تاریخ انتشار :شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
۰
plusresetminus
روشن شدن نور امید در دل دانش‌آموزان؛

افزایش ۹۳ درصدی تعداد مدارس رودبار جنوب پس از انقلاب

به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، پرچم پرافتخار ایران و چتر آموزشی در ۳۷۴ مدرسه رودبار جنوب بر سر جویندگان علم و دانش گسترانده شده است.
افزایش ۹۳ درصدی تعداد مدارس رودبار جنوب پس از انقلاب
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی راه آرمان، چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد. این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. 
 
اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران‌مایه‌ی این شجره‌ی پرامید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نی‌انگارند که به‌سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند. 
 
این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه‌ی آثار و نتایج این پدیده‌ی الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد. 
 
در این گزارش به گوشه‌ای از ابعاد وسیع آن را در حوزه تعلیم و تربیت موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
در این گزارش خواهیم کوشید داشته‌های ملت ایران پس از گذشت چهل‌ و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی فقط یک شهرستان موردبررسی قرار گیرد.
 
شاید شما هم نام شهرستان "رودبار جنوب" را نشنیده باشید و اولین تصورتان از نام رودبار به شمال سرسبز و شهر زیتون برود.اما رودبار جنوب شهری است که در سیصد و سی کیلومتری با کرمان فاصله دارد، و در واقع این شهرستان مولد انقلاب اسلامی است.
 
رودبارجنوب،جایی که در زمان شاهنشاهی کوره دهاتی بیش نبود و همه چیز رنگ و بوی سختی و استبداد داشت کمتر کسی در این مناطق به مدرسه می‌رفت.
 
به گفته ریش سفیدان در این کوره دهات فقط چهار مدرسه وجود داشت که تنها نام مدرسه را یدک می‌کشیدند و امکانات بسیار اندک بود و به دلیل بد رفتاری معلمان سپاه دانش کمتر کسی علاقه رفتن به مدرسه را داشت به همین دلیل بسیاری از استعدادهای این مناطق شکوفا نشده است.
 
اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران در دنیای امروز دیگر علم‌آموزی برای همگان امکان‌پذیر است و فقط کافی است که خود فرد بخواهد تا امکان تحصیل برایش مهیا شود، دیگر مدرسه رفتن و کیف و کتاب به دست گرفتن کودک روستایی یک رویا نیست چرا که او نیز می‌تواند همراه و مانند کودک شهری با شوق و رغبتی مثال‌ زدنی مسیر علم و دانش را طی کند.
 
 
قبل از انقلاب اسلامی ایران تعداد مدارس این شهر چهار باب مدرسه بود که برکت نطام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران تعداد این مدارس به ۳۷۴ باب در سال ۱۴۰۱ با ۹۳ درصد رشد رسیده است.
 
طبق این گزارش، آموزش و پرورش مأموریت دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و پیرامونی، منابع و امکانات در اختیار و در چهارچوب قوانین، اهداف، راهبردها و سیاست‌های کلان آموزش‌ و پرورش کشور، زمینه‌ها، فرصت‌ها و موقعیت‌های آموزش و یادگیری را بر اساس برنامه درسی ملی، برای بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی و کسب آمادگی‌های لازم جهت استمرار یادگیری آنان در دوره‌های تحصیلی بالاتر را فراهم کند.
 
به برکت انقلاب در همه روستا‌ها مدرسه وجود دارد
 
مهدی بهرامی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان گفت: شهرستان رودبار جنوب در ۳۳۰ کیلومتری استان کرمان واقع شده و آخرین روستای این شهرستان تا مرکز استان حدود پانصد کیلومتر فاصله دارد.
 
 مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: جمعیت این شهرستان ۱۲۹ هزار نفر است که حدود ۳۲ هزار نفر از آنها دانش‌آموز هستند که  آموزش و پرورش به آنها خدمت می‌کند. حدود ۲۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد و ۱۰هزار نفر در مقطع متوسطه درس می‌خوانند. 
 
مدیر آموزش‌ و‌ پرورش رودبار جنوب تصریح کرد: همه روستاها مدرسه ابتدایی را دارند. قبل انقلاب چهار مدرسه داشتیم بعد از انقلاب ۳۷۴ مدرسه داریم. مدرسه همه جا هست ولی زیرساخت‌های لازم را ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: رشد جمعیتی این منطقه جزو برترین‌های کشور است به برکت انقلاب اسلامی ایران رشد ۹۳ درصدی مدارس را در این شهرستان شاهد هستیم، ولی به لحاظ زیرساخت‌های آموزشی ضعف‌های هنوز وجود دارد.
 
 
انتهای خبر/پ
https://armanekerman.ir/vdcfm0dyew6dm0a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما