تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
۰
plusresetminus
اگرچه خدمات ارزنده‌ای برای محرومیت‌ زدایی در کشور انجام گرفته است، اما خدمات ارائه شده در شهرستان رودبارجنوب در عرصه پزشکی نتوانسته در حد مطلوب، مشکلات مردم را برطرف کند و در تنها بیمارستان این شهرستان هنوز متخصص قلب و جراحی حضور ندارد.
تنها بیمارستان دومین شهرستان پرجمعیت جنوب کرمان فاقد تخصص های لازم است
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب، ارائه خدمات درمانی بروز و تامین سلامت می‌تواند امید به زندگی را در جامعه بهتر و بیشتر افزایش دهد و به بالاتر رفتن شادابی و سطح رفاه اجتماعی کمک کند.
 
اگرچه خدمات ارزنده‌ای برای محرومیت‌ زدایی در کشور انجام گرفته است، اما خدمات ارائه شده در شهرستان رودبارجنوب در عرصه پزشکی نتوانسته در حد مطلوب، مشکلات مردم را برطرف کند که در نهایت این موضوع سبب تحمیل هزینه‌های سنگین و گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم این منطقه شده است. 
 
از مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان رودبارجنوب در چندین سال گذشته، نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان این شهرستان است، مشکلاتی که خود را در انواع حوادث جانی و یا بیماری‌ها به مردم این شهر نشان داده و باعث شده تا مشکلاتی بر مشکل بیمار افزوده شود و دغدغه‌های خانواده‌های بیماران را بیشتر کند.
 
در این شهرستان، یک مرکز مناسب اورژانش وجود دارد که اکثریت مردم هم به آن‌جا مراجعه می‌کنند. این در حالی است که این شهرستان در محور مواصلاتی دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده و به جمعیت ۱۲۸ هزار نفری خود خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد.
 
اورژانس بیمارستان سیدالشهدا علیه السلام رودبارجنوب در نبود پزشک متخصص، بیماران را که نیاز به مداوای بیشتر دارند، در میان جاده‌های پرخطر، به شهرستانهای جیرفت،کهنوج و مرکز استان اعزام می‌کند.
 
این مشکل موجب شد تا امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه ۱۱آذرماه ۱۴۰۱ از طریق تریبون نماز جمعه صدای مردم را به گوش مسئولان مربوطه برساند.
 
بیمارستان رودبارجنوب فاقد تخصص های مورد نیاز است 
حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: طی بازدیدی که به همراه فرماندار شهرستان از بیمارستان رودبارجنوب داشتیم،این بیمارستان فاقد متخصص های لازم است.
 
وی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان و تصادفات جاده ای که بنا بر اعلام مسئولین مربوطه ماهانه ۷۰ اعزام تصادفات جاده ای دارند، شهرستان نیازمند پزشکان متخصص است.
 
امام جمعه رودبارجنوب خاطر نشان کرد: مدت زیادی است که در این شهرستان پزشک متخصص قلب و جراح وجود ندارد و امید است با تغییرات انجام شده در این حوزه هر چه سریعتر مشکلات رفع شود.
 
این منطقه از جنوب کرمان با وجود داشتن مردمی نجیب، ساده و کم توقع سال‌هاست که در شهرستان خود مشکل پزشک متخصص در بخش اورژانس را متحمل می‌شوند و خدمات ارائه شده به مردم بیشتر اوقات با پزشک عمومی انجام می‌گیرد.
 
در این راستا مردم با عدم رضایت کافی و با طی کردن ساعت‌ها و کیلومترهای زیادی از راه‌های پر پیچ و خطرناک، به پزشکان متخصص در کلینک‌ ‌بیمارستان‌های اطراف و مرکز استان مراجعه می‌کنند.
 
شهرستان رودبارجنوب با جمعیتی بالغ بر ۱۲۸هزار نفر در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی استان کرمان واقع شده است.
 
انتهای پیام/پ
https://armanekerman.ir/vdccmsqs12bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما