تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۸
۰
plusresetminus
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد:

تولید صنایع‌ دستی از زمینه‌های حضور زنان در عرصه اقتصادی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: تولید صنایع‌ دستی یکی از عرصه‌های اقتصادی است که زنان می‌توانند در آن نقش ایفا کنند و با حفظ جایگاه مادری و همسری، در جهت رشد تولید کمک کنند.
تولید صنایع‌ دستی از زمینه‌های حضور زنان در عرصه اقتصادی
مریم‌ السادات طباطبایی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»  به سخن مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال اشاره و بیان کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود یعنی روالی که تاکنون در رابطه با تولید انجام شده است باید سریع‌تر پیگیری شود.

وی ادامه داد: اگرچه در بحث تولید قدم‌های خوبی برداشته شده است اما باتوجه‌به سخن مقام رهبری باید مسیر سریع‌تر، کامل‌تر و بهتری طی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نقش زنان در جامعه توضیح داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که کار و تلاش برای به‌دست آوردن رزق و روزی حلال بر زن و مردم واجب است از طرفی در دین اسلام کار عبادت محسوب می‌شود و یقیناً در انجام کار شرایط جسمی و روحی زن باید در نظر گرفته شود.

طباطبایی با تاکید بر این‌که کار باید در توان زن باشد، تشریح کرد: انجام کار توسط زن باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا لطمه‌ای به نقش مادری و همسری او وارد نشود برای مثال یک‌سری کارها در بُعد اقتصادی به صنایع‌دستی برمی‌گردد و زنان محور انجام و تولید صنایع‌دستی هستند.

وی افزود: دست‌های هنرمند زنان زیبایی‌هایی را خلق می‌کند و این یکی از عرصه‌های اقتصادی است که زنان می‌توانند در آن نقش ایفا کنند و در کنار خانواده و حفظ جایگاه مادری و همسری هنرهایی که دارند را به منصه ظهور برسانند و در جهش تولید کشور مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: بسیاری از بانوان دارای استعدادهایی هستند که در یک عرصه می‌درخشند و نه تنها خودشان بلکه دیگران هم در کنار آن‌ها منفعت می‌برند برای مثال بانوانی که در عرصه پزشکی، اختراعات و یا حتی تولید گیاهان دارویی توانمند هستند و در رشد اقتصادی کشور گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

طباطبایی به نقش حمایتی زنان نسبت‌به همسر خود اشاره کرد و گفت: زنان در حمایت از شوهر و تأمین آرامش او برای پیش‌برد اهدافش نقش بی‌بدیلی دارند.

وی توضیح داد: یک زن با فراهم کردن آرامش در خانه مطئناً توانمندی یک مرد را در محیط کاری او چندین برابر می‌کند بنابراین از ابعاد مهمی که خانم‌ها می‌توانند در تولید و رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند تامین آرامش مرد در خانه است.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcb99b8frhbf9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین