تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
۰
plusresetminus
با گسترش ورزش، جامعه شاداب خواهد شد ولی جیرفت با داشتن استعدادهایی همچون سعید افروز، نرجس شریفی و یاسمن فرخی، حائز فقیرترین رتبه‌ی امکانات ورزشی است.
حفر چاه آب ورزشگاه تختی بعد از ۶۵ سال/ سرانه ورزشی ۳۰ سانتی‌متر مربع برای هر نفر در شهرستان جیرفت
مهدی ارمبین رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان از جیرفت، گفت: هفته تربیت بدنی را خدمت جامعه ورزش تبریک می‌گوییم و اکثر هیات های  ورزشی در این هفته برنامه دارند و برای گرامیداشت این هفته، ۳۲ برنامه تنظیم شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت افزود: شهرستان جیرفت، به عنوان پیشانی جنوب، موقعیت بسیار ویژه و حوزه‌ ورزش وسیعی دارد و قریب ۳۵ هیئت ورزشی در جیرفت، فعال هستند.

ارمبین خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ باشگاه ورزشی در شهر جیرفت همراه با جامعه‌ هدف قریب به ۱۵ هزار نفر حضور دارند.

وی بیان کرد: پایین بودن سرانه ورزشی در شهرستان جیرفت، بسیار نگران کننده است و میزان سرانه ورزشی هر نفر در شهرستان جیرفت، ۳۰ سانتی‌متر مربع بوده و این درحالی است که میانگین سرانه‌ ورزش در استان کرمان، حدود یک و نیم متر مربع برای هر نفر است.


زیرساخت‌های ورزشی جیرفت طی سه سال اخیر بالغ بر ۷۰ درصد بازسازی شده است


رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت تصریح کرد: ورزش جیرفت طی سال‌های گذشته، شرایط مناسبی نداشته و کرونا هم تاثیر بسیار زیادی بر عدم گسترش ورزش گذاشته است ولی علی‌رغم همه‌ی مشکلات مالی و کرونا، زیرساخت‌های ورزشی جیرفت طی سه سال اخیر بالغ بر ۷۰ درصد بازسازی شده است.

ارمبین تاکید کرد: در مجموعه ورزشی زحمتکشان، با هزینه بیش از ۲۵ میلیارد ریال چمن مصنوعی کوچک و بزرگ تعویض شده و با هزینه ۱۵ میلیارد ریال بُرج‌های نوری اطراف زمین چمن مصنوعی نصب شد و همچنین سالن ورزشی زحمتکشان با حدود ۲۰ میلیارد ریال بازسازی شده است و مجموعه اداری، اداره ورزش جیرفت بدون بودجه دولتی، بعد از ۳۲ سال به طور کامل بازسازی شده است.

رییس اداره ورزش جیرفت به از بین رفتن چمن طبیعی در مجموعه ورزشی تختی اشاره کرد و گفت: پروانه حفر چاه آب بعد از ۶۵ سال اخذ شد و الان در حال بهره‌برداری است و سکوی تماشاچیان زمین فوتبال چمن طبیعی نیز احداث شده است.


بازسازی مهمانسرای مجموعه ورزشی تختی بدون بودجه دولتی


وی افزود: ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای حفر چاه آب و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تاسیسات چاه هزینه شده است و همچنین با هزینه‌ی مردمی ۶ میلیارد ریالی، مهمانسرای مجموعه ورزشی تختی به طور کامل بازسازی شده است.

ارمبین ضمن اشاره به اهمیت ویژه‌ی ورزش روستایی، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش روستایی، چمن مصنوعی روستاهای دریاچه، دلفارد، دولت آباد مرکزی و دولت آباد اسفندقه نصب شده است و ۴ چمن مصنوعی هم طی یک ماه آینده در روستاها نصب خواهد شد.

رییس اداره ورزش جیرفت بیان کرد: ۳۲ فضای زمین ورزشی در حوزه ورزش روستایی با کمک دهیاری‌ها زیر سازی و فنس‌کشی شده و آماده‌ی نصب چمن است که پیگیر نصب چمن مصنوعی آنها هستیم.

وی به تکمیل سالن ورزشی روستای دهپیش اشاره کرد و گفت: پیمانکار سالن ورزشی روستای علی آباد شروع به کار کرده است و اسکلت فلزی ساختمان خانه جوان شهرستان جیرفت، خریداری و به محل نصب، منتقل شده است و پیمانکار به زودی کار ساخت و ساز را شروع خواهد کرد.


سعید افروز برای قهرمان جهان شدن، کمترین امکانات را نداشت


مهدی ارمبین افزود: معضل اجاره‌ی قسمت مهمی از مجموعه‌ی ورزشی تختی که برای ماشین‌های توقیفی و اسقاطی بود، برطرف شده است.

وی تصریح کرد: مطالبه‌ ورزش در شهرستان جیرفت در تیم‌داری و ورزش حرفه‌ای است و چهره‌های شاخص ورزشی شهرستان جیرفت، به دلیل نداشتن امکانات ورزشی، به صورت معجزه آسایی به این سطح از موفقیت رسیده‌اند.

وی بیان کرد: سعید افروز که قهرمان پارالمپیک جهان شده از منطقه‌ی روستایی آمده که حتی کوچک‌ترین زیرساخت ورزشی برای تمرین در آن منطقه و حتی در سطح شهرستان جیرفت هم ندارد.

مهدی ارمبین گفت: نرجس شریفی مدال‌آور المپیک و یاسمین فرخی در تکواندو مدال جهانی را بدست آوردند و رشته‌ تکواندو جزو رشته‌های المپیکی ما است.


جیرفت به یکی از قطب‌های کشتی ایران تبدیل خواهد شد


وی افزود: طی یکی دو سال آینده، جیرفت در رشته‌ی کُشتی یکی از قطب‌های کُشتی ایران، تبدیل خواهد شد و چند روز قبل در مسابقات کشتی استانی، جیرفت با قاطعیت قهرمان شد.

رییس اداره ورزش جیرفت خاطرنشان کرد: ورزش جیرفت، بنگاه اقتصادی، اسپانسر و حامی مالی ندارد و نگاه غالب مدیران طی ۲۰ سال گذشته، نگاه ورزشی به ورزش نبوده و ورزش دغدغه‌ اصلی آنها نبوده و مسئله کم اهمیتی برای مدیران بوده و اکنون تنها به ۱۰ درصد مردم خدمات ورزشی داده می‌شود.

مهدی ارمبین گفت: اماکن ورزشی جیرفت مطابق قانون به مزایده گذاشته شده و عواید آن به خزانه دولت واریز شده و دولت هم این پول‌ها را به وزارت ورزش داده تا وزارت ورزش این پول‌ها را برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال خرج کند.

وی افزود: در شهرستان جیرفت ارگان‌هایی مانند شهرداری، شرکت کشت و صنعت، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت تیم‌داری ورزشی را دارند.


ورزش همگانی به روحیه و جسم مردم کمک می‌کند





میلاد برخوری مسئول ورزش همگانی شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان از جیرفت، گفت: مدت یکسال در خدمت ورزش همگانی شهرستان جیرفت هستم که این مسئولیت را یک مسئولیت مقدس می‌دانم و کار کردن در این مسئولیت، در واقع خدمت به مردمی است. زیرا از نظر روحی و جسمانی به مردم کمک می‌کند.

مسئول ورزش همگانی شهرستان جیرفت درخصوص تعریف ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی، ورزشی است که به آحاد مردم تعلق دارد و هیئت ورزش همگانی از ۷۲ کمیته تخصصی و غیرتخصصی تشکیل شده که جمع‌بندی همه کمیته‌ها، باعث بالا رفتن شور و نشاط مردم می‌شود.

وی رسالت اصلی ورزش همگانی را آوردن‌ شور و نشاط بین آحاد مردم بیان کرد و افزود: ورزش‌ها به ۳ دسته کلی قهرمانی، پهلوانی و همگانی تقسیم بندی می‌شوند که ورزش همگانی شامل پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی و .... می‌شود.


پیاده‌روی شهر بلوک با پخش از سیما در آبان ماه سال جاری


وی تاکید کرد: رهبری به ورزش همگانی تاکید ویژه‌ای دارند و طی یکسال اخیر قریب به ۱۳ رویداد بزرگ در سطح شهرستان اتفاق افتاد است که پخش زنده شبکه سه صدا و سیما از پیاده‌روی ساردوئیه، پیاده‌روی در بخش مرکزی و جشنواره کودک از این‌جمله هستند.

برخوری ضمن اشاره به المپیاد ورزشی ویژه کارکنان دولت، خاطرنشان كرد: چندین همایش صبحگاهی نیز بزرگ برگزار شده است و برنامه چشم‌انداز ورزش همگانی شهرستان جیرفت از سال ۱۴۰۱ شروع شده و تا ۱۴۰۴ ادامه دارد.

وی افزود: در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه سال‌جاری، پیاده‌روی با پخش زنده شبکه سه صدا و سیما در شهر بلوک برنامه ریزی شده است و برگزاری چنین برنامه‌هایی در شهر ساردوئیه و بلوک که در انتظار شهرستان شدن هستند، کمک شایانی است.
 

تشکیلات هیئت تکواندوی شهرستان جیرفت رسمی نیست




معیین سعیدی مسئول هیئت تکواندوی شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان از جیرفت گفت: طی مدت زمان قریب به ۹ ماهه‌ی اخیر که مسئولیت هیئت تکواندوی شهرستان جیرفت را پذیرفتم، پیگیر تیم تکواندوی بانوان شهرستان جیرفت جهت حضور در مسابقات لیگ کشور بودیم.

رییس هیات تکواندوی شهرستان جیرفت افزود: این هیئت در گذشته، فقط در بخش بانوان فعالیت داشته و طی این مدت، تیم تکواندوی بانوان شهرستان جیرفت در مسابقات لیگ کشوری شرکت کرد و نرجس شریفی موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آقایان با کمک امیری از پیشکسوتان تکواندو، باشگاه تکواندو در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان فعال شد که بعد از چندین سال وقفه، اخیراً تیم‌های نونهالان و نوجوانان آقایان به مسابقات لیگ استان کرمان اعزام شدند.

وی بیان کرد: برای گرامیداشت هفته ورزش، در بخش بانوان مسابقه‌ی قهرمانی جنوب استان کرمان و در بخش آقایان مسابقه‌ی درون شهرستانی را در حال پیگیری هستیم.
 

بخشودگی مالیاتی شرکت ها درصورت کمک به ورزش


سعیدی به رسمی نبودن تشکیلات هیئت تکواندوی شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیات‌های ورزشی پشتوانه مالی ندارند ولی در حال برنامه‌ریزی برای جذب کمک سرمایه‌گذان هستیم.

رییس هیئت تکواندوی شهرستان جیرفت افزود: در رشته‌های رزمی و انفرادی مانند کاراته، تکواندو و کُشتی، استعدادهای فراوانی داریم و امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم، قهرمانی آسیایی و کشوری را کسب کنیم.

وی ضمن درخواست کمک از خیرین، سرمایه‌گذاران و شرکت ها، خاطر نشان کرد: برای سالن تمرین و تاتامی مشکلات زیادی داریم و اگر بخش خصوصی به کمک ورزش بیاید، می‌توان با کمک قانون مالیات، از مالیات مشمول آنها کسر کرد و در نتیجه کمک به ورزش و منفعت مالیاتی برای خودشان را دارند.


انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdcfyxdyyw6dm0a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما