کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان خبر داد:

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی

28 اسفند 1402 ساعت 19:46

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری فردی که با دسترسی غیر‌مجاز به عکس‌های خانم جوانی به‌دنبال اخاذی از وی بود، خبر داد.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان: به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس رفسنجان؛ مرتضی امیری سبتکی در تشریح این خبر عنوان داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد مدتی قبل شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی‌ام را برای خودم ارسال نموده و پس‌از آن به‌صورت مکرر نام‌کاربری خود را تغییر می‌داد و دایماً تهدید به انتشار تصاویرم می‌نمود لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: در راستای رسیدگی به شکایت این شهروند، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، هویت متهم این پرونده را شناسایی و وی را دستگیر کردند که این متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا ‌شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و پرونده ای در این رابطه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

ایشان خاطر‌نشان کرد: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف به‌دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه و همچنین به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند چرا که تبادل این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند.

اتنهای پیام/


کد مطلب: 139898

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/139898/تهدید-انتشار-تصاویر-خصوصی-انگیزه-اخاذی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir