تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
۰
plusresetminus
از مشکلات صنعت‌گرانی جنوب کرمان چه می‌دانید؟

حکایت مشکلات شهر ملی حصیربافی؛ هنرمندی که حتی شناسنامه ندارد

قلعه گنج شهر ملی حصیربافی است، در گزارش زیر به مشکلات هنرمندان این منطقه پرداخته‌ایم.
حکایت مشکلات شهر ملی حصیربافی؛ هنرمندی که حتی شناسنامه ندارد
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ پس از انتخاب اکرم قلندری به عنوان کارآفرین نمونه کشوری در حوزه صنایع دستی از شهرستان قلعه گنج این پایگاه خبری گفتگویی با این بانوی کرمانی در خصوص روند فعالیت و ایجاد اشتغال برای افراد منطقه با عنوان «فعالیت قریب به دو هزار نفر از مردمان کلات‌گنج در رشته حصیربافی» داشت.

قلندری در بخشی از گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به مشکلات موجود در عرصه فعالیتی اشاره کرد و
گفت: با توجه به اینکه قلعه گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی به ثبت رسیده؛ این مسئله توقعاتی را برای هنرمندان این منطقه ایجاد کرده که این توقعات به حق است؛ چرا که حاصل فعالیت هنرمندان این خطه، موجب افتخار این شهر شده است.

این کارآفرین نمونه کشور در حوزه صنایع دستی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم صنعت‌گران و هنرمندان منطقه را بیمه کنیم، ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که نگاه حمایت‌گرانه‌ای در قِبال هنرمندانی که کار حصیربافی را انجام می‌دهند، داشته باشند.

وی بیان کرد: فقیرترین قشر به سمت کار حصیربافی می‌آید، به ویژه در شهرستان قلعه‌گنج که اکثر مردم کپرنشین هستند و مهمترین مسئله مد نظرشان، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن است؛ البته معاونت صنایع دستی استان تماس گرفتند تا اسامی هنرمندان را برای بیمه ارسال کنیم اما پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان برای هنرمندان منطقه بسیار زیاد است.

قلندری در خصوص مشکلات دیگر هنرمندان رشته حصیربافی در شهرستان قلعه گنج خاطرنشان کرد: برخی از صنعت‌گران ما در منطقه از خدمات اجتماعی به دلیل نداشتن شناسنامه مرحوم هستند؛ به عنوان مثال بهترین هنرمند ما در منطقه شناسنامه ندارد.
 

افراد فاقد شناسنامه به فرمانداری یا دادگستری شهرستان مراجعه کنند


منصور شکراللهی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به ثبت قلعه گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی گفت: در زمینه صنایع دستی در شهرستان قلعه گنج جلسات متعددی داشته‌ایم و صنایع ملی مس را به عنوان معین اقتصادی پای کار آورده‌ایم.

نماینده شهرستان قلعه گنج در خصوص هنرمندان صنایع دستی فاقد شناسنامه و مشکل مطرح شده قلندری کارآفرین این حوزه اظهار کرد: افراد فاقد شناسنامه و هویت می‌توانند با مراجعه به فرمانداری درخواست خود را ارائه دهند و پس از آن شورای تأمین تصمیم‌گیری می‌کند و در صورت تأیید به ثبت احوال اطلاع خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افراد فاقد شناسنامه می توانند در دادگستری دادخواست اثبات نسب دهند و با مشخص شدن مشخصات، افراد به ثبت احوال معرفی می‌شوند و شناسنامه صادر خواهد شد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcja8ev8uqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین