تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
۰
plusresetminus
به همت بسیج سازندگی سپاه پاسداران رودبارجنوب کار ساخت خوابگاه مدرسه چاه ابراهیم کوهستان نمداد جازموریان به ایستگاه پایانی خود رسیده است.
ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر  کوهستان نمداد جازموریان به ایستگاه آخر رسید
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، به همت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب تیرچه سقف تنها خوابگاه مدرسه شبانه روزی چاه ابراهیم تهیه شد تا دیگر دختران ۲۳ روستای منطقه کوهستان نمداد به خاطر نبود مدرسه از تحصیل جانمانند.
 
در این منطقه کوهستانی ۲۳ روستای محروم وجود دارد و فاصله آخرین روستا این منطقه تا زهکلوت که مدرسه مقطع دبیرستان دارد، حدود ۱۰۰ کیلومتر است به همین دلیل خیلی از دانش‌آموزان این منطقه به دلیل بعد مسافت، جاده خاکی و صعب العبور و همچنین هزینه‌ای که باید برای خوابگاه در شهر بپردازند و دوری از خانواده، مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.
 دانش‌آموزان منطقه کوهستان از لحاظ هوشی مشخصا بهره بالایی دارند ولی فقط تا دبستان درس خوانده‌اند، به طور مثال یک دختر بچه یازده ساله اگر بخواهد تحصیل کند باید چندین کیلومتر از خانواده دور باشد و بعضا هفته‌ها نمی‌توانند به خانه بیاید. منطقه صعب العبور است و باید بچه ها با وانت جابه جا شوند.
 
روستای چاه ابراهیم یک مدرسه با ۵ کلاس با کمک خیرین ساخت شد و حال به همت سپاه ساخت خوابگاه برای این مدرسه در روزهای پایانی قرار دارد. 
جازموریان سرزمین محرومیت و صبر، نامی که همیشه با مردمانی همراه بوده است که انگار سختی کشیدن را از لحظه تولد می‌آموزند، میان همه‌ی نداشتن‌هایی که مردمان جنوب استان تجربه می‌کنند، غم کودکان زخمی ناسور بر تن مردمی است که انگار دیده نشدن یا کمتر دیده شدن سرنوشت آنها است و در این میان آموزش کودکان، دغدغه همیشگی والدین و دانش آموزان این سرزمین بوده و هست، نبود مدرسه در مقطع راهنمایی در بین ۲۳ روستای کوهستانی بخش جازموریان یکی از هزار مشکلی است که مردم این دیار نجیب با آن درگیر بودند، حال بعد از سال ها کور سوی امیدی برای دختران و پسران این منطقه به وجود آمده است تا بعد از دبستان به راحتی و با طی کردن کمترین فاصله، ادامه تحصیل بدهند.
حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان،اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب و علی راوند مسئول بسیج سازندگی ناحیه رودبارجنوب از پروژه آبرسانی، خانه عالم و ساخت خوابگاه در منطقه جازموریان بازدید کردند.

انتهای خبر/پورحیدر 
https://armanekerman.ir/vdchvknzq23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما