تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۱
۰
plusresetminus
گفتگوی خواندنی با معلم نمونه کشوری؛

هوش مصنوعی ابزار تدریسم است

فروغ نادری معلم کرمانی است که امسال به‌عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شده است، یکی از ابتکارات وی بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تدریس است.
هوش مصنوعی ابزار تدریسم است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» فروغ نادری معلم کرمانی است که امسال به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است، ۲۵ سال تدریس کرده است و اکنون در مقطع متوسطه در مدارس کبری میرزایی و غیرانتفاعی ثارالله کرمان در حال تدریس است.

وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «راه آرمان» لطف خدا و دعای خیر والدین و خانواده‌اش را دلیلی می‌داند تا به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

نادری در ادامه به فعالیت‌ها و روش تدریس خودش در کلاس درس اشاره کرد و از دلایل انتخاب او به‌عنوان یک معلم نمونه گفت: کارهای پژوهشی خلاقانه، نوشتن کتاب‌های درسی، مقاله‌های ملی و بین‌المللی، تدریس درس برمبنای پژوهش‌محوری در کلاس و استفاده از تکنولوژی روز در کلاس از دلایل این انتخاب است.

این معلم کرمانی توضیح داد: کتاب جغرافیای استان کرمان را نوشته و تدوین کرده‌ام، یک مقاله بین‌الملی و چندین مقاله ملی نوشته‌ام اما مهم‌تر از همه این‌که از هوش مصنوعی در تولید محتوا برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کرده‌ام.

وی ادامه دارد: باتوجه‌به این‌که علم هوش مصنوعی در حال گسترش است بنابراین سعی کرده‌ام علم و دانش خود را در این زمینه افزایش دهم و از این تکنولوژی در تدریس استفاده کنم ضمن این‌که نحوه تدریس خود را دانش‌آموز محور و بر مبنای پژوهش دانش‌آموزان انتخاب کرده‌ام از این‌رو بیش‌تر بحث‌های کلاس من گروهی است.

نادری با اشاره به اهمیت جشنواره‌های علمی دانش‌آموزی اظهار کرد: به ‌عنوان یک معلم به جشنواره‌های علمی دانش‌آموزی اهمیت می‌دهم ازاین‌رو سال گذشته چهار دانش‌آموز من از یک کلاس در المپیادهای دانش‌آموزی رتبه آوردند و یکی از آنان رتبه برتر کشوری را کسب کرد.


این معلم نمونه کشوری در پاسخ به این سئوال که جایگاه معلم را در جامعه چگونه می‌بینید، گفت: معلمی شغل بسیار شریفی است، اولین معلم جهان هستی خداوند است و بعد از او پیامبران، مسئولیت هدایت انسان‌ها را برعهده دارند اما بعد از پیامبران ما معلم‌ها هستیم و افتخار می‌کنیم که خداوند تربیت بهترین آفریده خود را به‌دست ما سپرده است.

وی اظهار کرد: معلمان پرورش نسل‌ها را برعهده دارند بنابراین باید نسل‌های خوبی پرورش دهیم، جامعه آینده خوبی خواهد داشت و به گفته وزیر آموزش و پرورش «ایرانی قوی، مدرسه‌ای قوی؛ مدرسه‌ای قوی، معلم قوی».

نادری در ادامه به یک خاطره شیرین در روز معلم اشاره کرد و گفت: سال‌ها پیش در روستای گوغر از توابع بافت معلم بودم و تدریس می‌کردم، یادم است در یک سال روز معلم مطابق شده بود با روز جمعه اما شاگردانم آدرس خانه‌ام را پیدا کرده بودند و در آن روز همگی‌شان با هدیه‌هایی در حد توان‌شان به درب منزلم آمدند و این روز را به من تبریک گفتند.

این معلم کرمانی افزود: از این‌که دانش‌آموزان به ما این چنین عشق می‌ورزند، در دل خوشحالم اگرچه ما نیز دانش‌آموزان‌مان را چون فرزندان‌مان دوست داریم و این یک تعامل و محبت دوطرفه است.

وی از احترام و علاقه خودش به معلم‌های  دوران دانش‌آموزی‌اش سخن گفت و بیان کرد: امروز به معلم‌های دوران تحصیلم (هرکدام که شماره‌شان را داشتم) زنگ زدم و روزشان را تبریک گفتم، همین چند دقیقه پیش به معلم ریاضی دوران تحصیلم سلیمی‌پور زنگ زدم و این روز را به او تبریک گفتم.

نادری عنوان کرد: باید در جامعه جایگاه معلم دیده شود و می‌طلبد که معلمان را دریابند وقتی معلم ذهنی آرام داشته باشد می‌توان گره از ذهن دانش‌آموزش بگشاید اما جایگاه معلم آن‌گونه که باید و شاید در جامعه دیده نشده است.

این معلم نمونه کشوری افزود: آرزو دارم که ایرانی آباد و با پرورش نسلی عالی و توانمند ایرانی قوی داشته باشیم.

وی که به دیدار رهبری نائل آمده بود، به سخنان ایشان اشاره کرد و گفت: یکی از صحبت‌هایی که رهبر به آن اشاره کرد و در ذهن من ماندگار شد این بود که ایشان سفارش کردند انتظاراتی که از معلمان داریم علاوه بر تعلیم و تربیت؛ زنده نگه‌داشتن امید در دل دانش‌آموزان است.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcgyz9q7ak9tu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما