تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۳
۰
plusresetminus
مجید جرگه گفت: تمامی داروخانه های شهرستان رودبارجنوب ملزم به صدور فاکتور فروش با درج قیمت هر قلم دارو به مشتریان هستند.
حضور مسئول فنی در داروخانه ها الزامیست/ فاکتور ریزاقلام دارویی برای مشتریان صادر شود
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب، به دنبال گزارش تخلفات دارویی در برخی از داروخانه های شهر رودبارجنوب مجید جرگه معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودبارجنوب و احسان باقری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان از وضعیت پخش دارو و داروخانه های سطح شهر رودبار بازدید کردند.
 
مجید جرگه در جریان بازدید از داروخانه ها با بیان اینکه داروخانه‌ها باید فاکتور ریزاقلام دارویی را برای مشتریان صادر کنند، گفت: رئیس شبکه بهداشت و درمان با نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه‌ها با تخلفات احتمالی از جمله گران‌فروشی و یا احتکار برخورد کنند.
 
وی بیان کرد: در صورت عدم انجام فاکتور ریز اقلام طبق مقررات با داروخانه برخورد شود.
 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودبارجنوب گفت: فعالیت داروخانه‌ها و ارائه خدمات مستلزم حضور مسئول فنی است و اجرای ضوابط و مقررات در تمامی شیفت های داروخانه ها الزامی می باشد.
 
جرگه یادآور شد: عرضه و فروش دارو در داروخانه ها، باید در حضور مسئول فنی داروساز و تحت نظارت مستقیم وی انجام پذیرد و کنترل نسخ، ارائه داروهای تجویز شده به بیمار، مهر و امضای نسخ و ارائه مشاوره دارویی به بیماران، از وظایف مسئول فنی داروخانه است.
 
در پایان،جلسه ساماندهی وضعیت داروخانه ها با حضور مسئولین داروخانه ها در سالن کنفرانس فرمانداری رودبارجنوب برگزار شد.
 
شایان ذکر است،داروخانه ها ملزم به نصب دستگاه فیش پرینتر هستند و برنامه فروش دارو روی سیستم های خود باید نصب کنند و مبالغ فروش داروها داخل برنامه فروش دارو است و در آخر یک رسید پرداخت به بیمار داده می شود و کامل مشخص می شود که چقدر سهم بیمار و حق آزاد چقدر است،که متاسفانه این مهم در شهرستان رودبارجنوب وجود ندارد.
 
انتهای پیام/پ 
https://armanekerman.ir/vdcf1ydyyw6dmma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما