تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۵
۰
plusresetminus
تخلیه پسماند مس میدوک در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهرستان انار بر آب این شهرستان اثر نامطلوب گذاشته است.
تخلیه پسماند مجتمع مس میدوک

به گزارش راه آرمان از انار ؛ در سال۹۴ تحقیقات پیرامون تاثیر پساب این معدن بر حوضه آبریز و آب آشامیدنی انار شروع شد که هرچند این تحقیقات در میانه راه به دلیل هزینه گزاف و عدم همکاری نهادهای مسئول متوقف شد، اما تاثیر زیاد آلاینده های معدن مس بر آب آشامیدنی شهرستان انار را تا حدکافی تایید کرد.
تحقیقات حاکی از آن بود که دقیقا عناصر موجود در نمونه آب پشت سد از جمله آرسنیک، یُد ،مس و… با نسبتی کمتر در آب آشامیدنی موجود است.
درحالی که استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ۱۰میکروگرم بر لیتر برای آرسنیک در آب شرب پذیرفته اما آب شهر انار فراتر از این مقدار به آرسنیک که ماده ای سرطان زا است می باشد.
تاجایی که دستگاه های تصفیه خانگی قادر به کامل تصفیه آب از آلایندگی ها نیستند و حل این موضوع بسیار مهم سالهاست که اقدام نهادهای مسئول را انتظار میکشد.
آب آشامیدنی حداقل باید هرماه مورد آزمایش کنترل کیفیت قرار گیرد ، درحالی که در خصوص آب شهر انار این اتفاق حتی سالی یکبار هم انجام نمی شود.
قرار گرفتن در حوضه آبریز سفره های آب زیرزمینی انار بر طبق مطالعات دانشگاهی صورت گرفته طی سالیان گذشته، آلودگی آب انار به عناصر سمی این پسماند قطعی است که می طلبد در این زمینه مسئولین مربوطه از جمله اداره منابع طبیعی ، محیط زیست و علی الخصوص نماینده مردم انار در مجلس نسبت به جلوگیری از آلودگی بیشتر آب و اختصاص حق آلایندگی به شهرستان که دچار تبعیض قائل شده اقدام کنند.
  https://armanekerman.ir/vdcjayevxuqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما