تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
۰
plusresetminus
راننده سردار دل‌ها در دوران دفاع مقدس:

بزرگترین درسی که حاج قاسم به من آموخت

راننده سردار دل‌ها در دوران دفاع مقدس، گفت: هر زمان سردار می‌خواست سفری را آغاز کند، ابتداء حرکت می‌گفت: سلامتی امام، رزمندگان، خودتان و خانواده‌تان یک سوره «حمد» و هفت «قل هوالله»، بخوانید؛ از آن زمان این کلام مشق زندگیم شد.
فایل ویدیو
غلامرضا بلوچی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی «راه آرمان» مطرح کرد: از سردار دل‌ها خاطره های زیادی به یاد دارم که هر کدام درس بزرگی برایم است، ولی یک خاطره از شهید سلیمانی دارم که هر روز و هر روز برایم تکرار می‌شود.

راننده سردار دل‌ها در دوران دفاع مقدس گفت: در هر موقعیتی و هر زمان سردار می‌خواست سفری را آغاز کند ابتدا حرکت می‌گفت: سلامتی امام، رزمندگان، خودتان و خانواده تان یک سوره «حمد» و هفت «قل هوالله»، بخوانید.

وی ادامه داد: در سفر عملیاتی والفجر ۴ که ارکان لشکر هم در ماشین بودند، متفاوت تر از قبل حاج قاسم گفت: سلامتی امام، رزمندگان، خودتان و خانواده تان یک سوره «حمد» و یازده «قل هوالله»، بخوانید که همگی خواندیم.

بلوچی افزود: پس از گذشت چند دقیقه یک نفر از دوستان به شوخی از حاج قاسم سوال کرد دلیل چهار « قل هوالله »اضافه تر چیست؟ در مفاتیح الجنان هم که نیست، حاج قاسم گفت: بعداً متوجه خواهید شود.

بلوچی عنوان کرد: ساعت ۷شب حرکت کردیم، حدود ساعت ۱۱شب من رانندگی می‌کردم خیلی هم سرحال بودم نه خسته بودم و نه کسل به من گفت: کنار بکشید و اشاره کرد به یکی از بچه های اطلاعات و عملیات که رانندگی کند.

وی ادامه داد: آن موقع کلمه «سردار»، در کار نبود من گفتم برادر سلیمانی من حالم خوب است  و خسته هم نیستم، گفت: نه بایستید.

بلوچی با بیان اینکه روی حرف سردار حرفی نزدم، گفت: سرعت ماشین بالای ۱۱۰بود سرعت را کم کرده و نزدیک به ۴۰ رسید ناگهان لاستیک نو جلو ماشین ترکید؛ وقتی ایستادیم و لاستیک را عوض کردم حاج قاسم گفت: آن چهار «قل هوالله» اضافه برای این بود، ما هر چه در جنگ داریم از «حمد» و «قل هوالله» داریم.

وی افزود : من از آن زمان دیگر یاد گرفته‌ام،  هر سفری را به هر نقطه و هر صبح که از خانه بیرون می‌آیم به یاد سردار یک «حمد» و هفت «قل هوالله » را قرائت کنم.

انتهای خبر/سلیمانی https://armanekerman.ir/vdcfvydycw6dm1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما