تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
به همت معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان اردوگاه کرامت بر ترک اعتیاد معتادین مشغول به فعالیت است که گفتنی است در این اردوگاه چند کارگاه تولیدی زمینه اشتغال بهبودیافتگان را فراهم کرده است.
کارگاه‌هایی که زمینه اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد را فراهم می‌کنند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ مقصدمان اردوگاه کرامت بود، اردوگاهی که به همت معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان برای ترک اعتیاد معتادین مرد ساخته شده است. برای تهیه گزارش از کارگاه‌های مشغول به فعالیت در این اردوگاه، وارد محوطه اردوگاه شدیم و بعد از معرفی به مسئول اردوگاه، به سمت کارگاه‌های اشتغال هدایت شدیم.

کارگاه تولید پارچه برای تولید اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای، اولین کارگاه مورد بازدید ما بود، حسین زحمتکش مسئول واحد تولیدی حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها در این کارگاه مشغول به فعالیت بود. وی در توضیح روند فعالیتی خود در اردوگاه کرامت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما در سطح شهر یک کارگاه و دستگاه مشغول به فعالیت داریم که تولید بیرق و اقلام پارچه‌ای را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: فعالیت ما در عرصه چاپ پارچه و بیرق است و به امید این‌که تولید بیرق را در شهر خودمان راه بیاندازیم، دستگاهی که در کارگاه مشاهده می‌کنید را خریداری کردیم اما بعد از خرید دستگاه، مکانی برای شروع فعالیت در اختیار نداشتیم و تنها جایی که در این زمینه به ما لبیک گفتند، معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان بود.



زحمتکش با اشاره به این‌که در تلاشیم که به امید خداوند متعال بتوانیم، یک دستگاه را به پنج دستگاه برسانیم، ابراز کرد: قولی که به معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان داده‌ایم این است که بتوانیم زمینه اشتغال بچه‌های اردوگاه کرامت را فراهم کنیم و اولین فردی را که توانسته‌ایم مشغول به کار کنیم، عمو رضا است.

کارگاه دیگری که در این اردوگاه مشغول به فعالیت بودند، کارگاه بازیافت زباله بود. مسئول کارگاه سیدمهدی میرصادقی بود که خود را بهبود یافتگان از منجلاب اعتیاد و مواد مخدر معرفی کرد.

میرصادقی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سیزده سال درگیر اعتیاد و مصرف مواد مخدر شدم، با اخراج از دانشگاه به فردی منزوی و گوشه‌گیر شد تبدیل شدم. همچنین دو بار بر اثر مصرف مواد مخدر دچار آور‌دُز شدم، به گونه‌ای که از یک قدمی مرگ و از درب سردخانه برگشتم.

وی بیان کرد: از زندگی کلا ناامید شده بودم و همواره فکر می‌کردم که به درد این زندگی نمی‌خورم تا اینکه خداوند لطف کرد و در عین ناباوری توانستم مصرف مواد را ترک کنم و زندگی‌ام را از نو بسازم.



میرصادقی با اشاره به این‌که کارت پایان خدمت نداشتم و همه به چشم این‌که من یک آدمی هستم که به گذشته بر می‌گردم، نگاه می‌کردند اما تلاش کردم که زندگی‌ام را از نو بسازم و در ابتدا سراغ کارهای عقب‌ افتاده‌ام رفتم، توانستم کارت پایان خدمتم را با چند سال تأخیر بگیرم و شروع به نویسندگی کردم.

وی افزود: در زمینه درمان اعتیاد و کمک به افراد در این عرصه اقدام کردم و توانستم کتابی با نام «صبر، کلید طلایی در بازگشت به زندگی دوباره» را بنویسم و توانستم خودم را دوباره ثابت کنم که انسان دوباره می‌تواند از زمین بلند شود.

میرصادقی در خصوص روند فعالیت کارگاه بازیافت زباله در اردوگاه کرامت اظهار کرد: با آقایان ستایش‌نیا و محمدی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله کرمان و مسئول اردوگاه کرامت آشنا شدم و با توجه به همکاری‌هایی که انجام می‌دهیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با همکاری سپاه برخی از کارها را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر چند ماه است در بحث اشتغال مددجویان و افراد بهبود یافته از اعتیاد در حوزه بازیافت زباله فعالیت می کنم که هم اکنون پنج نفر در کارگاه مشغول به کار هستند و زمینه اشتغال خوبی برای بچه‌ها فراهم شده است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdjs0f9yt0sk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین