تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
علی اصغر خیرخواه گفت: ترور دانشمندان، نشان دهنده‌ی توان علمی ایران است و دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارد و همت جوانان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای آینده ایران است.
استکبار ستیزی، ماهیت اصلی حرکت‌های دانشجویی است
علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با راه آرمان از جیرفت، گفت: استکبار ستیزی، ماهیت اصلی حرکت‌های دانشجویی است و این تفکر همچنان در دانشگاه‌ها حاکم است و بر همین اساس است که نظام سلطه از بیداری و نهضت علمی دانشجویان هراسان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه توانمندی بالای علمی جوانان این مرز و بوم، دشمن را مجبور به ترور و شهادت دانشمندان ما کرده و این نشان از پیشرفت و دستاوردهای علمی ما در دنیا دارد، افزود: ماهیت دانشجویی، مطالبه گری و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و دانشجویان با داشتن، روحیه انقلابی و آرمانگرایانه همواره در برابر فساد و ظلم ایستادگی کرده اند.

علی اصغر خیرخواه ضمن اشاره به حضور پرشور دانشجویان در عرصه های مختلف انقلاب، در کنار سایر اقشار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نتیجه حرکت توده های مختلف مردم از جمله دانشجویان و نقطه آغاز حرکتی جهانی در همه ابعاد به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است که این مسیر همواره به لطف خداوند متعال در تداوم خواهد بود.

‏رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه اصلی‌ترین مسئولیت دانشجویان، صیانت از ارزشهای انقلابی است، گفت: دانشگاهیان نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برعهده دارند که مطمئن هستیم در کنار سایر اقشار تأثیرگذار جامعه در تحقق منویات و مطالبات مقام معظ رهبری انقلاب موفق هستند.

‏خیرخواه افزود: حرکتهای علمی و پژوهشی دانشجویان در جنوب کرمان، نوید روزهای بهتر برای منطقه را در پیش دارد و قطاری که طی سالهای گذشته با همت جوانان به حرکت درآمده است پرقدرتر از قبل به حرکت خود ادامه خواهد داد.


حجت الاسلام و المسلمین اصغر شاهرخی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: با نگاه به تاریخ، متوجه خواهیم شد که دانشجویان از ابتدا بعنوان چشم بصیر و بیدار مردم، قشر نخبه و آگاه جامعه در مسیر مبارزه با ظلم، ستم و استکبار پیشقراول بوده‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه با اشاره به سخن شهید بهشتی، افزود: «دانشجو موذن جامعه هست اگر موذن خواب بیافتد نماز جامعه قضا می شود»، در هر دوره ای که دانشجویان بابصیرت، آگاهی بخشی، روشنگری و نگاه تیزبینانه جلودار جامعه بودند جامعه، رشد و ترقی داشته و از بحران‌ها و آسیب ها نجات پیدا کرده است.

حجت الاسلام اصغر شاهرخی بیان کرد: دانشجویان با ایستادگی در طول دوران مبارزاتی از سال ۱۳۳۲ تاکنون پیشگام مبارزه با استکبار جهانی خصوصاً آمریکا بودند و شهادت دانشجویان در جنگ نظامی و علمی، گواه چشم بیدار بودن دانشجو برای ملت ایران هست.

وی به نیاز امروز جامعه به نگاه تیزبین و بابصیرت دانشجو اشاره کرد و گفت: در فتنه و شبهات، حمله‌ی دشمن علیه آرمان و ارزش‌های کشور هست و دانشجویان بابصیرت، جلوی فتنه و شبهه ایستادگی خواهند کرد.

وی به هیبریدی بودن جنگ دشمن با هدف ضربه نهایی به کشور ایران اشاره کرد و افزود: دشمن از ایران قوی هراس دارد و دنبال تضعیف و تجزیه ایران است و لازم است دانشجویان با آگاهی و بصیرت، جامعه را آگاه کرده و دشمن را خوار و حقیر کنند.

حسین شکفته رییس دانشگاه جیرفت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان از جیرفت گفت: اعتراض دانشجویان فنی دانشگاه تهران به ورود نیکسون و ارتباط ایران و انگلیس در سال ۱۳۳۲ منجر به گلوله باران دانشکده فنی توسط ارتش به دستور حکومت پهلوی شد.

رییس دانشگاه جیرفت افزود: دلیل حضور نیکسون در ایران، بررسی نتایج کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت مصدق بود و برای اولین بار ارتش وارد محوطه دانشگاه شد.

حسین شکفته بیان کرد: درپی اقدام نظامی ارتش در دانشکده فنی، سه نفر از دانشجویان معترض به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قنچی و مهدی شریعت رضوی به شهادت‌ رسیدند و سالروز شهادت این دانشجویان، بنام روز دانشجو نامگذاری شد.

حسین شکفته بیان کرد: رژیم، در روز بعد بدون توجه به این جنایت خود، دکترای افتخاری حقوق را در این دانشگاه به نیکسون اعطا کرد. از آن تاریخ، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این روز به عنوان روز دانشجو نام گرفته است.

انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdccesqs12bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما