تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
۰
plusresetminus
یکی از پیشنهادهای سفر، حضور در تنها سایت اسنوکایت در مرکز کشور و پرداختن به این ورزش مفرح و مهیج است. این سایت در فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان واقع شده است.
تعطیلات بهاری در پیش است و خیلی از خانواده‌ها برای سفر در نوروز 1401 برنامه ریزی می‌کنند، به ویژه این که طی دو نوروز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان برای خانواده‌ها فراهم نبوده و اکنون با فروکش کردن امواج این ویروس، شرایط بهتری برای سفر فراهم شده است.
برخی نقاط مذهبی را برای سفر انتخاب می‌کنند، برخی نقاط تاریخی را و برخی هم طبیعت جذاب و مفرح را. در این گزارش یکی از نقاط تفریحی-ورزشی در مرکز کشور را معرفی خواهیم کرد.
جاذبه گردشگری که قصد معرفی آن را داریم در غرب استان اصفهان و در شهرستان فریدونشهر واقع شده است. این شهرستان به لحاظ واقع بودن در منطقه زاگرس مرکزی و مرتفع، کوهستانی و برف گیر بودن به مرکز تفریحات و ورزش‌های زمستانی این استان تبدیل شده است و پیست اسکی آن شهرت ملی پیدا کرده و حتی هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای خارجی است.
برخی برای آموزش و بازی کردن ورزش اسکی شهرستان فریدونشهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند برخی برای تیوپ سواری که البته ورزش بسیار خطرآفرینی است و برخی برای سایر تفریحات برفی، اما جاذبه گردشگری فریدونشهر در این فصل تنها محدود به پیست اسکی نمی‌شود و برخی از افراد دوست دارند ورزش‌های حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر را نیز امتحان کنند. پیشنهاد امروز ما اسنوکایت یا اسنوکایتینگ است؛ ورزشی جذاب و مفرح.
اسنوکایت یا کایت سواری در برف ترکیبی از دو ورزش کایت و اسنوبورد است. یعنی فرد که رایدر نامیده می‌شود به کمک نیروی پیشران باد به وسیله کایت به جلو حرکت کرده و از طرفی هم اسنوبورد به پا داشته و روی برف‌ها سر می‌خورد و از طریق کنترل کایت و اسنوبورد مسیر و سرعت خود را انتخاب می‌کند.
نمایش ویدیو
 
محلّ پرداختن به این ورزش مفرح باید علاوه بر پوشیده بودن از برف، مسطح و در مسیر وزش باد نیز باشد. شرایطی که سبب شده معدود نقاطی در کشور ما این ویژگی را داشته باشند.
موهبت الهی برای مردم شهرستان فریدونشهر و البته استان اصفهان و نقاط همجوار سبب شده یک سایت پرداختن به این تفریح در این شهرستان وجود داشته باشد.
مسئول کمیته اسنوبورد هیأت اسکی شهرستان فریدونشهر، در این رابطه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: پرداختن به ورزش اسنوکایت نیازمند فضایی خاص است که سبب شده در کمتر نقطه‌ای از کشور این فضا فراهم شود که یکی از این نقاط سایت شهرستان فریدونشهر است.
آرش اشرفی عنوان کرد: سایت فریدونشهر تنها سایت مرکز کشور است که می‌توان در آن به ورزش اسنو کایت پرداخت و علاقمندان می‌توانند برای پرداختن به این تفریح در این محل حضور پیدا کنند.
شهرستان فریدونشهر در 190 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است و از شهر اصفهان برای عزیمت به فریدونشهر لازم است مسیر نجف آباد – تیران و کرون – فریدن – فریدونشهر طی شود. کلیه طول مسیر بزرگراه است.
همه مسیر 540 کیلومتری سفر از تهران به فریدونشهر نیز بزرگراه بوده و از مسیر قم – سلفچگان – دلیجان – گلپایگان – خوانسار – فریدن – فریدونشهر انجام می‌شود.
سایت اسنوکایت فریدونشهر به تازگی کشف شده و در محور سیبک-قلعه سرخ و در روستای میدانک دوم واقع شده است. در تعطیلات آخر هفته‌ها رایدرها از اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های مرکزی کشور به این سایت آمده و از این موهبت الهی برای پرداختن به اسنوکایت استفاده می‌کنند. وجود سایت اسنوکایت به ویژه برای مردم استان اصفهان یک فرصت ویژه است.
برای رفتن به این سایت از فریدونشهر در جاده سیبک حرکت می‌کنیم و بعد از عبور از روستاهای سیبک، نهضت آباد، بردآسیاب و میدانک اول به این سایت که به دلیل مجاورت جاده آسفالت بودن دسترسی خوبی دارد و برای رفتن به آن نیاز به خودرو کمک دار نیست، می‌رسیم.
به نظر می‌رسد هنوز مراکز تفریحی ورزشی گردشگری زیادی در ایران وجود دارد که باید کشف شود و از مواهب آن استفاده شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcb9sb8frhb5ap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین