تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
۰
plusresetminus
خطیب جمعه جازموریان گفت: به فرموده رهبری، مسمومیت دانش آموزان یک جنایت بشری است که باید جدی برخورد شود.
مسمومیت دانش آموزان یک جنایت بشری است/ جهان برای نظم نوین با ساختار چندقطبی پیش می‌رود
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.
 

امام جمعه کرمان: شکر عملی بالاتر از شکر لسانی است


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (علیه السلام) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: همیشه باید به فکر قیامت باشیم و حضرت علی علیه‌السلام فرمودند" به سوی قیامت بشتابید و به فکر روز حساب باشید؛ پیش از آنکه مرگ فرا برسد به فکر روز قیامت باشید".

سلیمانی علیدادی ادامه داد: رشد جسمانی انسان از بدو تولد آغاز و آرام آرام و همراه با آن رشد فکر و عقلی انسان نیز انجام می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه چهل سالگی اوج رشد انسان است و غالب انبیای الهی در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند، گفت: انسان باید این دوران را غنیمت بشمارد، شکر این نعمت را به جای آورده و قدردان پدر و مادر و مربیان و معلمان خود باشد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با شکر خداوند باید به این نکته توجه داشت که شکر هم زبانی است و هم عملی، افزود: این یعنی در کنار شکر زبانی با دوری از گناه به طور عملی شکرگزار نعمات خداوند باشیم و بدانیم که شکر عملی بالاتر از شکر لسانی است.
 

امام جمعه رودبارجنوب: اقدامات سربازان گمنام در مقابله با مفاسد اقتصادی دشمن را به ستوه آورده است


حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه اتفاق تلخ مسمومیت دانش‌آموزان دختر به دو جهت از منظر رهبر معظم انقلاب جنایت بزرگ است، گفت: اول اینکه دختران دانش‌آموز هم به جهت جنسیت و هم به‌خاطر مقطع سنی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و دختران بی‌گناه ترین و معصوم‌ترین اقشار جامعه هستند، التهاب و نا‌آرامی خانواده‌ها که مایه و اصل قوام جامعه هستند وقتی مورد هدف قرار بگیرد ناآرامی جامعه را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث مسمومیت رهبر انقلاب از اشد مجازات بدون اغماص سخن به میان آورد و بیان کرد: دشمن باید بداند احساس امنیت در جامعه را نمی‌تواند بشکند و رشته تحصیلی و علمی فرزندان ایران را با تعطیلی مدارس متوقف کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به این‌که دشمن نمی‌تواند ایران را به انتقام از دختران متهم کند، گفت: فتنه‌گران داخلی و خارجی باید بدانند با قوم هراسی و تهمت پراکنی علیه دین و دین‌داری راه به جایی نخواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش تصریح کرد: عده‌ای وطن فروش و جاده صاف دشمن در داخل با برهم زدن بازار ارز به دنبال فرصت بودند که برچسب نا کار‌آمدی را به جمهوری اسلامی ایران بزنند و جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی است.

امام جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: وزارت اطلاعات، یکی از کارآمد ترین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جهان است و اقدامات افتخار آفرین سربازان گمنام در مقابله با نفوذ مفاسد اقتصادی دشمن را به ستوه آورده است.

وی به ۲۲ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهداء اشاره کرد و افزود: همه ما باید بدانیم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: یاد شهداء کمتر از شهادت نیست؛ تلاش کنیم که اهداف شهدا را بشناسیم و نگذاریم در جامعه کم‌رنگ شوند.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: دفاع از  اسلام و ولایت، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، دشمن‌شناسی و حضور در همه‌ صحنه‌های انقلاب، حفظ روحیه جهادی و انقلابی و خدمت به مردم از جمله اهداف شهداست.

حجت الاسلام افشار منش به دهه تکریم و غبار روبی مساجد اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مسجد پایه است و باید رویکرد مسجد محور را تقویت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: مسجد مرکز و کانون سیاست و رفع و فتق امور مردم و پایگاه عظیم تبلیغ است.


امام جمعه بروات بم: نگاه غیر دینی و لیبرال در برخی رخنه کرده است


حجت الاسلام علی نوری‌صفا در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: بزرگ‌ترین چالش انقلاب اسلامی عدم تربیت مدیرانی در طراز حکومت اسلامی بوده است.

امام جمعه بروات بم اظهار کرد: نگاه غیر دینی، لیبرال در برخی رخنه کرده و به ظاهر حتی معمم هستند، اما به حکومت دینی اعتقاد ندارند.

وی ادامه داد: افرادی که در دوران گذشته مسئولیت داشته و با نگاه ملتمسانه به غرب درصدد راهگشایی بوده اند، ولی موفقیتی نداشتند.

نوری‌صفا گفت:به اذعان تحلیل‌گران جوامع غربی اگر انقلاب اسلامی با آهنگ و سیر حرکتی شروع شده به تلاش خود ادامه دهد تا سال ۲۰۲۸ ابر قدرتی تثبیت شده در جهان خواهد بود.
 

امام جمعه ریگان: مسمومیت دانش‌آموزان کار دشمنان ما است


حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با بیان این‌که دشمن با جنگ ترکیبی که به راه انداخته به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است، اظهار کرد: مسمومیت دانش‌آموزان کار دشمنان ما است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: دشمن با مسمومیت سریالی دانش آموزان امنیت کشور ما را هدف قرار داده است.

وی افزود: هدف دشمن تعطیل کردن مدارس است.

خطیب جمعه ریگان ضمن تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، افزود: از تلاش‌ها و زحمت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان قدردانی می‌نمائیم.
 

امام جمعه عنبرآباد: حجاب یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است


حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: جوامع انسانی از ابتدای تاریخ الگوهای رفتاری متناسب با شاخص‌های فرهنگی خود را دارا بوده است و جامعه اسلامی هم سبک زندگی ویژه اش را دارد که آن را میتوان از آموزه های اسلام به شمار اورد.

وی گفت: حجاب یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است که در فضای مجازی امروزه به آن هجمه‌های زیادی وارد می‌شود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه اسلام با تشریع قانون پوشش اشتیاق زنان به حجاب را مستحکم کرد، گفت: بر اساس گواهی متون تاریخی مسئله حجاب زنان در بیشتر ملت‌ها و آیین‌های جهان رواج داشته است هرچند در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است اما کاملاً از بین نرفته است.

وی عنوان کرد: دشمنان در جنگ نرم در تلاش هستند با حجاب‌زدایی زمینه تغییر ارزش‌های دینی را فراهم کنند و افراد و جامعه را در گرداب فساد گرفتار کنند‌.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: حرمت‌زدایی از حجاب در ایران، پروژه‌ای است که بهائیت با کشف حجاب آن را شروع کرد و بعد از آن به اجبار و سرکوب برای کشف حجاب به رضا خان دیکته شد.

وی گفت: امروز متاسفانه در فضای مجازی روش‌ها و شیوه هایی برای حجاب‌زدایی دنبال می‌شود که یکی از این شیوه‌ها فرهنگ‌سازی رفتارهای منجر به بی حجابی است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز گرامیداشت شهدا و راهیان نور گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا حرف تازه‌ای نیست بلکه سیره‌ای است که بنیان گزارش انبیا الهی و امامان معصوم علیهم السلام مخصوصاً حضرت سجاد و حضرت زینب علیها السلام هستند.

وی گفت: باید یاد شهدا را زنده نگه داشت تا حماسه ایشان جلوی چشم ما باشد تا ارزش‌هایی را که شهدا برایشان از جان و مال خود گذشتن را زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: وقتی کشوری از هر جهت مورد تهدید است اینجاست که ایثار و شهادت طلبی به امنیت و اقتدار یک کشور کمک می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: متاسفانه هستند امروز افرادی بی‌بصیرت و نادان و یا افرادی هم از روی عناد که فرهنگ شهادت‌طلبی را به معنای خشونت طلبی و کشتار و ظلم تعریف می‌کنند و به دنبال ضعف نیروهای امنیتی و مخدوش کردن چهره امنیت در جامعه هستند.

وی با اشاره به دهه آخر ماه مبارک شعبان گفت: سنت زیبای آماده سازی و غبارروبی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان که به‌عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است سنت زیبایی است که جا دارد این سنت حسنه طبق سنوات گذشته در شهرستان عنبرآباد هم با حضور نوجوانان و جوانان خواهران و برادران انشاالله در مساجد انجام و اجرا شود.

وی گفت: باید توجه کنیم مساجد علاوه بر اینکه نام و یاد خدا را زنده نگه میدارند، به‌عنوان یک ظرفیت مردم نهاد برای پیشبرد بسیاری از مشارکت های خیرخواهانه و نیکوکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پرده‌های جنگ ترکیبی با موضوع مسمومیت ترکیبی است که در برخی مدارس شاهد بودیم که مقام معظم رهبری اخیراً در روز درختکاری هم نکاتی را پیرامون این موضوع متذکر شدند.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: دشمن به دنبال تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران عزیز است و به دنبال القاء اتهام و انتقام جمهوری اسلامی از دختران و به دنبال تهمت پراکنی علیه دین و دین داران است.

وی گفت: مسئولان تلاش کنند ابعاد و عوامل این پدیده هرچه زودتر شناسایی شوند و برخورد قاطعانه صورت بگیرد قطعاً به فضل خدای متعال در این پروژه هم دشمنان رو سیاه و ناکام خواهند ماند و سیلی خواهند خورد.
 

امام جمعه جیرفت: سوءاستفاده کنندگان از مسئله مسمومیت دختران، نباید عفو بشوند


حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: مسجد، جایگاه رفیعی در اسلام دارد و متاسفانه امروزه کارکردهای مهمی مانند عبادی، سیاسی، تصمیم‌گیری نظامی و ... را که در زمان پیامبر (ص) داشت، را ندارد.

امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت هفته غبارروبی مساجد، افزود: امروزه نقش مسجد، به کارکرد عبادی با حضور افراد مسن تقلیل پیدا کرده است، پس لازم است اداره اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی در هیئت امنا، هیئت عزاداری و افراد موثر در مسجد، بازنگری داشته باشند تا مسجد به جایگاه قبلی‌اش برگردد.

خطیب نمازجمعه جیرفت با اشاره به ورود رسانه‌های داخلی و خارجی به موضوع مسمومیت‌های اخیر دختران، بیان کرد: کسانی که از موضوع مسمومیت‌های دختران، سوءاستفاده می‌کنند باید طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و به سزای اعمال ننگین‌شان برسند.

وی عنوان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با صراحت فرمودند که سوءاستفاده کنندگان از مسئله مسمومیت دختران، نباید عفو بشوند، این است که هدف این جنایات، دانش آموزان بیگناه و خصوصاً دختران هستند و دشمن درصدد است از دانش آموزان و دانشجویانی که با دشمن در اغتشاشات اخیر، همراهی نکردند، انتقام بگیرد.

حجت الاسلام تارم ایجاد احساس ناامنی حضور فرزندان در مدرسه برای خانواده را نقشه دوم دشمن دانست و اظهار کرد: چون خانواده، نهاد تربیتی در جامعه هست، پس احساس ناامنی برای خانواده هم خطرناک است و هرکسی در این احساس ناامنی، نقش داشته باشد باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

حجت الاسلام میثم تارم ضمن تبریک هفته منابعی و اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت، گفت: مقام معظم  رهبری (مدظله العالی) فرمودند که «درختکاری و نهال‌کاری، مهم است» و مسئولان هم طرح کاشت سه درخت، توسط هر نفر را داده‌اند پس شایسته است همه کمک کند و منابع طبیعی از ظرفیت بسیج عمومی مردم استفاده کند.

امام جمعه جیرفت درخصوص تبعات افزایش تعرفه صادرات پیاز، تصریح کرد: در پی افزایش تعرفه صادرات پیاز، کشاورزان نسبت به کاهش قیمت این محصول، نگران هستند و متاسفانه گاهی اوقات مسئولان، دچار افراط و تفریط می‌شوند و باید سیاست معتدل و همه جانبه داشته باشند و انتظار داریم وزیر تعرفه را کم کند تا با صادرات کشاورزان خورد دچار ضرر نشوند.
 

امام جمعه جازموریان: مسمومیت دانش آموزان یک جنایت بشری است


حجت الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنگ ترکیبی، ابراز کرد: یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن، مسمومیت دانش‌آموزان است و این مسمومیت تاثیر منفی بر روح و روان مردم دارد.

خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، قضیه مسمومیت دانش آموزان یک جنایت بشری است که باید با این مسئله به طور جدی برخورد شود.

وی اضافه کرد: نکته‌ مهم دیگر سخنان رهبری، تو دهنی به خارج نشینانی است که مدعی بودند زنان در جامعه اسلامی نقش ندارند.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: دشمن و طرف مذاکره کننده همواره رفتار طلبکارانه دارند و جمهوری اسلامی ايران به تعهدات خود در برابر عملیاتی شدن تعهدات طرف مقابل عمل خواهد کرد.


امام جمعه فهرج: جهان برای نظم نوین با ساختار چندقطبی پیش می‌رود


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه امروز، با اشاره به تأکید ولی امر مسلمین جهان مبنی بر تعقیب، شناسایی و برخورد بدون اغماض با عاملین و مسببین مسمومیت های اخیر در مدارس گفت: این نوع مواجهه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حکایت از شدت علاقمندی، دلبستگی و عاطفه پدرانه امام جامعه با معصوم‌ترین عناصر جامعه را دارد.

وی افزود: این بیانات مقام عظمای ولایت باری دیگر، روایت سازی دروغین و موج سواری شیطانی امپراطوری رسانه ای را خنثی کرد و تاثیر بسزایی در آرام سازی جامعه داشت.

آقاملایی با تاکید بر غرس سه نهال توسط هر ایرانی تا پیش از عید نوروز اظهار کرد: مسئله نهال‌کاری و حفظ محیط زیست فواید فراوانی دارد که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در اقتصاد ایران داشته باشد.

امام جمعه فهرج از اقتصاد تک محصولی به‌عنوان بلای جان اقتصاد ایران نام برد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان فهرج نیز تک محصولی و فقط وابسته به خرماست که می‌طلبد مسئولان در این رابطه چاره‌اندیشی و فهرج را از تک محصولی بودن خارج کنند.

وی در ادامه از تخریب دیوار حیاط حرم شهدای گمنام ابراز گلایه و تأکید کرد: مسئولین شخصی و تنهایی تصمیم نگیرند و سلیقگی عمل نکنند.

آقاملایی با اشاره به اقتدار نظامی ایران گفت: پهلوگیری ناوهای ایرانی در برابر کشور برزیل و حضور کشتی های جنگی ایران در اقیانوس اطلس نشان می‌دهد دوران یکه‌تازی آمریکا و جهان تک‌قطبی به پایان رسیده است و جهان برای نظم نوین با ساختار چندقطبی پیش می‌رود.


امام جمعه زرند: دشمن به دنبال هراس جمعی در مدارس و خانواده‌ها است


حجت‌الاسلام و المسلمین شجاعی امام جمعه شهرستان زرند درخطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به نیمه شعبان گفت: برای اینکه ظهور حضرت در بهترین شرایط محقق شود، امیدواریم خداوند توفیق دهد تا وظایفمان را به عنوان منتظر انجام دهیم و شرایط ظهور را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به مسئله این روزهای کشور و مسمومیت دانش‌آموزان گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان داشتند که این یک جنایت بزرگ است و بدانند چنانچه این جنایت در حق کسی اثبات شود باید به اشد مجازات برسد و دیگر هیچ عفویی نخواهد بود.

وی افزود: هدف دشمن از مسئله، ایجاد بی ثباتی و هراس جمعی در فضای مدارس و خانواده‌ها، تعطیلی مدارس و بازگشت به آموزش مجازی است، که در فضای مجازی که فضای رها شده‌ای است بتواند بر افکار عمومی غلبه کند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب در روز درختکاری گفت: نقطه ضعف و آسیب ما در بحث اقتصاد، تک محصولی بودن است که کشور را آسیب پذیر می‌کند اگر همچنان نفت به عنوان یک کالای تأثیرگذار و مبنای بودجه باشد با توجه به اینکه قیمت آن را ما تعیین نمی‌کنیم، همواره دچار مشکل هستیم که دولت در حال چاره‌اندیشی در این حوزه است.

وی در پایان با بیان اقدام خوب خیرین مسجد امام رضا علیه‌السلام در احداث خانه برای خانواده بی‌بضاعت خاطرنشان کرد: این اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع فقر در جامعه است و امیدوارم بیش از پیش شاهد این حرکت‌ها باشیم.
 

امام جمعه رفسنجان: تیم اقتصادی دولت برای کنترل تورم جدی‌تر عمل کند


حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تبریک ولادت امام زمان (عج) و تشکر از برگزارکنندگان جشن نیمه شعبان، اظهار کرد: همه مواکب و بازاریان با محوریت موکب خاتم الانبیاء با هماهنگی خیلی خوب، جشن نیمه شعبان را با تدابیری که اندیشیده شده باشکوه از سال گذشته برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: از مجاهدت‌های خاموش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی که در صدد تامین امنیت پایدار در جامعه هستند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: از اقدامات عملی تیم اقتصادی دولت که تلاش کرد و جلوی روند افزایشی رو به رشد دلار را گرفتند، تشکر می‌کنیم.

عسکری گفت: تدابیری اندیشیده شد روند دلار سیر نزولی پیدا کرد؛ امیدواریم تیم اقتصادی دولت جدی‌تر پای کار بیایند و تورم را کنترل و ثبات را در بازار ایجاد نماید چراکه بی‌ثباتی در بازار به ضرر همه تمام خواهد شد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: دولت‌ها نشان دادند اگر مصمم بر اجرای کاری شوند توفیقاتی خوبی می‌توانند حاصل نمایند اما اگر به کارهای غیرمهم بپردازند بعضی جاها آسیب می‌بینیم.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و چهارشنبه سوری، گفت: هر ساله به واسطه این روز چه بسیار آدم‌هایی با معلولیت و یا مرگ روبرو می‌شوند؛ از والدین تقاضا داریم در این مورد فرزندان خود را مراقبت نمایند.
 

امام جمعه انار: مسمومیت دانش‌آموزان، پرده‌ای از جنگ ترکیبی بود


حجت‌الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان انار گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهدا و امامین انقلاب است، شهادت آنقدر ارزشمند است که حاج قاسم حاضر است تمام دارایی‌اش را بدهد تا به این مقام برسد.

خطیب نمازجمعه شهرستان انار با اشاره به مسئله مسمومیت دانش آموزان اظهار کرد: مسمومیت ترکیبی پرده‌ای از جنگ ترکیبی بودشما مشاهده کردید که در بعضی از نقاط کشور در بعضی از مدارس دانش آموزان دچار مسمومیت شدند که رهبر معظم انقلاب از این به یک جنایت بزرگ یاد کردند.

وی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در جریان اغتشاشات اخیر عفو عمومی صادر کردند اما اینجا نام از اشد مجازات بردند و دلیل آن این است که عناصر این جنایت کودکان و دختران معصوم هستند و همپنین خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اهداف دشمن از این جنایت خاطرنشان کرد: دشمن از این جنایت چندین هدف داشت یکی از آنها شکستن احساس امنیت در جامعه  و حس ناامنی به مردم بود و قصد داشت حس امنیت را از مردم بگیرد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchixnzv23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما