تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
۰
plusresetminus
درپی وقوع سیل سال ۱۳۹۸ به دلیل تخریب جاده شهداد-نهبندان و عدم عبور و مرور در این جاده مجتمع رفاهی -امدادی واقع در کیلومتر ۷۵ محور شهداد رها مانده و تجهیزات آن نیز تخریب شده یا به سرقت رفتند.
مجتمع رفاهی-امدادی محور شهداد تعطیل مانده است
به گزارش «راه آرمان»؛ در این پایگاه امدادی، اورژانس، پمپ بنزین و ... که از جمله مناطق زیر پوشش آن کویر ثبت جهانی لوت است، مصوبه شورای تامین نیز برای ادامه فعالیت داشته اما همچنان غیرفعال مانده و برخی تجهیزات آن نیز فرسوده یا سرقت شده و بر هزینه های بیت المال افزوده است.
 
لازم به ذکراست مسیر ارتباطی مذکور از چند منظر دارای اهمیت راهبردی است؛ بحث امنیت و امدادرسانی در محوری که به کویر منتهی می شود از یک سو و مسیر ارتباطی به استان‌های شرقی کشور از سوی دیگر سبب این اهمیت شده است.
 
این درحالی است که بخشی از جاده که در نتیجه سیل تخریب شده بود چند ماهی است در حال ساخت‌و‌ساز و احداث بوده و تردد در مسیر در حال انجام است.

 
پس از پیگیری ها این محور به صورت خاکی و فرعی تا بازسازی کامل بازگشایی شد و به دستور علی زینی‌وند در سال ۱۳۹۹ به استناد مصوبه شورای تامین استان مقرر گردید دستگاهای امدادی و اورژانس و یگان تکاوری در محل مذکور مستقر و خدمات ارائه کنند.
 
علیرضا پورحسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهداد در گفتگو با«راه آرمان»گفت: بعد از اجرای کامل مصوبه شورای تامین استان جمعیت هلال احمر شهداد هم آمادگی کامل جهت استقرار نیروهای امدادی را دارد.
 
رئیس جمعیت  هلال احمر شهداد افزود : پس از مصوبه شورای تامین مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال صرف ساختمان مذکور در مجتمع امدادی گردید و مدت سه ماه نیز روزانه امدادگران در محل مستمر حضور داشتند اما استقرار دائم امدادگران نیازمند اجرای کامل مصوبه شورای تامین استانداری می باشد.
 
مریم پور هاشمی رئیس اداره هواشناسی شهداد نیز در این باره گفت : ایستگاه هواشناسی خودکار قبل از وقوع سیلاب یا هزینه چهار میلیارد ریالی مستقر بود که پس از سیلاب سال ۹۸ به سرقت رفت و تنها ایستگاه خودکار هواشناسی در مرکز کویر محسوب میگردیده و استان های خراسان جنوبی و کرمان از داده های ارسالی استفاده می نمودند. 

 
رئیس اداره هواشناسی شهداد در خصوص ضرورت راه اندازی ایستگاه خودکار در کویر گفت :مبلغ پیش بینی شده برای خرید و تجهیز دستگاه حدود 10 میلیارد ریال بوده که پس از تامین اعتبار مسئله اصلی تامین امنیت می باشد که بایستی هر دو مسئله با هم تامین شوند تا باز شاهد سرقت دستگاه نباشیم.

انتهای پیام/ زنگی آبادی 
https://armanekerman.ir/vdcc4sqs02bq148.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما