تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
۰
plusresetminus
نقش طلاب حوزه علمیه جیرفت در تبیین گام دوم انقلاب؛

رسالت طلبه های مبلغ تبیین دستاوردهای انقلاب در جامعه و مردم است

حوزه‌های علمیه توانایی پرورش انسان‌ها را طبق دستورات الهی دارا هستند و این زمینه‌ساز تربیت نسل جوان طبق آیات و روایات خواهد بود در جامعه اسلامی یکی از مهمترین مواردی که باعث رشد و تقویت بُنیه دینی و مذهبی می‌شود توجه و عمل به دستورات الهی است.
رسالت طلبه های مبلغ تبیین دستاوردهای انقلاب در جامعه و مردم است
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ در جامعه اسلامی یکی از مهمترین مواردی که باعث رشد و تقویت بُنیه دینی و مذهبی می‌شود عمل به دستورات الهی است.

جامعه اسلامی برای شکوفایی و عاقبت بخیری نیازمند عمل به دستورات الهی و دین مبین اسلام است که این راه قطعاً انسان را به رشد و تعالی حرکت خواهد داد.

بهترین بستر رشد و تعالی خصوصاً برای نسل جوان ما تحصیل در حوزه‌های علمیه است که درک انسان را نسبت به زندگی دنیوی و اخروی افزایش می‌دهد.

نسل جوان ما مانند زمینی حاصلخیر و آماده کشت و کار است که در این بازه زمانی انسان باید به خودسازی و عمل به دستورات الهی و نگاه به سیره ائمه اطهار و معصومین (ع) بنای زندگی خود را بسازد و استحکام این بنا آینده‌ای روشن را برای او رقم خواهد زد.

جوانان با تأسی از زندگی ائمه اطهار می‌توانند در مسیر پرورش خود در حوزه‌های علمیه زندگی خود را نورانی کنند و با ادامه تحصیل خود مسیر سعادت را فراهم آورند.

حوزه‌های علمیه توانایی پرورش انسان‌ها را طبق دستورات الهی دارا هستند و این زمینه‌ساز تربیت نسل جوان طبق آیات و روایات خواهد بود.

حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان جیرفت با دارا بودن کادری مجرب، علمی و اساتید برجسته در حوزه دینی و مذهبی توانسته است آموزش و تربیت طلاب امور دینی را به جوانان جویای علم ارائه کند.

رسالت طلاب پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیر شهدادنژاد رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: رسالت طلاب پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه‌سار دستورات دین مبین اسلام است.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت افزود: حوزه علمیه امام صادق (ع) در زمینه توانمندسازی طلاب در شهرستان جیرفت تا سطح ۳ حوزه مشغول به خدمت‌رسانی به طلاب جنوب کرمان است و پیگیر راه‌اندازی مرکز تخصصی برای ترم دوم در شهرستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: حوزه علمیه در زمینه سبک زندگی و فرزندپروری با دعوت از مربیان اخلاق از قم و مرکز استان و ظرفیت‌های شهرستانی که دارا است بحمدالله همکاری خوبی با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شهدادنژاد اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های حوزه علمیه بر دوش مردم است که از موقوفات یا نذورات و هدایای مردم تأمین می‌شود.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت ابراز کرد: با توجه به اینکه قریب به ۳۰۰ طلبه و استاد در حوزه علمیه جیرفت حضور دارند، از ظرفیت طلاب در مساجد و روستاها جهت افزایش سطح فرهنگی کل شهرستان تاکنون افزایش چشمگیری داشته است.

ظرفیت حوزه علمیه جیرفت در جهت امور دینی و مذهبی استفاده می شود

وی مطرح کرد: بیشتر مساجد شهر دارای امام جماعت ثابت هستند و خیلی از ادارات و مراکز فرهنگی از ظرفیت حوزه علمیه جیرفت نیز جهت امور دینی و مذهبی استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهدادنژاد عنوان کرد: مصاحبه‌های علمی از پایه سوم، ششم، هشتم و دهم در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود و امتحان استادی نیز در حوزه علمیه جیرفت صورت می‌گیرد.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت در ادامه گفت: در مسائل بهداشتی همکاری بسیار خوبی با مرکز بهداشت شهرستان وجود دارد که تاکنون یک رابط بهداشت جهت انجام امورات ارتباط مستقیم با حوزه علمیه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: رسالت طلاب و مجموعه حوزه علمیه در جهت تحقق بیشتر گام دوم انقلاب است.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: همانطور که اقشار مختلف جامعه می‌توانند در فرهنگ جامعه مؤثر باشند حوزه‌های علمیه نیز تاکنون خدمات بسیار خوبی را در گام اول و دوم انقلاب ارائه کرده‌اند.

تبیین گام دوم انقلاب برای مردم و جوانان در دستور کار مسئولین امر قرار گیرد

وی مطرح کرد: تبیین گام دوم انقلاب برای مردم و جوانان خصوصاً نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی باید باید به شکلی ارائه شود که پیشرفت‌های نظام را به خوبی بدانند و متولیان امر دستاوردها را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا عنوان کرد: یکی از نهادهایی که در این زمینه در حد توان خود نقش ایجاد کرده است و توانسته است برای مردم روشنگری و تبیین کند طلاب و حوزه علمیه بوده است که از طُرق مختلف همچون فضای مجازی و سخنرانی‌ها برای مردم بحمدالله تبیین لازم را ایجاد کرده است.

وی افزود: حوزه علمیه با توجه به رشته‌های عمومی که در سطح ۱ و ۲ و ۳ که تطبیقی آن فوق دیپلم و لیسانس و کارشناسی ارشد را دارا است و طلاب مشغول به تحصیل هستند و یک طلبه رشته‌های عمومی که دارد و شامل ادبیّات عرب، تاریخ، تفسیر و قرآن و کلام اسلامی، فقه و اصول فقه و فلسفه است.

امام جمعه موقت جیرفت اظهار کرد: بحمدالله حوزه علمیه جیرفت ۳ رشته تخصصی شامل قضای اسلامی و تبلیغ در مقطع کارشناسی ارشد سطح ۳ را از بهمن‌ماه سال جاری در جنوب کرمان را به خود اختصاص خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا وظیفه اصلی مُبلغین را تبلیغ دین مبین اسلام و دستورات معصومین علیه السلام عنوان کرد و افزود: ارائه جهاد تبیین از وظایف مُبلغین و سخنرانان است که در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسنت توانسته‌اند ایفاء کنند.

یکی از ارکان جهاد تبلیغ معنویت و خودسازی است

وی بیان کرد: یکی از ارکان جهاد تبلیغ بحث معنویت و خودسازی است که مقام معظّم رهبری مدظله العالی به آن اشاره ویژه فرمودند.

امام جمعه موقت جیرفت عنوان کرد: اصلی‌ترین وظیفه مُبلغان حوزه علمیه تبلیغ دین مبین اسلام است که در ایام خاص محرّم، صفر، شهادت‌ها و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوب و بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا خبر داد: سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به طور اختصار و به طور ویژه مقام معظّم رهبری مدظله العالی به آن اشاره فرمودند که جا دارد همه‌ی مردم توجه بیشتری به سبک زندگی اسلامی و معنوی داشته باشند.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی توجه به فرزندپروری و تربیت اسلامی دارد و مُبلغ برای حوزه‌های علمیه باید ساخته شود و مردم را به دستورات الهی و دین مبین اسلام آگاه کنیم.

امام جمعه موقت جیرفت اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در کشور عزیزمان ایران اسلامی عامل اصلی آن مردم هستند و مردم مُبلغین و حوزوی‌ها را در خانه خود و مساجد دعوت می‌کنند و بانی مساجد مردم هستند و فعالیت‌های تبلیغی باید همچنان گسترش پیدا کنند.

وی مطرح کرد: تربیت نسل جوان در حوزه‌های علمیه هر ساله از طریق آزمون حوزه‌های علمیه با تبلیغات فراوان هم در نماز جمعه، فضای مجازی، مساجد و صدا و سیما تبلیغ می‌شود تا تربیت طلاب با ارائه احکام شرعی صورت گیرد.

اولین پایگاه معنوی همه مردم؛ مسجد است

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا تصریح کرد: اولین پایگاه همه مردم و خصوصاً طلاب بعد از خانه؛ مسجد است و مسجد خانه دوم مُبلغ به محسوب می‌شود و اکثر مساجد شهر در محلات قرار دارند که این ظرفیت بسیار خوبی برای آحاد جامعه به شمار می‌آید.

امام جمعه موقت جیرفت اظهار کرد: به تعبیر سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که نباید فضای ۲۰۰ متر مسجد برای ما ملاک باشد بلکه امام مسجد، امام محله است که در این راستا کارهای فرهنگی و مذهبی بسیار مؤثر و خوبی صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: دستاوردهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی در طول این ۴۳ سال انقلاب برای مردم تبیین شود و علی‌الخصوص برای نسل جوان بایستی مطرح شود تا این خدمات رسانی در حوزه آب، برق، گاز، جاده و راه و تلفن، بهداشت و مسائل پزشکی و کشاورزی صورت گرفته تا ساخت و آبادانی مساجد و مسائل معنوی که مورد تأکید مقام معظّم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا گفت: در بحث خودسازی امروز نماز جمعه‌ها، اعتکاف‌ها و احیاء لیالی قدر که مردم و جوانان می‌توانند به عنوان یک نقطه قابل اتکاء برای خودسازی از آن استفاده کنند.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: در سایه نظام توانمند اسلامی خدمات بسیار خوبی در جامعه صورت گرفته است.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcjyhevvuqe8hz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما