تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
۰
plusresetminus
در ماراتن تولید محتوا دیجیتال مُلک سلیمانی چه می گذرد؟

غرفه هایی برای شکستن انحصار دیجیتال دشمن/ جوانانی که فعل «می توانیم» را صرف می کنند

چهارمین رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج استان کرمان در حال برگزاری است. در این رویداد شاهد حضور جوانانی هستیم که با تلاش و همت وصف ناشدنی در حال تولید محتوا هستند و انگاری با عملکرد خود می خواهند فعل «می توانیم» را صرف کنند.
غرفه هایی برای شکستن انحصار دیجیتال دشمن/ جوانانی که فعل «می توانیم» را صرف می کنند
به گزارش راه آرمان؛ مقصدمان شهر مس سرچشمه رفسنجان محل چهارمین رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج استان کرمان بود. این رویداد با همت معاونت فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان و همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد. در این رویداد ۲۶ تیم با حضور ۱۱۴ نفر در قالب موشن گرافیک، انیمیشن، بازی های موبایلی و نرم افزار تلفن همراه شرکت کرده اند.

وارد سالن رویداد که شدیم؛ نام شهدا بر بالای غرفه هر تیم چشم نوازی می کرد؛ شهید اسدی، شهید هاشمی، شهید بامری، شهید طارمی، شهید زینلی، شهید گرامی، شهید زنگی آبادی، شهید اسدی، شهید یوسف الهی و .... و با شرایطی که کشور سپری می کند با دیدن غرفه ها، این حس و حال را برای آدمی تداعی می کرد که ما هنوز در جنگیم و امروز این جوانان در این سنگر های جنگ نرم، اقدام عملی برای مقابله با فعالیت های و عملیات روانی دشمنان باید انجام دهند، هم اکنون این افسران جنگ نرم باید در عرصه تولید محتوای دیجیتال گام جدی بردارند که البته در این راستا نباید از همت و حمایت مسئولان غافل بود.




برخی از تیم های شرکت کننده و داوران، در دوره های گذشته این رویداد شرکت کرده بودند اما باز برای محک زدن مجدد خود در این دوره با اشتیاق بیشتر شرکت کرده بودند و البته نکته حائز اهمیت این بود که برخی از شرکت کنندگان با همسران خود در رویداد شرکت کرده بودند.

در بین غرفه ها حضور سه دختر جوان توجه ام را به خود جلب کرد. بنا به گفته مسئولان رویداد این تیم، جوان ترین تیم شرکت کننده است که در بخش انیمیشن کات اوت مهارت خود را محک می زدند و زمانی که با آنها هم کلام شدم با دقت در خصوص نحوه کارشان توضیحاتی را می دادند و من فعل «می توانیم» را در صحبت هایشان حس کردم.



فعالیت یک غرفه از شهرستان فاریاب،جنوب استان نیز از جمله غرفه هایی بود که نظرم را به خود جلب کرد. اعضای تیم که شامل دو خانم و یک آقا بودند برای اولین بار در رویداد در زمینه موشن گرافیک شرکت کرده اند. همچنین غرفه مقابل تیم فاریاب، مربوط به شهرستان بم بود که مسئولان رویداد عنوان کردند این تیم، مسن ترین تیم شرکت کننده است.



با گذر از غرفه ها، تیم شهید زینلی که مربوط به بسیج کارگری مس سرچشمه بود را دیدم که در حال فعالیت بودند. این تیم سال گذشته بعد از کسب رتبه اول در بخش نرم افزار در سطح استان، در ماراتن کشوری نیز حائز رتبه اول شده بودند و امسال نیز در این رویداد شرکت کرده اند البته دو تن از اعضای تیم با همسران خود در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند. به سمت این غرفه که رفتم تصویر شهدا از جمله شهید خرازی، شهید زین الدین، شهید صیاد شیرازی به صورت قاب کوچک چشم نوازی می کرد و همچنین اعضای تیم بر مانیتور های خود جمله معروف سپهبد شهید سلیمانی «ما ملت شهادتیم» را نصب کرده اند. سرگروه تیم در خصوص فعالیت خود گفت که نرم افزار آموزشی را طراحی می کنیم که استفاده از این نرم افزار به این صورت است که فرد آزمون دهنده به هیچ عنوان نمی تواند تقلب کند.



با حضور در غرفه ها، تصویر شهید سعید بیاضی زاده توجه ام را به خود جلب کرد. ناگفته نماند از ابتدای افتتاحیه رویداد فردی ملبس به لباس روحانیت را در بین اعضای شرکت کننده نظرم را به خود جلب کرده بود؛ به این غرفه که رسیدم، شاهد حضور همان روحانی در این غرفه بودم. حجت الاسلام رنجبر کرمانی با اعضای تیمشان از شهرستان انار در این رویداد در زمینه موشن گرافیک شرکت کرده است. وی در خصوص علت شرکت در این دوره از رویداد گفت برای محک زدن خودمان شرکت کرده ایم.



به گزارش راه آرمان؛ یک روز از شروع این رویداد گذشته است و تیم ها همچنان با تلاش و تکاپو در حال تولید محتوا دیجیتال هستند و افراد حائز رتبه برتر در رشته های مختلف به مرحله کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم همچون سال های گذشته استان کرمان بر بام پر افتخار تولید محتوا دیجیتال در عرصه کشوری قرار گیرد. البته نکته حائز اهمیت این است که مسئولان حمایت و پشتیبانی از جوانان فعال در این عرصه را باید مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcd9z0fzyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین