تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۳
۰
plusresetminus
با گذشت چندین سال از خرابی قلعه تاریخی منوجان و جای تفریحی که جوانان منوجانی ساعاتی را در این اثر تاریخی همراه خانواده ها به سر می بردند،به مخروبه ای مبدل شده است.
قلعه تاریخی منوجان در پیچ وخم بلاتکلیفی
به گزارش راه آرمان؛ قلعه تاریخی منوجان هرچند توجه در خوری بدان نشده است یکی از آثار شگرف تاریخی ایران است که می تواند نقش موثری در جذب توریسم منطقه بشمار آید.قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی  شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

قاضی زاده یکی از شهروندان منوجانی گفت:با گذشت چندین سال از خرابی قلعه تاریخی منوجان و جای تفریحی که جوانان عزیز منوجانی ساعاتی را در این اثر تاریخی همراه خانواده ها به سر می بردند، به مخروبه ای مبدل شده است.

وی افزود:الان خرابی جاده منتهی به قلعه که خودش به یک معضل بزرگ تبدیل شده و انتظار می رود مسئولان مربوطه در این زمینه تمهیداتی بیاندیشند.

کوهپیما شهروند منوجانی در ادامه افزود: از میراث فرهنگی، شهرداری و معین اقتصادی منوجان خواهشمندیم تاپارک قلعه تاریخی(کلات)و محدوده این هویت شهرمان را فضاسازی و بازسازی کنند.

لازم به ذکر است که قلعه تاریخی منوجان در مرکز شهر منوجان قرار دارد و مدتی پیش معین اقتصادی منوجان مرمت این قلعه تاریخی را بر عهده گرفت و داربست های بر روی آن بسته شده ولی هم اکنون ادامه پروژه مرمت این قلعه تاریخی متوقف شده است و شهروندان از شهرداری، میراث فرهنگی و معین اقتصادی منوجان انتظار دارند که مرمت و بازسازی اطراف این قلعه تاریخی را تسریع ببخشند.

انتهای پیام/محمدی https://armanekerman.ir/vdcc0xqss2bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما