تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
۰
plusresetminus
معرفی شهدا، یکی از گام‌های مؤثر در عرصه جهاد تبیین است در گزارش زیر به اقدامات برخی از مدارس شهر کرمان در این زمینه پرداخته‌ایم.
استفاده از تولیدات چندرسانه‌ای به منظور معرفی شهدا/ برگزاری دورهمی‌های دوستانه در این زمینه
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ «جهاد تبیین» واژه‌ای است که طی سال‌های اخیر در بیانات رهبر فرزانه انقلاب به بارها شنیده شده است.

معظم‌له در دیدار با مردم قم در سال گذشته فرمودند"دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ ‌به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبان‌های مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛‌ تبیین. وسوسه‌ای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر می‌گذارد، چه می‌تواند برطرف کند؟ باتوم که نمی‌تواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را تبیین می‌تواند برطرف کند. این مطلب اوّل. جهاد تبیین را جدّی باید گرفت. همه، در حوزه، در دانشگاه، در صداوسیما بالخصوص، در مطبوعات، در هر جایی که شما ایستاده‌اید و یک شعاع پیرامونی‌ای دارید و می‌توانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح".

معرفی شهدا، توجه به زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا یکی از گام‌های مؤثر در عرصه جهاد تبیین است، باید رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای نسل جوان و نوجوان جامعه بیان شود. مدرسه یکی از نهادهایی است که در زمینه معرفی شهدا  می‌توان نقش‌آفرینی داشته باشد.

فاطمه بهادر دانش‌آموز پایه دهم مدرسه هدی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: در مدرسه ما به این بحث پرداخته می‌شود و حتی خوشبختانه برای اعزام به راهیان نور، تمامی دانش آموزان مدرسه هدی مشتاق بودند تا حضور داشته باشند اما این امر متأسفانه برای تمامی دانش‌آموزان صورت نگرفت.

وی ادامه داد: سعی داریم با مدارس دیگر و دوستانی که می‌شناسیم در سطح مدارس کاری در این عرصه انجام دهیم؛ در تلاشیم آن‌چه که خودمان از کتب و زندگی‌نامه شهدا خوانده‌ایم را در قالب‌های متعدد فرهنگی اعم از داستان، نمایش و غیره ارائه دهیم، چرا که نوجوانان و جوانان شاید کمتر حوصله خواندن کتاب داشته باشند.


معرفی شهدا با انجام بازی‌های مختلف


این دانش‌آموز کرمانی با تأکید بر این‌که اثر کار فرهنگی بهتر و بیشتر است، بیان کرد: ما می‌توانیم زندگی‌نامه و کتاب مربوط به شهدا را که خوانده‌ایم را در دورهمی با دیگر دانش‌‎آموزان و دوستان عنوان کنیم و علت انتخاب دورهمی آن است که در دورهمی‌ها افراد مشارکت دارند، نظر خود را بیان می‌کنند و با شنیدن و بیان کردن مسائل متعدد، دانش‌آموز تمایل به ادامه داستان و خواندن کتاب را دارد.

ساغر عامری دانش‌آموز پایه یازدهم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متأسفانه برخی از دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان اهل توجه کردن به سخنرانی نیستند، بنابراین ما برای معرفی شهدا در مدرسه از بازی دوستانه استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان شور و شوق بسیار زیادی دارند و پرجنب و جوش هستند، اظهار کرد: ما به کمک معاون پرورشی و معلم‌های دینی مدرسه با انجام بازی‌هایی، شهدا را به دانش‌آموزان معرفی ‌می‌کنیم که این کار بازدید و بازخورد بسیار خوبی داشته است.


استفاده از تولیدات چندرسانه‌ای به منظور معرفی شهدا


این دانش‌آموز کرمانی ابراز کرد: زمانی که در برخی از کلاس‌ها، به بهانه گوش دادن دروس حاضر می‌شوم و با دانش‌آموزان صحبت می‌کنم، بسیاری از دانش‌آموزان علاثمند هستند که شهدا را بشناسند اما نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند و بنابراین در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم تا شهدا را بشناسند.

مائده آبادی‌خواه دانش‌آموز پایه هفتم مدرسه هدی کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار ما؛ در این زمینه اظهار کرد: مدرسه ما تلاش دارد تا دانش‌آموزان را با مفاهیم جهاد و شهادت بیشتر آشنا کند و در این راستا اقدامات متعددی در قالب‌های متعدد نمایش، داستان و غیره انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم که مفاهیم جهاد و شهادت و آشنایی با شهدا و زندگی‌نامه آنها را در قالب کلیپ‌، صوت و غیره منتشر کرده و ارائه کنیم؛ چرا که دانش‌آموزان امروزی در رسانه حضور دارند، بنابراین سعی داریم بخش رسانه مدرسه را در این زمینه تقویت کنیم.


انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcexx8zwjh8xni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین