تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
۰
plusresetminus
روستای نَسک گُلباف با بحران آب مواجه است و مشکل آب در روستا بی داد می کند و این مشکل همچنان ادامه دارد.
بحران آب در روستای نَسک گُلباف همچنان پا برجاست
به گزارش راه آرمان؛ روستای نسک با جمعیت 350 نفری در 70 کیلومتری شهر گلباف کرمان قرار دارد؛ با خشکسالی‌های چند سال گذشته در گلباف، کمبود آب در روستای نسک مشکلاتی برای مردم این روستا ایجاد کرده است.

یکی از اهالی روستا نسک گلباف گفت: آب روستا در گذشته از یک چشمه محلی تامین می شد که هم برای مصارف کشاورزی و هم برای آشامیدن بود؛ اما امسال خشک شده و مردم مجبورند از آب قنات استفاده کنند که شور و غیر بهداشتی است.
 
یکی دیگر از اهالی نسک افزود: برای سایر نیازها مثل استحمام، آشپزی، استفاده از کولر با مشکل روبرو هستیم و با وجود گذاشتن تانکر ولی باز هم با کمبود آب وجود دارد.
 
محمد خزائی بخشدار گلباف در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در کوتاه مدت قرار شده هفته ای دوبار با تانکر برای  روستا نسک آبرسانی شود وبرای تامین آب روستا از موتور پمپ های کشاورزی با همکاری اداره آب و فاضلاب برنامه ریزی و استفاده شود.

علی مظفری سرپرست کمیته امداد امام خمینی گلباف در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با توجه‌ به تنش آبی و مشکل  آب شُرب در روستای نسک گلباف تعداد ۵۵ عدد مخزن ذخیره آب آشامیدنی به ارزش یک میلیار دو دویست میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد و کمک خیرین بین اهالی  این روستا توزیع شد.

وی افزود: این مخازن آب بیشتر در روستاهای دارای مشکل آب، بین مردم این روستاها توزیع شدند تا آب آشامیدنی مورد نیاز خود را ذخیره کنند.

مظفری گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل خشکسالی در روستا نسک تعدادی از روستاها دچار تنش آبی شدند و مشکلات زیادی را برای مردم  موجب شد.

وی در پایان از نیکوکاران دعوت کرد تا با اهدای کمک های خود به کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری زیر مجموعه در شهر و روستا موجب برطرف کردن نیازهای ضروری تمامی خانوارها شوند.

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdchvvnzz23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما