کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به ثمر نشستن پیگیری‌های رسانه‌ای؛

کوتاهی مسئولان در توزیع نفت سفید برای مردم

20 اسفند 1401 ساعت 19:46

مشکلات ناشی از عدم مدیریت انقلابی و کوتاهی مسئولان در توزیع نفت سفید که با پیگیری خبرنگار، مدیران را به واکنش وادار کرد.


به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت؛ آمار رسمی شرکت ملی گاز، پوشش ۹۹ درصدی گاز شهری در کل کشور را نشان می‌دهد. با حضور معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ مراسم افتتاح رسمی گاز شهری در شهر جیرفت برگزار شد و اکنون با گذشت ۴ سال، پوشش گازی لوله‌کشی در شهر جیرفت بالغ بر ۴۰ درصد و در روستاهای شهرستان جیرفت به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

محقق نشدن وعده‌های مسئولان برای پوشش گاز لوله‌کشی در شهر جیرفت و روستاهای تابعه، باعث روی‌آوردن خانواده‌ها به استفاده از نفت سفید برای گرمایش منازل مسکونی در فصل سرد شده است.

از ابتدای سرد شدن هوا در فصل پاییز سال جاری، زمزمه‌هایی پیرامون سهمیه نفت، نحوه ثبت‌نام، دریافت نفت سفید و .... جزو مکالمات روزمره مردم شده بود.

کند و کاوی مختصر در فضای مجازی هم گواه نگرانی خانواده‌های جیرفتی برای گذران ایام سرما شده بود تا جایی که برخی از کانال‌های خبری هم، مطالبی ذیل عنوان «پیام مخاطب» از مشکلات در این زمینه، منتشر می‌کردند.
 ‏

متاسفانه در اوج فصل سرما، کمبود شدید نفت سفید، اقدامات ناکافی مدیران مربوطه و عدم پاسخگویی متناسب با نیاز مردم توسط شرکت توزیع نفت، احمد بلندنظر در کسوت فرماندار را مجبور به حضور میدانی در مراکز عرضه مواد سوختی می‌کرد که نویدبخش عزم جدی دولت انقلابی برای رفاه حال شهروندان جیرفتی بود که این اقدام، قوت قلبی برای خانواده‌ها شده بود.


ولی خوشحالی زایدالوصف مردم، عمری کوتاه داشت تا اینکه در نطفه خفه شد. پاسخگویی ارباب رجوع در صف‌های طولانی، پشت پنجره‌های ساختمان شرکت توزیع فرآورده‌های نفت جیرفت، نارضایتی مردم از نحوه پاسخگویی مراکز عرضه نفت سفید، برای دریافت کالابرگ الکترونیک سهمیه نوبت اول نفت سفید و عدم تحویل نفت به مردم، شائبه‌های توزیع خارج از ضابطه و .... نمونه‌های دیگری، باعث انتشار یادداشت «هر مدیری لیاقت پوشیدن ردای خدمت را ندارد» شد.

با ارسال لینک یادداشت فوق برای حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، وی در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ خطبه «امام جمعه در پیشنهادی به شرکت نفت گفت: پیشنهاد می‌کنیم که همانند اوایل انقلاب، شرکت نفت، با عوامل خود، توزیع نفت را درب خانه مردم انجام دهد و اگر توان کافی ندارد از بسیج کمک بگیرد و دست سودجویان را قطع کند.» را خواند.

صحبت‌های امام جمعه در خطبه‌های نمازجمعه و مطالبه از مسئولان مربوطه برای خدمت به مردم و استمداد از بسیج، برای رساندن نفت سفید به درب خانه‌های مردم همچون اوایل انقلاب، منجر به تشکیل جلسه فوق‌العاده سوخت شهرستان، در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ توسط فرمانداری شد که خروجی آن در خبری با عنوان «پلمب و سلب امتیاز در انتظار فروشندگی‌های متخلف نفت» تایید وجود تخلف و برنامه‌ریزی برای برخورد با متخلفان متناسب با جرم آنها، بود.

بعد از انتشار یادداشت فوق که مطالبه امام جمعه در خطبه‌های نمازجمعه و برگزاری جلسه فوق‌العاده سوخت شهرستان را درپی داشت، امید است مشکل عرضه نفت سفید برای سال آینده وجود نداشته باشد زیرا با پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» بررسی پرونده تخلفات مراکز عرضه سوخت و تکمیل مستندات آن درحال انجام است که انتظار برخورد قاطع با متخلفان برابر قانون، قابل تصور است.

اکنون که دولت انقلابی حجت الاسلام رئیسی، زمام امور را در دست دارد، انتظار داریم مدیران استان کرمان و شهرستان جیرفت به همراه نماینده مجلس، با برنامه‌ریزی دقیق برای رفاه حال ساکنان شهرستان جیرفت در سال آینده، زمینه افزایش اعتماد مردمی به دولت کنونی را افزایش دهند که راحتی قبر و قیامت مدیران، در گرو رضایت مردمی است که سنگینی پیشرفت و اقتدار ایران، را بردوش دارند و مدیران هم امید آن دارند که در پرونده اعمال‌شان، امضای رضایت امام زمان (عج) را دوبار در هفته بدست بیاورند.

انتهای خبر/ فاریابی


کد مطلب: 132930

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/132930/کوتاهی-مسئولان-توزیع-نفت-سفید-مردم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir