تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۶
۱
plusresetminus
مولوی یونس چاهانی گفت: اگر مشی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در زندگی هر خواهر مسلمان باشد، موجب سربلندی دنیا و آخرت آنان خواهد بود.
سربلندی بانوان مسلمان با الگوبرداری از مشی حضرت زهرا(س)/ فاطمه(س) سرور زنان بهشت است
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله‌ علیها و گرامی‌داشت مقام مادر و زن قرار داریم. رهبر فرزانه انقلاب در روزهای اخیر به مناسبت ایام ولادت دخت نبی اسلام(ص) با جمعی از بانوان دیدار داشتند.

مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود فرمودند" جهاد هم بر زن هم بر مرد واجب است منتها جهاد مرد یک‌جور است جهاد زن یک‌جور دیگر است؛ یعنی همین جنگ مثلاً دفاع هشت ساله زن‌ها هم مکلف بودند، تکلیف داشتند تکلیفشان را هم خوب عمل کردند زن‌ها در این مدت اگر بهتر از مردها عمل‌نکرده باشند حداقل به‌اندازه‌ مردها عمل کردند؛ اگر نخواندید کتاب‌هایی را که در مورد بانوان در دوره‌ دفاع مقدس هست بخوانید. یعنی انسان وقتی می‌بیند این جهاد این زن را حالا مرد رفته در میدان اما این زن دارد جهاد می‌کند؛ این جهاد بر هر دوی آنها واجب است.


سربلندی بانوان مسلمان با الگوبرداری از مشی حضرت زهرا(س)


مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن تبریک میلاد با‌ سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها گفت: جهان غرب به‌دنبال مشروعیت بخشیدن اقدامات خود را راه‌‌های مختلف است، راه‌هایی که خلاف مسائل انسانی و اسلامی است و متأسفانه بسیاری از بانوان دنباله‌رو آنان هستند و سیره دختر نبی مکرم اسلام را فراموش کرده‌اند؛ در حالی‌که اگر مشی این بانوی بزرگوار در زندگی هر خواهر مسلمان باشد، موجب سربلندی دنیا و آخرت آنان خواهد بود.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت ابراز کرد: مقام معظم رهبری در خصوص جهاد بانوان مسلمان مطالب بسیار ارزشمندی را عنوان کرده‌اند که جهاد برادران مشخص و مشهود است و جهادی که خواهران مسلمان ما در این دوره پر فساد و فتنه انجام می‌دهند این است که خود را مزین و ملبس به زینت و لباس تقوا کنند.

وی ادامه داد: خواهران مسلمان با اختیار کردن حجاب اسلامی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و تبلیغ حجاب به جهانیان، دنیای غرب و مخالفین این حجاب ارزشمند، می‌توانند با ارزش‌ترین جهاد را در نوع خود کسب کنند.


بالاترین جهاد را بانوان مسلمان انجام داده‌اند


مولوی چاهانی اظهار کرد: جهاد همواره، جهاد نظامی نیست؛ ما جهاد فرهنگی داریم، جهادی که حجاب و تقوا را در جامعه و کشور نهادینه کرده است؛ حجاب زندان نیست، بلکه ارزش است و جهادی برای خواهران است، جهادی که می‌تواند ارزش بانوان را هم‌ردیف کسانی که در کربلا به شهادت رسیده‌اند، قرار دهند.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت تأکید کرد: ما معتقدیم بالاترین جهاد را بانوان مسلمان ما انجام داده‌اند؛ چرا که اگر نامی از جهاد در عرصه فرهنگی و نظامی می‌درخشد، مشاهده می‌کنیم یک مادر، خواهر و همسر پشت آن قرار دارد.

وی با اشاره به وقوع اغتشاشات در ماه‌های اخیر در سطح کشور تصریح کرد: این اغتشاشات را دشمنان اسلام طراحی کرده‌اند و هم اکنون آنها ادعای اعتراض و مطالبه‌گری حق و حقوق خود را دارند؛ اما راه بیان اعتراض این‌گونه نیست؛ دشمنان می‌خواهند حجاب را از سر بانوان مسلمان ما بردارند و بانوان ما با برداشتن پرچم مخالفت با مخالفین آن‌چنان جهاد کرده‌اند که در تاریخ ماندگار شده است.


پیامبر در چهره حضرت زهرا(س) برکت و سعادت را مشاهده می کرد


مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ گفت: حضرت فاطمه ‌زهرا سلام‌الله‌علیها زمانی متولد شدند که مشکلاتی در جزیره‌العرب بود، به‌ویژه زمانی ایشان به‌دنیا آمدند که به دنیا آمدن دختران عیب و عار بود و در قرآن عظیم‌الشأن هم این مسئله را بیان شده است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: از حضرت علی علیه‌السلام روایت شده است که پیامبر(ص) رو به حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها می‌دانی که چرا نامت را فاطمه گذاشته‌ام؟ پیامبر فرمودند "به‌راستی پروردگار او و اولادش را از آتش جهنم دور کرده است و به همین علت نام او را فاطمه نامیدم".

وی بیان کرد: پیامبر(ص)، در چهره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، زیبایی، برکت و سعادت را مشاهده کرد و او شبیه پدر گرامی‌اش بود و تا آخرین لحظات زندگی پدر و مادرش، محبوب‌ترین فرد به شمار می آمد و امروز هم نیاز است که تمام خانواده‌ها این مسائل را مد نظر داشته باشند.


حضرت فاطمه(س) سرور زنان بهشت است


مولوی شهیکی عنوان کرد: از دیدگاه روانشناسی تربیتی سه عامل مهم وراژت، آموزش و محل زندگی در ساختار شخصیت فرد انسان تأثیر می‌گذارد و برای این امور سه گانه، مسئله اراده انسان مطرح است؛ حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، اخلاق و کمالات خود را از پیامبر اکرم(ص) به ارث برده بود و در بزرگ‌ترین و پاک‌ترین منازل کائنات دیده به جهان گشود و نزد پرهیزکارترین افراد رشد کرد و شاهد نزول وحی بر پدرش نبی اکرم(ص) بود.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، سردار و سرور زنان بهشت است و فرزندان او سید الشباب اهل الجنه هستند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdciyzazut1ap32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین