بسیار زیادی از جمله انتصاب اعضای مجلس،عزل و نصب وزیران و تنفیذ نخست وزیر را دارند.

وی در پایان به جنایات انگلیس علیه ایران پرداخت و بیان کرد: تحمیل قرار داد ۷۰ ساله رویترز به ایران در سال ۱۸۷۲ و جدا کردن افغانستان و بحرین از ایران و کودتای ۲۸ مرداد از جمله جنایات انگلیس علیه ایران است.

امام جمعه جازموریان: دفاع مقدس نماد عزت، ایثار و مقاومت ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه هلی نماز جمعه این هفته با تسلیت اربعین حسینی وضمن سفارش به تقوای الهی افزود: یکی از واژگان مهم در همه ادیان الهی موضوع تقواست که در شخصیت انسان دخالت مستقیم دارد و در رشد معنوی انسان دخالت مستقیم دارد.


وی ادامه داد: اولین دلیل ماندگاری اربعین تحمل غم و اندوه برای ابا عبدالله الحسین علیه السلام است که همه هستی و وجودشان در راه خدا فدا کردند تا بندگان از جهالت در بیایند.    


امام جمعه جازموریان به راهپیمایی تمدنی اربعین اشاره کرد و گفت: پدیده تمدن راهپیمایی اربعین حسینی واجد ویژگی های منحصر به فرد رسانه ای ارتباطات و تبلیغاتی است که کمتر به آن توجه شده است این همه آثار بی بدیل برای بزرگترین همایش معنوی و اجتماعی جهان  دشمنان را به واکنش واداشته است که در ابتدا با عصبانیت و غیظ دشمنان همراه بود که در اوایل با سانسور و بایکوت خبری و تحریف و وارونه نشان دادن جریان اربعین شروع کردند اما در زمان کنونی دریافته اند که دیگر قادر به بایکوت خبری پدیده جهانی اربعین نیستند اما باید مراقب باشیم نقشه های دشمن اجرا نشود.


خطیب جمعه جازموریان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بزرگنمایی از ضعف های مسئولان در برپایی اربعین حسینی و هم چنین برجسته سازی برخی از ضعف های دولت عراق در پاسخگویی به نیازهای زوار هست و جا دارد از همه برگزار کنندگان از ملت و دولت عراق  که با جان و دل از زائران ابا عبدالله پذیرایی کردند و هم چنین از متصدیان و متولیان و مردم رودبا رجنوب و جازموریان در برپایی  موکب حضرت ابی عبدالله در کربلای معلی تقدیر و تشکر میکنم.


 امام جمعه جازموریان از تمدن نوین جهانی  مد نظر رهبر انقلاب سخن گفت و ادامه داد: مهمترین دغدغه رهبر انقلاب حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی است تمدنی که بر پایه (الگوی پیشرفت) بومی اسلامی و ایرانی قابل بنا نهاده است تعریفی که رهبر انقلاب برای پیشرفت ارائه می کند تعریفی نوین و غیر از مفهوم توسعه است رهبر انقلاب نسخه های پیشرفت غربی را برای سخت تمدن اسلامی کارآمد نمی دانند و حتی فراتر از این معتقدند و هم اکنون در آستانه گام هفتم پیشرفت ایران اسلامی هستیم باید مسئولان تلاش کنند که سر فصل های هفت گانه را به نحو احسن اجرا کنند.


حجت الاسلام صادقی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد:دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و مهمترین بخش های انقلاب اسلامی است ونماد همیشگی شکوه عزت ،ایثار و مقاومت ملت ایران است آن چیزی که برای ما مهم است گنجینه دفاع مقدس را به نسل بعد انتقال بدهیم و مسئولان هم نگاه تیم ساز و کادر ساز نسبت به جوانان داشته باشند و اعتماد به نظام ملی را به جوانان گوشزد نمایند.


امام جمعه جازموریان با توجه به مرگ ملکه انگلیس و اختیارات او افزود: ملکه انگلیس که در گذشت نه تنها یک مقام تشریفاتی نیست بلکه قدرتش فراتر از قانون است که پادشاه حدود ۱۵ کشور است حتی کشورها یی مستعمره انگلیس هستند و دخالت در امور این کشور دارند و مردم در انتخاب حکومت هیچ نقش ندارند.

امام جمعه موقت زرند: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش خانواده هستند


حجت الاسلام ایزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به اربعین حسینی گفت:  افرادی زیادی زحمات بسیاری را متحمل شدند تا میلیون ها انسان جابرگونه در اربعین سالار شهیدان قدم بردارند. 

وی افزود: با نگاه به تاریخ و در زمان متوکل عباسی دشمنان اسلام دنبال خاموش شدن این نور بودند و برنامه های خاصی جهت تخریب حرم اهل بیت "علیهم السلام"  و حرم اباعبدالله الحسین "علیه‌السلام" اجرا کردند و امروزه نیز استکبار جهانی با وجود آوردن داعش این مسیر را در پیش گرفت، اما می بینیم که به اهداف خود نرسیدند. 

وی خاطر نشان کرد: زمانی که سرکرده داعش در سامرا با شکست مواجه شد طی بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش عراق با هم دستی گروه قاسم سلیمانی باعث عدم تخریب حرم اهل بیت علیهم السلام شدند.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به جنایات گروه داعش افزود: همه ما آرامش و امنیتی که هم اکنون داریم را مدیون خون شهدا هستیم باید این موهبت را قدر بدانیم.

وی با اشاره به قدردانی از نظام اسلامی کشورمان متذکر شد: هرچند مشکلاتی در کشورمان وجود دارد و یک سری شیطنت ها توسط دشمن های خارجی و داخلی دیده می‌شود اما آنچه از زحمات دولت انقلابی مان می‌بینیم قطعا آینده روشنی خواهد بود. 

وی با اشاره به هجمه های فضای مجازی گفت: خوراک دشمن تفرقه افکنی است، مواظب باشیم شبه هایی که دشمن در مجازی ایجاد می‌کند ما را فریب ندهد. 

وی با توجه به پیاده‌روی اربعین افزود: 
سیل جمعیت عشاق امام حسین علیه السلام و میهمان نوازی خانواده های عراقی که از آنچه در توان دارند در اختیار زائران قرار می‌دهند حماسه ای بزرگ در جهان اسلام را رقم خواهد زد. 

حجت الاسلام ایزدی با توجه به پیاده روی اربعین در زرند گفت : از همه شهروندان جهت  شرکت دراین پیاده روی عظیم دعوت به عمل می آوریم که دارای ثواب و اجر عظیمی است

خطیب جمعه زرند با اشاره به بازگشایی مدارس در آستانه مهرماه گفت: در نزدیکی همه ما افرادی هستند اما به سختی امورات زندگی شان را می‌گذرانند و بعضا در مقابل فرزندانشان شرمنده هستند چه خوب است هر شخص با توجه به توان خود به این افراد کمک کرده تا خانواده آنها شرمنده فرزندان خودشان نباشند. 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: دغدغه این روزها دغدغه مسائل خانواده است 
دشمن با برنامه ریزی های مستمر جهت کمرنگ کردن ارزش خانواده تلاش های بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جامعه بشریت انجام داده است.

وی در آخر با اشاره به ۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: جوانان این مرز و بوم با پیروی از مکتب امام حسین "علیه السلام" رفتند جانانه دفاع کردند و از آرزوها و آمال های خودشان برای حفظ کشورشان گذشتند.
 

امام جمعه راور: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است


حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز استکبار و دشمنان اسلام بیش از همه چیز از پیاده روی اربعین عصبانی هستند زیرا این پیاده روی پیام هایی دارد.

وی ادامه داد: اولین پیام آن این است که قدم به قدم این پیاده روی اعلام می کند به سمت ظهور امام زمان (عج) حرکت می کنیم و از رنگ خونین حسین بن علی به سبز یعنی ظهور امام زمان(عج) می رسیم.

امام جمعه راور افزود: دشمنان می دانند وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند خود را منتقم امام حسین (ع) و منتقم خونهایی که در عاشورا روی زمین کربلا ریخته شد و بدون هیچ پیامی آنهارا نادیده گرفته اند اما ملت ایران آن پیام را شنید و با سرتاسر وجودش فریادش از دلش سرزمین ایران و ایرانی بلند شد و فریاد برآوردند لبیک یا حسین معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: اینها دشمنان را می‌ترساند چون مجسمه عدل و عدالت ظهور است و زمانیکه امام زمان (عج) پا به عرصه ظهور گذارد دیگر کسی نمی تواند ادعا کند و پا بر گلوی دیگران بگذارد و همه ذخایر آنها را ببرد و کسی نتواند حرفی بزند، وقتی امام زمان (عج) ظهور کند دیگر نمی توانند ظلم کنند.

حجت الاسلام زمانی در ادامه سه شاخصه از پیاده روی اربعین که وقتی محقق شود امام زمان ظهور خواهد کرد را بیان کرد: اولین آنها این است که هرکس می رود به سوی امامش حسین بن علی (ع) می رود با هر ایده و اهل هر فرقه و دین، اگر یاد بگیریم همه حرکت ها باید به سوی امام پیش رود این پیاده روی ما را به ظهور می رساند.

وی افزود: دومین مولفه این است که این حرکت مقدمه قرار می‌گیرد برای ظهور امام زمان (عج)، انتظار فرج یعنی حرکت، باید به اندازه توانمان برای ظهور پویایی از خود نشان دهیم‌.

امام جمعه راور بیان کرد: سومین مولفه این است این حرکت سختی و مشکلاتی دارد اما وقتی محبت و مودت چاشنی آن قرار گرفت تمام مشکلات را آسان میکند.

امام جمعه ریگان: مجالس عزاداری ترویج فرهنگ علوی است


نماز جمعه ی این هفته شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برگزار شد.

وی گفت: از شهردار و شورای اسلامی شهرستان تشکر ویژه میکنم که در مجالس اهل بیت سنگ تمام می‌گذارند و در راستای فرهنگ علوی و شیعه  کمک های بسیاری در این زمینه انجام می‌دهند.

حبیب رضازاده گفت: جاماندگان اربعین فردا از مسجد ابوالفضل ع تا مسجد جامع در ساعت ۱۰صبح عزاداری می‌کنند و پیاده روی می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهر های مجاور از جمله عباس آباد و رحمت آباد می‌توانند دسته های عزاداری شان به به سمت مسجد ابوالفضل ع راهنمای کنند و در این اجتماع عظیم شرکت کنند.

خطیب جمعه شهرستان ریگان گفت : ائمه جماعت مساجد و مردم روستاها ی اطراف اعلام کردند ما در  این اجتماع بزرگ حضور پیدا می‌کنیم.
 

امام جمعه جیرفت: مدیران از بدخلقی و ترش رویی دوری کنند


 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند که پروا داشته باشید و اجتناب کنید از گناه و معصیت در جامعه که برای همه ما بهتر است.

امام جمعه جیرفت افزود: قلب انسان عاقل گنجینه و صندوق اسرار او است و اسرار و راز خود را در میان دیگران به اشتراک نمی‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: خوشرویی داغ محبت است و برای انسان و تحمل سختی‌ها و ناگواریی‌ها در رفع عیوب است و انسان خوش برخورد و خوش اخلاق باعث جلب محبت دیگران می‌شود.

خطیب جمعه جیرفت مطرح کرد: یکی از عوامل موفقیّت انسان در هر کاری خوشرویی است که باعث جلب مشتری و محبت انسان‌ها می‌شود.

وی افزود: بد اخلاقی و بدرویی و عبوس بودن باعث فرار دیگران می‌شود و این یک نکته بسیار مهمی برای همه انسان‌ها علی الخصوص مدیران است.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: اگر می خواهید موفق باشید باید با اخلاق و خوشرویی و لب‌های خندان با مردم برخورد شود که موفقیت را در زندگی دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم عنوان کرد: هنگامی که با برادران خود ملاقات و برخورد می‌کنید خوشحالی و مسرت را برای آن‌ها اظهار کنید تا موجب جلب رضایت همه خواهد شد و آثار خوشحالی و مسرت بر چهره شما بسیار مفید در زندگی خواهد بود.

 

هشدار امام جمعه رفسنجان در مورد به کار گیری اتباع بیگانه غیر مجاز


حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، با اشاره به آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی برای کمک به دانش آموزان نیازمند کمیته امداد متولی این امر است و کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری می کند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه اتباع بیگانه در همه کشورهای دنیا حضور دارند، گفت: در ایران نیز اتباع بیگانه حضور دارند؛ آنچه که مهم است این است که اتباع بیگانه باید مدارک هویتی و مجوزهای ورود به آن کشور را داشته باشند.

وی افزود: همانطوریکه مسئولین وظیفه دارند از جان و مال شهروندان حمایت نمایند از جان و مال و آبروی کسانی که قانونی وارد کشور شدند باید دفاع کند.

حجت الاسلام عسکری گفت: به دنبال حادثه ای که در بهرمان نوق رخ داد بر خود لازم می دانم از نیروی انتظامی تشکر کنم که قضیه را رصد و مجرمین را دستگیر کردند. ضمن اینکه مسئولین تامین امنیت در مورد اتباع بیگانه ای که مجوز اقامت ندارند، تصمیم جدی تری دارند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: کسانی که اتباع بیگانه فاقد مدرک و مجوز اقامت را در خانه، کارگاه، دامداری یا تلمبه چاه کشاورزی به کار گرفته اند یا منزل به آنها اجاره داده اند، در جرم شریک هستند و به عنوان مجرم با آنها برخورد قانونی می شود.

وی با تاکید بر نقش امنیت افراد در جامعه و رعایت ضوابط قانونی در این رابطه، تصریح کرد: هر گونه فعالیت و تبلیغ در فضای مجازی با اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی و غیرمجاز خلاف قانون است.

عسکری با اشاره به مذاکرات برجام و نرسیدن توافق طرف های مذاکره، گفت: ایران را مقصر این عدم توافق اعلام می کنند درحالیکه عهد شکنی و بدعهدی آمریکا و خروج یک طرف برجام توسط رئیس جمهوری آمریکا و عمل نکردن اروپایی های به تعهداتشان بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: اروپاییان در مسائل اقتصادی به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند در حالیکه ایران به تمام تعهداتش عمل کرد. اگر مطالبات بی دلیل نخواهند راه برای مذاکره و توافق باز است اما؛ آنها به دنبال توافق عدلانه نیستند دنبال توافق ظالمانه هستند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: ایران در تمام زمینه های نظامی، ماهواره ای، انرژی هسته ای و ... به خود متکی و مقتدر است و زیربار ظلم و زور و تحمیل آمریکا و اروپائیان نخواهد رفت.

وی بیان کرد: در بین مذاکرات کجای دنیا رسم است که تحریم کنند، به قول فرمایش مقام معظم رهبری ما راستی آزمایی می کنیم تا ببنیم به تعهداتشان عمل می کنند یا نه.

خطیب نماز جمعه رفسنجان ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: تنها کسی که دربین امامان اربعین دارد امام حسین (ع) است، اربعین فصل مهمی در مسئله مبارزه و قیام امام حسین (ع) است و زیباترین جهاد تبیین توسط حضرت زینب (س) به نمایش درآمد و چهره بنی امیه را رسوا کردند و مردم را از خواب بیدار کرد.

وی ادامه داد: امروز بعد از 1400 سال از 80 کشور جهان جمعیت بیش از میلیون ها نفر به زیارت امام حسین (ع) می آیند و عمده پذیرایی توسط دو دولت و مردم ایران و عراق انجام می شود.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: اربعین میدان نمایش عشق و ایثار است، گرما و مشکلات نتوانست جلوی مردم و موکب ها را بگیرد.

وی ابراز کرد: از مردم و مسئولین دولت عراق که زمینه امنیت زوار و از مراجع و علمای شیعه عراق که فضای معنوی و همدلی را بین مردم و زورا به وجود آورند، تشکر می کنم در هیج جای دنیا چنین جلوه هایی را نمی توان دید.
 

امام  جمعه فاریاب: دشمن از رزمایش جهانی شیعه عصبانی است


خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

حجت الاسلام گروهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی بیان کرد: دشمن از رزمایش جهانی شیعه عصبانی شده است، عشق به امام حسین(ع) موجب این اجتماع است و باعث وحدت است، نتیجه وحدت پیروزی مسلمانان است.

وی افزود: زمانی که امام زمان (عج)ظهور می کند، می فرمایند: من فرزند امام حسین و منتقم خون اباعبدالله الحسین هستم، این پیاده روی باعث شناساندن امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عجل الله فرجه) می شود و این تجمع عظیم مقدمات ظهور را فراهم می کند.

امام جمعه گفت: مرگ ملکه انگلیس یادآور فساد، خباثت ها و جنایت های ۱۵۰ ساله کشور انگلیس است که هفتاد سال در زمان این ملکه بوده است.

حجت الاسلام گروهی افزود: یکی از ظلم های انگلیس این است که آن زمانی که ایران مبتلا به قحطی بود، انگلیس مواد غذایی ایران را خرید و از طرفی مانع واردات سایر کشورها به ایران شد و حتی پول نفت را هم نمی دادند.

وی گفت: نتیجه اقدامات انگلیس این شد که ایران دچار قحطی شدید شد و از جمعیت بیست میلیونی، حدود ده میلیون نفر ایرانی طی پنج سال بعلت کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه جان باختند.

خطیب نماز جمعه فاریاب در پایان از مهمان نوازی مردم عراق نهایت تقدیر و قدردانی را به عمل آورد.

امام جمعه رابر: الگوی مدیریتی مردمی اربعین در همه امور تکثیر شود


حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از  عواملی که باعث شد که نهضت کربلا  ماندگار شود عمل صالح است.

وی افزود:قرآن کریم می فرماید: هر کس کار شایسته ای انجام دهد خواه مرد باشد یا زن در حالی که مومن است به طور مسلم او را حیات پاکیزه ای می بخشم.
خطیب جمعه رابرگفت: علامه طباطبایی (ره) می فرماید :  عمل صالح عملی که دو ویژگی داشته باشد اولین ویژگی قصد قربت در آن باشد یعنی برای خدا باشد  دوم اعتقادات انسان را تقویت کند.وقتی عمل صالح انجام دهید اعتقاد انسان قوی می‌شود.

وی، اظهار کرد: کربلا مصداق عمل صالح بود بنابراین ماندگار شد.

خطیب جمعه رابر افزود: کسانی ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، محبوب هستند.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با تسلیت فرارسیدن ۲۰صفر اربعین حسینی درباره پدیده اربعین گفت: اتصال به ظهور و معرفی امام زمان(ع) با امام حسین(ع)  است.
وی، با بیان اینکه در روایات آمده است وقتی حضرت حجت ظهور میکند حضرت خود را با امام حسین علیه السلام معرفی میکند، افزود: بنابراین راه شناساندن امام زمان به مردم دنیا،  شناساندن امام حسین (ع) است.

 وی ادامه داد: اربعین بهترین فرصت برای ادای دین و این  مسئله مهم است در این کنگره بین المللی پیاده روی اربعین رزمایش ظهور خود نشان می‌دهد.

خطیب جمعه رابر، اربعین را  بهترین بستر برای گسترش گفتمان سازی عمومی خواند و عنوان کرد: اربعین بهترین بستر برای گسترش دیپلماسی عمومی است گفتمان سازی عمومی  پیوند های  هویتی وعاطفی که  بین دو کشور ایران و عراق ایجاد کرده است نه تنها در این دو کشور بلکه از پنج قاره جهان میلیون‌ها زائر در این کنگره بین المللی حضور پیدا میکنند یا عشق، با معرفت، در یک خط و دریک مسیر، با یک گفتمان با یک شعار لبیک یا حسین  وحدت بین المللی را نمایش می‌گذارند.

وی افزود: استقبال فزاینده، صعودی و جهشی  مردم ایران از پیاده روی اربعین علیرغم شدت گرفتن  همه مشکلات اقتصادی در این سال های اخیر است این افزایش جمعیت امسال زائران حسینی نشانه ای از کارآمدی فرهنگی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران  در توسعه دین داری و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است.

 خطیب جمعه رابر گفت:  حضور عاشقانه میلیون ها ایرانی عاشق اهل بیت  در پیاده روی اربعین علیرغم تحمل سختی مالی و جسمی در این مسیر نشانه رشد و شکوفایی دینداری مردم است.

وی، بیان کرد: مراسم اربعین یک سبک زندگی و الگوی حل مسائل اجتماعی و فرهنگی است که قابل الگو برداری، مدل سازی و توسعه به  سایر امور است.

وی،  راهپیمایی اربعین را  بزرگترین عمل صالح همگانی و جمعی خواند و افزود:  پیامد آن به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی منجر شود در حوادثی مثل سیل در ایران، این الگو توسط مردم ایران تکثیر و موکب داری و همدلی عمیق مردم تکرار شد.

خطیب جمعه رابر گفت:   الگوی مدیریتی مردمی در اربعین و کارآمدی این الگوی مردمی باید در همه امور تکثیر شود ایجاد موکب های اشتغال، موکب حجاب و عفاف ، موکب های خانوادگی از این قبیل است که در واقع  دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی اربعین در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی ما لازم و ضروری است.
 

امام جمعه بافت: قیام امام حسین(ع) برای ماندگاری سنت رسول خدا(ص) بود


حجت الاسلام محمد زاده امام جمعه بافت در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت اربعین حسینی و ضمن  سفارش به تقوای الهی  گفت: تداوم نهضت امام حسین (ع )علت های متعدد دارد زنده نگه داشتن عاشورا به خواست خداست، برای هیچ یک از ائمه اربعین نداریم در همین راهپیمایی دیده می شد که از چندین کشور اسلامی زائر آمده با تحمل سختی ها با عشق و علاقه کوچک و بزرگ آمده اند. یک حرارتی خدا در دل انسانها ایجاد کرده که سرد نخواهد شد.

وی در ادامه افزود :قیام ابا عبدالله که رنگ وبوی خدایی دارد در مسیر حق است و برای این است که  سنت رسول خدا ماندگار باشد اهل بیت ما تشویق کرده اند که قیام را زنده نگه دارید، امام صادق (ع )میفرمایند: هرکس برای زیارت قدم بردارد قدمی که برمیدارد گناهانش بخشیده میشود و ولی الله نام می گیرد و پاک می شود  وصفا پیدا می کند.

حجت الاسلام محمد زاده  در ادامه ضمن اشاره به چند فراز از زیارت اربعین بیان کرد: امام برای شناخت و بصیرت حرکت می کند با خانواده و خون خودش را می دهد تا ما در جهالت نمانیم، جهالت در مقابلش عقل است، علم نیست یعنی ممکن است کسی عالم باشد با سواد باشد اما جاهل باشد ولی زمان خودش را نشناسد امام معصومش را نشناسد، مسئله معرفت ولی خدا در همه زمان ها هست.

وی در ادامه گفت: کل یوم عاشورا کل ارض کربلا کلام حکیمانه است همیشه ولی خدا هست، حق است  عاشورا است ، مهم این است که ما ولی خدا را بشناسیم در رکاب او قرار بگیریم در زمان غیبت ولی فقیه،ولی خداست.

امام جمعه بافت در ادامه افزود : علمای بزرگی مثل حضرت امام عقیده شان این است تمام آنچه که امام معصوم بعنوان ولی خدا ، خدا به او داده بود به ولی فقیه هم عنایت کرده و تمام اختیارات به ولی فقیه داده شده است و دشمن همیشه سعی دارد ولی خدا آن طور که باید شناخته نشود ، از زمان انقلاب دشمن همیشه نسبت به ولی فقیه چه امام (ره) و چه حضرت آقا دشمنی داشته است.

حجت الاسلام محمد زاده در پایان گفت: تا در راهپیمایی شرکت نکنید عظمت را متوجه نخواهید شد مخصوصا محبتی که مردم عراق به ما دارند.
 

امام جمعه کوهبنان: مشکلات جاده کوهبنان به زودی مرتفع می شود


حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی امام حسن عسکری (ع) گفت: از نشانه های انسان مومن است که در شبانه روز ۵۱ رکعت نماز بخواند، زیارت اربعین را قرائت کند ، انگشتر به دست راست کند ، سجده بر خاک نماید و بسم الله را در نماز بلند بگوید.

وی تاکید کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم جا دارد مومنین در برنامه های عزاداری این روز حضوری گسترده داشته باشند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: سفر مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد را به شهرستان کوهبنان داشتیم که پیرامون حساب صد حضرت امام (ره) مباحثی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ابراز کرد: اولین مسکن طرح نهضت ملی مسکن در استان با حضور استاندار ، نماینده شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه در شهرک شهید سلیمانی کوهبنان افتتاح شد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: سفر استاندار را به کوهبنان داشتیم که با پیگیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی مساله جاده کوهبنان بزودی مرتفع می شود و مسائل بهداشتی و ورزشی شهرستان نیز مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: در آستانه سال تحصیلی و شور عاطفه ها هستیم که وجوه جمع آوری شده در نماز جمعه به جشن عاطفه ها اختصاص دارد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: جا دارد از حضور گسترده ، بانشاط و با انگیزه مردم در مراسم راهپیمایی اربعین تشکر کرد البته باید از دولت های ایران و عراق ، مردم دو کشور و موکب داران تشکر کنیم عزاداران عراقی به خوبی ظاهر شدند و میهمان نوازی کردند که جای تشکر ویژه دارد.
 

امام جمعه فهرج: ایجاد رژیم جعلی اسراییل از بزرگترین جنایات ملکه انگلیس


حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته، ابهت، شکوه و عظمت پیاده روی اربعین را وصف ناپذیر عنوان کرد و گفت: رسانه های استکبار از اتحاد دو ملت ایران و عراق ترس و واهمه دارند و بدنبال تحریف پیام اربعین هستند.

وی با قدردانی از ملت عزیز عراق بیان کرد: امروز دشمن بدنبال تفرقه است و نمی خواهد دو ملت ایران و عراق با هم متحد باشند.

آقاملایی با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) مکتب عشق و انسانیت است تصریح کرد: در کل کره زمین ما اجتماعی بزرگتر از اربعین حسینی سراغ نداریم که این همه انسان را از کشورهای مختلف با هدفی واحد کنار هم جمع کند.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با اشاره به مرگ‌ ملکه انگلیس گفت: ۷۰ سال سلطنت الیزابت دوم تنها بخشی از جنایات انگلیس خائن است و ایجاد غده ای سرطانی بنام رژیم جعلی اسراییل از بزرگترین جنایات ملکه انگلیس به شمار میرود.

وی همچنین به در پیش رو‌ بودن هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس یکی نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

آقاملایی با تأکید بر تبیین دستاوردهای ۸ ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ ۸ ساله از بزرگترین افتخارات ملت ایران  و تجلی گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی نظیر ملت ما در همه ابعاد کشور است.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchiwnzz23nimd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین