تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
علمای اهل سنت استان کرمان تأکید کردند:

مبعث به انسان‌ها شرافت بخشید

علمای اهل سنت استان کرمان تأکید کردند: کمال، بزرگی و سعادت در این است که بعثت پیامبر(ص) را به عنوان سرآغازی نوین در تاریخ اسلام به دنیا معرفی کنیم.
مبعث به انسان‌ها شرافت بخشید
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ امروز ۲۷ رجب، روز مبعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) است. پیامبر(ص) در سن ۴۰ سالگی به بعثت رسیدند. بعثت پیامبر خاتم، نقطه آغازین دین مبین اسلام در جهان است.

مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث فرمودند" بعثت به معنای برانگیختگی پیغمبر است، این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی که به پیغمبر نازل می‌شود همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا، رسول الهی اِعمال میکند و اجرا می‌کند و راهبری می‌کند به شکل‌های مختلفی که عرض کردیم. شاید شکل‌های دیگری هم وجود داشته باشد که البتّه ما در قرآن از آن اثری ندیدیم؛ امّا ممکن است وجود داشته باشد؛ ما که از همه‌ حوادث تاریخ مطّلع نیستیم. خب بنابراین دین با این نگاه گسترده چیست؟ دین با این نگاه وقتی که نگاه می‌کنیم عبارت است از مدیر مجموعه‌ زندگی انسان؛ یعنی برنامه‌ جامع؛ نه برنامه‌ شخصی و برنامه‌های صرفاً عبادی و فردی انسان، که بعضی خیال می‌کنند دین متکفّل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره، از حوزه‌ دین خارج است؛ نه، این نگاه نشان می‌دهد که دین، جامع است، جامعیّت دارد".

رهبر فرزانه انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود گفتند" انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛ [این] همان خطّ بعثت است که خب در طول زمان کم‌رنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد، و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همه‌ زندگی انسان است؛ امام بزرگوار این را برجسته کرد؛ ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛ و مصداق این جمله قرار داد. خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم بود، بر ضدّ استبداد بود و بر ضدّ استکبار بود، طرف‌دار مظلومان بود از هر آئینی، از هر دینی -مظلومان به معنای حقیقی کلمه- طرف‌دار محرومان بود، طرف‌دار مستضعفان بود از هر ملّتی و با هر دین و مسلکی، و در همه حال هم این انقلاب، عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد، و حرکت اساسی انقلاب این است".(1399/12/21)


مبعث به انسان‌ها شرافت بخشید


مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک بعث پیامبر(ص) گفت: در روزگای که انسان‌ها از حقوق آنچنانی برخوردار نبودند و اصحاب قریش دختران خود را زنده به گور می‌کردند، پیامبر اسلام(ص) به بعثت رسید و از سوی خداوند متعال نور به جهان بشریت ساطع شد و اگر امروز نور اسلام و سعادت را می‌بینیم، از برکات بعثت پیامبر(ص) است.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت ادامه داد: امروزه جهان غرب با تمام توان در تلاش است که نشان دهد پیامبر(ص) از تمدن و مدنیت برخوردار نبوده است و در این زمینه دست به اقدامات متعدد زده و می‌خواهد نقش پیامبر(ص) را منفی جلوه دهد.

وی بیان کرد: کمال، بزرگی و سعادت در این است که بعثت پیامبر(ص) را به عنوان سرآغازی نوین در تاریخ اسلام و مسلمانان به دنیا معرفی کنیم؛ چرا که مبعث به انسان‌ها شرافت بخشید.

مولوی چاهانی با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر(ص) سرآغازی با مدنیت و سوادآموزی است، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هر مسلمانی خود را به سلاح علم و اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) متصل کند، چرا که در این صورت می‌توان در برابر اقدامات دشمنان ایستادگی و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم.


پیامبر(ص) در تمامی عرصه‌ها برای ما الگو هستند


مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک بعثت پیامبر عظیم‌الشأن گفت: پیامبر(ص) سیره جامعی دارند و جامع‌الکمالات هستند؛ ایشان اسوه و نمونه هستند و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است" لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى ‏كن".

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: برخی به واسطه اخلاق پیامبر(ص) به اسلام روی می‌آورده‌اند و پیامبر(ص) در این زمینه فرموده‌اند" إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم [و به مردم بیاموزم".

وی با بیان اینکه امروزه متأسفانه معضل و مشکل بزرگی داریم و آن این است که از راه و روش اخلاق پیامبر(ص) فاصله گرفته‌ایم، عنوان کرد: ما اگر در بعد اخلاق پیامبر(ص) نگاه کنیم، ایشان خوشرو و خوش‌برخورد بود و نیاز است که جوانان که امروز، غرب به آنها ترفندهایی می‌آموزد، به سیره پیامبر(ص) توجه کنند که ایشان چگونه رفتار می‌کردند.

مولوی شهیکی اظهار کرد: نیاز است که امروزه در بحث سیرت به اخلاق پیامبر اسلام(ص) توجه داشه باشیم؛ زمانی که حضرت خدیجه سلام الله علیها از دنیا می‌روند؛ پپیامبر(ص) از سویی باید به رهبری جامعه توجه می‌کردند و از سوی دیگر مسئولیت‌های خانوادگی را مد نظر قرار می‌دادند و شاهد بودیم که ایشان به همه موارد توجه می‌کردند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با اشاره به مطلب فوق و با بیان اینکه نیاز است اقشار مختلف در این مسیر قرار بگیرند و آن را سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در تمامی عرصه‌ها برای ما الگو هستند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchkinzx23nxqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین