تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
۰
plusresetminus
دعوت به وحدت و یگانگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه، از دستورهای قرآن و سیره نبی اکرم (ص) و اولیای دین است. قرآن کریم مسلمانان را «امت واحده» خوانده و همه مسلمانان را به وحدت و پرهیز از تفرقه فرامی‌خواند.
اوضاع اسفبار یمن، افغانستان و برخی کشورهای اسلامی بخاطر خدشه دار شدن وحدت است/ تداوم نظام اسلامی در گرو پیروی از منویات رهبری است
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از  عصراترک، همبستگی شیعه و سنی همواره موجب ترس و وحشت دشمنان اسلام بوده؛ از همین رو چندین دهه و صده است که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین این دو گروه هستند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده‌اند.

با این حال اتحاد کم نظیر شیعه و سنی در استان خراسان شمالی را می توان از جمله بارزترین جلوه های تحقق وحدت دانست.
این اتحاد عظیم در حالی شکل می گیرد که معاندین در داخل و خارج از کشور در حال شیطنت هستند اما با وجود همه شیطنت ها، شرارت ها و به رغم تبلیغات معاندین در داخل و خارج کشور، امروزه به لطف الهی، اهل تسنن و تشیع به طور کاملا مسالمت آمیز و در کنار یکدیگر به معاشرت، داد و ستد پرداخته و اجازه نمی دهند بدخواهان با وسوسه های شیطانی خود در این اتحاد مبارک رخنه کرده و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند.
 

 
اوضاع اسفبار یمن، افغانستان و برخی کشورهای اسلامی بخاطر خدشه دار شدن وحدت است
محمد آخوند خادمی، امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: قرآن مجید، قبله و وجود رسول اکرم (ص) از مشترکات گرانبهای اهل سنت و شیعه هستند.
آخوند خادمی تاکید کرد: در کتاب قرآن به عنوان کتاب مقدس تمام مسلمانان دنیا، وحدت نه یک مسأله سیاسی و مقطعی، بلکه به عنوان یک وظیفه دینی مطرح کرده است که امروز بیش از پیش نیاز به اتحاد و اخوت واقعی داریم.
وی اضافه کرد: تاکید امام راحل و رهبر انقلاب به مسئله وحدت نشان دهنده این است که موضوع وحدت یک مسئله تاکتیکی نیست بلکه یک اعتقاد و شعار واقعی است تا مسلمانان از فتنه‌های دشمنان در امان باشند.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود به دلیل این است که مسلمانان جهان از عزت و سربلندی برخوردار باشند و آواره نباشند.
این عالم اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی برای طرح یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‏ های امروز جهان اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه وحدت و جلوگیری از درگیری‏ های درونی از نیازهای اصلی و همیشگی جامعه اسلامی بوده است، گفت: اکنون به‏ واسطه‏ شرایط خاص جهان اسلام این نیاز بیش از گذشته احساس می‌شود زیرا اکنون گروه‌های تکفیری و تروریستی در تلاش هستند به علل و بهانه های متفاوت، وحدت را خدشه‌دار کرده و مسلمین را علیه یکدیگر قرار دهند.
آخوند خادمی افزود: متأسفانه در حال حاضر نقشه‏ های دشمن در ایجاد جنگ و درگیری در میان مسلمانان به دست برخی حکام مرتجع و وابسته در حال اجراست و اوضاع اسف‏بار یمن، افغانستان ودیگر کشورهای اسلامی نشانی آشکار بر این قضایا است.
وی ادامه داد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند این دشمنان چشم دیدن کشورمان را ندارند و امروزه به این مهم دست یافته اند که ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و نمی توان با این اغتشاشات این را کشور را از رسیدن به پیشرفت ناکام گذاشت، بنابراین بیش از پیش همه ی ما اعم از مسئولین و ملت ایران باید سخنان امام عزیزمان را فصل الخطاب قراردهیم و در مقابل فتنه گران بایستیم.
 

 
تداوم نظام اسلامی در گرو پیروی از منویات رهبری است
رحیم آخوند صمدی، امام جمعه اهل سنت یکه سعود راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: هفته وحدت یک نعمت الهی برای مسلمانان است

آخوند صمدی اظهارکرد: مقام معظم رهبری، به عنوان رهبری دلسوز و خادم اسلام، خدمات شایسته‌ای برای کشور و مسلمین انجام داده اند و همه علمای دینی وظیفه دارند که این عزت و سربلندی کشور را با اتحاد و یکدلی حفظ و روحیه امید به آینده را در جامعه باز گوکنند و اجازه ندهند با اختلافات جزئی، پیچ‌های خطرناک ایجاد شود.
وی تاکید کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند در قرآن کریم تذکر می دهد، نعمت امنیت و تألیف قلوب است که ما در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب، دارای وحدت عملی در گفتار و عمل هستیم.
وی افزود: همچنین نباید فراموش کنیم که در این برهه از زمان، تداوم و پایداری نظام اسلامی، در گرو حفظ وحدت، یکپارچگی و پیروی از آرمان های امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری است.
این آخوند اهل سنت استان گفت: میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، از نعمت های بزرگ خداوند به ایرانیان است و شکر این نعمت ارزشمند، حمایت از آرمان های امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری است.
وی خاطرنشان کرد: باید به این مسأله هم توجه داشته باشیم که امروز سکان دار وحدت در جهان اسلام؛ جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند و برخي از حكام كشورهاي اسلامي فقط در مقام حرف به دنبال اتحاد و وحدت با مسلمانان جهان هستند، ولي در واقعيت به دامان دشمنان اسلام پناه مي برند و در حالي كه مسلمانان بسياري در اقصي نقاط جهان در فقر و بيچارگي بسر مي برند و ثروت هاي مادي و معنوي خود را خرج دشمنان و بدخواهان وحدت مي كنند.
وی گفت: نباید فراموش کنیم که این تنها ايران اسلامی و در رأس آن امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هستند که از ابتداي پيروزي، بناي خود را بر حمايت از مسلمانان مستضعف جهان قرار دادند و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذار نكردند.
 

 
اختلافات و تفرقه در بین مسلمانان خواسته دشمنان است
عبدالله آخوند امانی، مدیرحوزه علمیه عرفانیه اهل سنت دشتک علیا مانه و سملقان هم در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) دعوتگر بیداری و آزادگی و تبینگر منزلت انسانیت است و ما باید برای رسیدن به آزادی و سعادت دنیوی و اخروی در پیروی از دعوت آن حضرت بیش از پیش ثابت قدمتر باشیم.
آخوند امانی تاکید کرد: حضرت محمد (ص) دعوتگر بیداری و تبین گر منزلت انسانیت است.
وی اظهارکرد: پیامبر اکرم (ص) در راه رسالت الهی و هدایت عموم مردم با دشواری های فراوانی مواجه شدند و با این حال برای رضایت حق با بردباری و اراده قوی و با قاطعیت از تمام اصول ارزشی دین اسلام دفاع  و اهداف خود را پیش بردند.
وی با بیان اینکه اختلافات و تفرقه در بین مسلمانان خواسته دشمنان است و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان کمک می کند، تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی همه اقشار کنار هم باشند و وحدت و یکپارچگی شکل بگیرد، به طور قطع اراده خداوند بر امداد و نصرت خواهد بود.
این آخوند اهل سنت خراسان شمالی گفت: امام راحل همواره در سخنان خود یادآوری می کردند، تا زمانی که کشور‌های اسلامی وحدت نداشته باشند، دور از انتظار نیست که یک رژیم غاصبی همانند اسرائیل همچون غده سرطانی همه کشور‌های اسلامی را مورد تهدید قرار دهد و برای از بین بردن این غده سرطانی هم که شده باید انسجام داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: الحمدلله در استان خراسان شمالی نیز برادران شیعه و سنی کنار یکدیگر با آرامش و وحدت زندگی می‌کنند و سالهای متمادی است که کوچکترین اختلاف جزئی بین ما به‌ وجود نیامده و نمی‌آید. امیدواریم به‌واسطه این وحدت، انقلاب اسلامی همچنان پرقدرت ادامه دهد و به اهداف و آرمان‌های خود برسد.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdchzvnzm23nxvd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین