تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۷
۰
plusresetminus
فقدان جاده «کنارگذر یا کمربندی» یکی از نگرانی‌های مردم شهرستان‌های رودبارجنوب و کهنوج است چرا که در نبود کمربندی، خودروهای سنگین از داخل شهر عبور می‌کنند.
شهرهای ترانزیتی کهنوج و رودبار جنوب بدون «کنارگذر یا کمربندی»
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان؛ وجود کنارگذر با توجه به افزایش روزافزون وسایل نقلیه، کند شدن آمدوشد در شهرها و آسیب به زیرساخت‌های شهری امری اجتناب‌ناپذیر است.
 
فقدان جاده «کنارگذر یا کمربندی» یکی از نگرانی‌های مردم شهرستان‌های رودبارجنوب و کهنوج است چرا که در نبود کمربندی، خودروهای سنگین از داخل شهر عبور می‌کنند و از آنجا که این دو شهرستان از شهرهایی هستند که به‌دلیل قرار‌ گرفتن در شاهراه‌های ارتباطی محل تردد حجم قابل‌توجهی از وسایل نقلیه سبک و سنگین هستند، تاکنون مشکلات عدیده‌ای برای مردم این شهرستان‌ها به وجود آمده است.
 
افزایش ترافیک، آلودگی‌های صوتی و محیطی، وقوع حوادث دلخراش، خسارت به زیرساخت‎‌های شهری، احداث کمربندی در رودبار جنوب و کهنوج را به یکی از مطالبات جدی مردم این شهرها تبدیل کرده است و سالهاست که مردم منتظر  احداث کمربندی هستند.
 
 
شهرستان‌های رودبار‌ جنوب و کهنوج در جنوب استان کرمان با داشتن جمعیت زیاد و حجم ترافیک و عبور کامیون‌های سنگین به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از داشتن جاده کمربندی محروم هستند.
 
 
شش شهرستان جنوبی استان کرمان از معدود شهرهایی هستند که به علت نداشتن این زیرساخت مهم ترافیکی هرساله شاهد تصادفات متعددی بین عابران پیاده و وسایل نقلیه است.
 
تردد کامیون‌های سنگین و سوخت رسان از داخل شهر رودبار جنوب
 
یکی از شهروندان رودباری می‌گوید: فرزند من چند سال پیش با یک ماشین سنگین که به علت نبود کمربندی به‌ناچار از داخل شهر در حال عبور بود، برخورد کرد که در این حادثه فرزندم در دم جان باخت.
 
وی بیان کرد: با توجه به تردد کامیون‌های سوخت‌رسان که اغلب حامل سوخت‌های گاز و بنزین هستند، تهدیدات محموله‌ای نیز در این مسیر متصور است و نگران این وضعیت هستیم چون اگر کمربندی  هرچه سریعتر احداث نشود مشکلات بعدی برای مردم ایجاد می‌کند.
 
زابلی یکی دیگر از شهروندان رودباری می‌گوید: آمد و شد خودروها در فصل برداشت محصولات کشاورزی در شهر خیلی زیاد است زیرا به علت نبود کنارگذر، تردد به مرکز استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از وسط این شهر می‌گذرد و همین امر باعث شده است علاوه بر معطل شدن شهروندان در خیابان‌ها، تصادفات زیادی در جاده‌های شهرستان رخ دهد.
 
این در حالی است که رانندگان این مسیر نیز از عبور از داخل شهر رودبار جنوب ناراضی هستند.
 
یکی از رانندگان خودروهای باری که چند سالی است از داخل شهر رودبار رفت‌وآمد می‌کند، گفت: بیشتر این مسیر را به‌صورت عادی طی می‌کنم اما همین‌که به داخل شهر می‌رسم با ترافیک، کندی تردد و معطلی زیاد مواجه می‌شوم.
 
یکی دیگر از رانندگان که بار هندوانه داشت در پاسخ به این سؤال خبرنگار راه آرمان که چرا از داخل شهر عبور می‌کند، بیان کرد: من از رودبار جنوب به مقصد اهواز بار زده‌ام و اگر کمربندی باشد، خیلی راحت‌تر هستم و خطری برای ما و مردم این شهر پیش نمی‌آید ضمن اینکه در مصرف سوخت و زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.
 
شایان ذکر است، نبود کنار گذر در شهرستان رودبار جنوب و کهنوج که بیشترین حجم ترافیک عبور کامیون سنگین و اتوبوس‌های مسافربری را دارند، علاوه بر اینکه زیرساخت‌های شهری این شهرستان‌ها را از بین می‌برند تاکنون سبب وقوع تصادفات دلخراشی هم شده‌اند.
 
انتهای خبر/پورحیدر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://armanekerman.ir/vdcc01qsp2bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما