تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
۰
plusresetminus
یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: منتظر مصوبات سفر رئیس جمهور در زمینه سیل بند خرم هستیم که نهایی شود و دستگاه های اجرایی کار خود را شروع کنند؛ چرا که یکی از نیازهای منطقه، تکمیل این پروژه است.
تکمیل «سیل بند خرم» در انتظار تأیید نهایی مصوبه سفر رئیس جمهور/ پروژه نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد
به گزارش راه آرمان؛ جنوب استان کرمان به دلیل وجود شرایط اقلیمی پس از بارندگی های شدید دچار مشکلاتی از جمله سیلابی شدن مسیرها، ورود آب به مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی می شود. سال گذشته در نیمه دوم دی ماه با وقوع بارندگی، برخی از مناطق هفت شهرستان جنوبی کرمان دچار سیل شدند که البته با حضور نیروهای امداد رسان، گروه های جهادی سپاه و بسیج و حضور میدانی مسئولان مشکلات منطقه برطرف شد.

آنچه که مورد تأکید فرمانده وقت سپاه ثارالله استان کرمان سردار حسین معروفی بود استحکام و احداث سیل بند جیرفت تا جازموریان، ترمیم سیل بندها، افزودن سیل بندها و راه ها بود مهمی که پس از سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به مناطق سیل زده، مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از سفر به روسیه صبح جمعه یکم بهمن ماه به جنوب استان سفر کرد و در جمع مردم سیل‌زده زهکلوت از توابع رودبارجنوب گفت: در این منطقه به کارهای بلند مدت نیاز داریم و ضروری ترین کار مساله سیل بندها است؛ این کار باید سریع انجام شود.

در سفر دو روزه آیت الله رئیسی به استان کرمان نیز شاهد تأکید رئیس جمهور در خصوص شرایط جنوب استان و نسبت به سیل جنوب، وی در شورای ادارای استان کرمان گفت: هر بارانی تهدید ایجاد می کند؛ از موارد با اولویت است و باید سیل بند جیرفت سریع پیگیری شود.

احمد بلند نظر در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تکمیل سیل بند خرم گفت: این سیل بند قبل از انقلاب از روستا دشت کوچ شهرستان جیرفت شروع و تا نزدیکی شهرستان عنبرآباد، شهرک آزادگان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان جیرفت ادامه داد: سیل بند خرم در حوزه شهرستان جیرفت قابل استفاده است و قسمتی برای اصلاح کردن ندارد و مابقی سیل بند خرم باید تا شهرستان رودبار جنوب و عنبرآباد ادامه پیدا کند.

وی ابراز کرد: طرح مطالعاتی جهت تکمیل سیل بند انجام شده و نمایندگان ریاست جمهوری و استانداری در حال انجام کارهای اولیه هستند و قرارگاه خاتم نیز حضور پیدا کرده است تا بعد از اتمام کارهای مطالعاتی، کار تکمیل سیل بند خرم شروع شود.
 

تکمیل «سیل بند خرم» در انتظار تأیید نهایی مصوبه سفر رئیس جمهور در این حوزه


یزدان افشاری پور در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل سیل بند خرم در شهرستان  عنبرآباد گفت: تمامی دستگاه های دخیل در این پروژه اهتمام ویژه ای دارند تا این کار اجرایی شود.

فرماندار شهرستان عنبرآباد تأکید کرد: ما منتظر مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه هستیم که نهایی شود و دستگاه های اجرایی کار خود را شروع کنند؛ چرا که یکی از نیازهای منطقه، تکمیل پروژه سیل بند خرم است و در این عرصه آبخیزداری، آبخوان داری و روان آب ها کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه این سیل بند به راحتی می تواند مشکل اصلی پائین دست مناطق مسکونی را در موضوعات مختلف حل کند، عنوان کرد: ما چند جلسه در راستای پیگیری مصوبات این پروژه داشته ایم و نمایندگان ویژه ریاست جمهوری در جنوب حضور پیدا کرده اند و مقرر شده است که مصوبات سفر با جدیت پیگیری شود.

افشاری پور با بیان اینکه این پروژه نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد، خاطر نشان کرد: بر این مهم تأکید شده است که این پروژه ظرف چند هفته آینده تعیین تکلیف شود تا بتوانیم کار عملیاتی و اجرایی آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdccosqss2bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین